بطور کلی هدف گذاری در TPM باهدف تقویت فاکتورهای رقابتی بازار همچون : " ارائه بموقع محصولات "، " انعطاف پذیری در تولید" ، "کاهش هزینه ها " و "افزایش کیفیت محصولات " انجام میگردد 0 جدول زیر رایج ترین شاخصهای مورد استفاده و هدف گذاری های انجام شده را نشان میدهد :
ردیف اهداف کلان بهترین تجربیات 1 کاهش هزینه تولید کاهش سالیانه 5% 2 افزایش میزان اثربخشی کلی تجهیزات افزایش سالیانه 5% 3 افزایش بهره وری نیروی انسانی افزایش سالیانه 10% 4 کاهش زمان خرابی و توقف ماشین آلات کاهش سالیانه 30% 
- شرکت Motorola :
 
در جدول زیر تجربه شرکت Motorola در زمینه هدف گذاری برای استقرار سیستم TPM نشان داده شده است.
ردیف شاخص هدف 1 اثربخشی کلی ماشین آلات (OEE) 85% 2 ضایعات ناشی از عملکرد نامناسب ماشینها 1/5 3 توقفات اضطراری ماشینها(BM) 1/10 4 متوسط زمان بین دو خرابی (MTBF) 2X 5 هزینه تولید کاهش 20% 6 تعداد شکایات مشتری 0 7 بهره وری نیروی انسانی 2X 8 تحویل بموقع محصولات 98% 



				
					
				



					
					
					
						
  پاسخ با نقل قول
			