بطور کلی هدف گذاری در TPM باهدف تقویت فاکتورهای رقابتی بازار همچون : " ارائه بموقع محصولات "، " انعطاف پذیری در تولید" ، "کاهش هزینه ها " و "افزایش کیفیت محصولات " انجام میگردد 0 جدول زیر رایج ترین شاخصهای مورد استفاده و هدف گذاری های انجام شده را نشان میدهد :


ردیف اهداف کلان بهترین تجربیات
1 کاهش هزینه تولید کاهش سالیانه 5%
2 افزایش میزان اثربخشی کلی تجهیزات افزایش سالیانه 5%
3 افزایش بهره وری نیروی انسانی افزایش سالیانه 10%
4 کاهش زمان خرابی و توقف ماشین آلات کاهش سالیانه 30%


  • شرکت Motorola :

در جدول زیر تجربه شرکت Motorola در زمینه هدف گذاری برای استقرار سیستم TPM نشان داده شده است.

ردیف شاخص هدف
1 اثربخشی کلی ماشین آلات (OEE) 85%
2 ضایعات ناشی از عملکرد نامناسب ماشینها 1/5
3 توقفات اضطراری ماشینها(BM) 1/10
4 متوسط زمان بین دو خرابی (MTBF) 2X
5 هزینه تولید کاهش 20%
6 تعداد شکایات مشتری 0
7 بهره وری نیروی انسانی 2X
8 تحویل بموقع محصولات 98%