-
-
-
چالشها
1- استانداردهاي آموزش و مهارتي مراكز آموزشي فني و حرفهاي انتخاب شده با وضعيت موجود بومي ايران تطابقي ندارد هرچند اگر بينالمللي بنظر آيد.
2- متوليان آموزش هتلداري و گردشگري در كشور شيوه سياستگذاري يك پارچه و يك كاسه در امر آموزش را دنبال نميكنند.
3- متأسفانه ارزش اعتباري مدارك دورههاي آموزش فني و حرفهاي و سازمان ايرانگردي و جهانگردي بين هر دو سازمان جاي بحث و گفتگو دارد (و ما را به ياد مشكلات دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه سراسري در ابتدا شروع به كار مياندازد).
4- رشتههاي آموزشي موجود با در نظر گرفتن اهميت كارآيي و نياز جامعه و ميهمانان نيست.
5- وزارت آموزش و پرورش در روند آموزش و تشكيل رشتههايي از اين دست حركتي كند دارد.
6- استانداردهاي آموزشي بخش هتلداري و حتي گردشگري فني و حرفهاي بعضاً متعلق به دهه هفتاد ميباشد كه قديمي و سرفصلها از دور خارج شد و يا بعضاً اضافاتي جديد پديد آمده كه براساس نياز بوده است.
7- گزينش داوطلب با هر مدرك تحصيلي بدون هماهنگي سازمانهاي آموزش دهنده امر توريسم و هتلداري معضل ديگري است.
بعنوان مثال: رشته راهنماي تور داخلي در مراكز آموزش فني و حرفهاي داوطلبين خود را از ميان كارآموزان ديپلم ميپذيرد و سازمان ايرانگردي و جهانگردي همين رشته را از ميان داوطلبين ليسانس پذيرش مينمايد.
8- متأسفانه در بعضي مراكز كادر آموزشي از ميان مربيان و اساتيد غير مرتبط با توريسم و هتلداري برگزيده ميشود.
9- بازوي اجرايي براي مقيد كردن هتلداران و مسوولين دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري براي بكارگيري آموزش ديدگان اين رشتهها وجود ندارد. و اگر دارد نظارتي صورت نميپذيرد.
10- بطور كلي كمبود مراكز آموزش دهنده در استانهاي كشور.
11- رشته امور اقامتي (هتلداري) زير مجموعه رشتههاي كار دانش آموزش و پرورش قصد تربيت نيروي كار پذيرشگري را دارد حال آنكه با همين ميزان دوره ميتوان مديريت هتل را آموزش داد كه نياز بيشتر كشور هم محسوب ميگردد.
12- فراموشي رشتههاي جديد در مراكز آموزشي متولي گردشگري و هتلداري همانند بازاريابي و تبليغات و…
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن