خبر آنلاین : مدیر اجرایی مایکروسافت امیدوار است اولین تبلت این شرکت با عنوان Surface چند میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

استیو بالمر، با بیان اینکه مایکروسافت امید زیادی به فروش Surface دارد، گفت: احتمال می‌دهم که موفق شویم چند میلیون دستگاه Surface بفروشیم.
بنابر پیش بینی بالمر، درسال میلادی آینده 375 میلیون کامپیوتر شخصی مجهز به نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز فروش خواهد رفت. با وجود این بالمر در مورد میزان فروش Surface اظهار نظر دقیقی نکرده و تنها اعلام کرده است که این تبلت چند میلیون دستگاه فروش خواهد داشت.
کارشناسان برخلاف همیشه با تخمین‌های مدیر عامل جنجالی مایکروسافت هم عقیده بوده‌اند. راجر انتنر، کارشناس شرکت تحقیقاتی Recon Analytics می‌گوید: بالمر بیراه نگفته و فروش چند میلیونی تبلت Surface اتفاق غافلگیرکننده‌ای نیست. اگر مایکروسافت قیمت گذاری درستی داشته باشد، پیش بینی‌های بالمر بی‌شک درست از آب درخواهد آمد.
غول نرم افزاری هنوز از قیمت تبلت خود حرفی نزده است. این درحالی است که به گفته منابع آگاه، تبلت‌های دو شرکت nVidia و به خصوص اینتل که در حال تدارک تبلت قدرتمندی است، حدود 600 و هزار دلار قیمت خواهند داشت.
البته بعید به نظر می‌رسد در بازار رقابتی و فشرده تبلت‌ها هیچ شرکتی با یک دستگاه هزار دلاری پا در میدان بگذارد، زیرا با وجود آی پد و تبلت‌های متنوع آندرویدی شانس بالایی برای موفقیت نخواهد داشت.
انتنر در ادامه می‌گوید: تبلت 200 دلاری کیندل فایر شرکت آمازون در دوره تعطیلات کریسمس حسابی روی بورس بود و فروش چشمگیری داشت. بنابراین اگر مایکروسافت رویای فروش چند میلیونی تبلت خود را در سر دارد، باید پا جای پای آمازون بگذارد و استراتژی فروش این شرکت را دنبال کرد.
بالمر همچنین اعلام کرد که مایکروسافت از هیچ عرصه ای برای یکه تازی اپل شانه خالی نخواهد کرد و در بازار تبلت‌ها هم با باارزش ترین شرکت فناوری دنیا به رقابت خواهد پرداخت.
بالمر در اینباره می‌گوید: همیشه باید بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هدف را نشانه گرفت، چون حتی اگر تیرتان خطا برود احتمال فراوانی وجود دارد که هدف‌های کوچک تر را شکار کنید، و آن هدف کوچک تر آندروید است. با وجود این مایکروسافت باید در عین ارایه یک محصول باارزش، قیمت گذاری هوشمندانه ای انجام دهد و این کار چالش برانگیزی است.
انتنر پیش بینی می‌کند که شاید اولین نسل از تبلت مایکروسافت کمتر از انتظارات این شرکت بفروشد، اما Surface 2 احتمالا برگ برنده واقعی مایکروسافت در بازار تبلت‌ها خواهد بود. این کارشناس می‌گوید: مایکروسافت همیشه در اولین نسل از یک محصول جدید اشتباهاتی دارد و این کمبودها حتی ممکن است به نسل دوم و سوم محصولاتش هم کشیده شود (مانند مدیا پلیر Zune) اما به نظر می‌رسد در مورد Surface از اشتباهاتش درس گرفته و این بار در مسیر درستی گام بر می‌دارد.