سیتنا نوشت:

این شرکت که از مرداد ماه 1389 پا به عرصه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت گذاشته است به نظر می رسد باورود به سومین سال فعالیت خود مشتری مداری را از دستورکار خود خارج کرده ودرپاسخگویی به 300 هزار مشترک این شبکه مسیر مخالف را طی می کند و البته از پاسخ گویی به خبرنگاران نیز امتناع می ورزد.
درسال جاری کمتر مشترکی را می توان یافت که توانسته باشد با یک هفته تماس مداوم باشماره 096790 مشکلات خودرا به گوش مسئولان این شرکت رسانده باشد و کمتر خبرنگاری را می توان یافت که اطلاعاتی از روابط عمومی این شرکت گرفته باشد.

شاهد این مدعا می تواند اقدام به یک تماس با call center این اپراتور از سوی شما مشترکین گرامی باشد و یا تلاش برای ارتباط با روابط عمومی این شرکت معظم از سوی خبرنگاران محترم. این درحالی است که نوع مشکلات مشترکین این شرکت که تماس با مرکزتماس را ایجاب می کند حدیث دیگری است که به آن نپرداخته ایم.



یک مورد از هزاران مشکل وایمکس مبین نت

نگارنده اواخر سال گذشته در طرح ارائه اینترنت پرسرعت جیبی به خبرنگاران اقدام به خرید سرویس یاد شده برای خود و یکی از خبرنگاران دفتر نمودم آن هم ازنوع دوساله آن.

فارغ از این که این شرکت در زمان عقد قرارداد با توجه به وعده ارائه اینترنت پرسرعت 128 کیلوبیت تا مرز 512 کیلو بیت برثانیه از مستند سازی آن به صورت کتبی در بندهای قرارداد امتناع ورزید و آن را به عنوان اینترنت با سرعت 128 کیلو بیت برثانیه مکتوب و با عنوان اینترنت 512 کیلو بیت شفاها ذکر کرد تا به راحتی از زیربار تعهد بر ارائه سرعت 512 کیلو بیت فرار کند . به هر تقدیر برخی از مشکلاتی که در استفاده از این سرویس مواجه بوده ام عبارتنداز :


  • ترکیدگی مودم خبرنگاردفتر که تعویض آن هفت خوان رستم را یادآوری می کرد.
  • عدم آنتن دهی در بسیاری از نقاط شهر تهران
  • قطعی مکرر سرویس اینترنت
  • نوسان بسیارزیاد سرعت
  • کاهش مقطعی کیفیت
  • عدم دانلود آسان در مواقع متعدد
  • قطعی سیگنال مودم
  • ناتوانی در تماس با پشتیبانی مبین نت
  • ناتوانی درتماس و ملاقات با روابط عمومی


و بالاخره مشابه تجربه بسیاری از مشترکین سرویس های وایمکس مبین نت قطع کامل سیگنال دریافتی وایمکس

در طول مدت استفاده از این مودم که به کمتر از 6 ماه محدود شد با بسیاری از کاربران سرویس گفت و گو کردم اغلب آن ها از موارد زیر گله دارند :


  • کیفیت و سرعت سرویس
  • کیفیت باطری مودم
  • عدم شارژ کامل و مناسب با پورت USB


درحالی که یکی از مهم ترین مزیت های این مودم شارژی بودن آن است که در تبلیغات شرکت مبین نت مورد تاکید قرار می گیرد.

شاکیان این سرویس اذعان دارند که این مودم ها باطری خوبی ندارند و بايد سعی کرد تا بیشتر از طریق اتصال مستقیم مودم به جریان برق شهری بهره گرفت تا در حسرت تهیه باطری بک آپ که در بازار گیر نمی آید، نماند.

و مشکل مشترک میان همه کاربران، ناتوانی در برقراری ارتباط با مراجع پاسخگو درمبین نت بوده و هست .

القصه ... مدیران اجرایی شرکت ارتباطات مبین نت گویا مدتی است تصمیم دارند به میزان افزایش تجربه و سابقه این شرکت، از میزان توجه به مشتریان خود بکاهند و البته باید گفت در این مسیر موفق نیز بوده اند. چرا که سال های اول و دوم این گونه بی توجهی دراین شرکت دیده نمی شد. به نظر می رسد ظرفیت پاسخگویی این شرکت به میزان افزایش تعداد مشترکین افزایش نیافته است.

اعتراف می کنم بنده به عنوان یک خبرنگار همه تلاشم را بکار گرفتم تا مشکلم را از طریق پشتیبانی مبین نت حل کنم و چون نتوانستم به روابط عمومی پناه بردم .

وقتی نتوانستم مدیر روابط عمومی را بیابم و یا لااقل تلفنی مشکلم را مطرح کنم به مدیران بالاتر متوصل شدم و چون موفق نبودم قلم خبرنگاری را بکار گرفتم و اگر پاسخ نیابم به ناچار به مراجع قانونی متوسل خواهم شد.

وقتی من در کسوت خبرنگار این حوزه نمی توانم پاسخی برای مشکلات عمومی و حتی شخصی مربوط به این سرویس بیابم وای به حال کاربران دیگر که راه حل های پی گیری خبرنگاری را هم نمی دانند.

من برای دریافت پاسخ از اغلب ابزارهای ارتباطی در عصر جامعه اطلاعاتی و ارتباطات استفاده کردم . از پست الکترونیک گرفته تا تلفن ثابت. آنهم برای برقراری ارتباط با مدیر روابط عمومی این شرکت که باید راحت ترین کار در این گونه شرکت ها باشد. اما پس از گذشت بیش از 10 روز دریغ از یک پاسخ حتی اتوماتیک یا با واسطه ؟

مدیران شرکت ارتباطات مبین نت یا از نوع سرویس دهی خود بسیار مطمئن هستند و یا پاسخ گویی به مشترکین از جمله خبرنگاران را شایسته خود نمی دانند!

آنها نه پاسخ الکترونیکی می دهند و نه از طریق تلفن می توان آن ها را پیدا کرد . از برگزاری نشست خبری یا کنفرانس های مطبوعاتی هم که خبری نیست . اطلاعیه یا خبری هم از این شرکت بیرون نمی آید؟

پشتیبانی این شرکت هم پس از دهها بار مواجهه با بوق اشغال وقتی ارتباط برقرار می شود پاسخ می دهد: این مودم ها اغلب مشکل دارند و باید تعویضشان کرد.

مهندسان پشتیبانی این شرکت در اقدامی سوال برانگیز می گویند با دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی باید تماس بگیرید و درخواست کنید کارشناس فنی آنها به محل استفاده بیایند تا مشکل فنی مودم را بر طرف کنند، آیا منظورشان تعویض مودم از سوی کارشناس فنی دفاتر در محل مورد استفاده مودم است یا این که کارشناس فنی دفاتر باید سیگنال را برای مودم به صورت دستی وصل کند!!!

آیا دفاتر پیشخوان خدمات دولت، کارشناس فنی برای اعزام به محل و رفع مشکلات مودم های جیبی مبین نت در اختیار دارند؟

به نظر شما قرارداد دوساله ارائه سرویس پرسرعت وایمکس سیار مبین نت با ممنوعیت های اعلام شده ارائه اینترنت در سطح شهر و معابر عمومی و همچنین راه اندازی اینترنت ملی یا پاک که به قول دبیر شورای عالی فضای مجازی هر چه می خواهید اسمش را بگذارید، چگونه و با چه شرایطی در ادامه و بر طبق قرارداد ارائه خواهد شد؟

اما اندکی دیگر صبر می کنیم تا شاید مدیران محترم شرکت ارتباطات مبین نت، به طرح رسانه ای مشکلات وایمکس مبین نت پاسخ دهند !