چکيده:اقتصاد جهاني از کسب و کار سنتي به کسب وکار ديجيتالي پيش مي رود و نمود بارز اين حرکت تجارت الکترونيکي است. تجارت الکترونيکي يک واژه عمومي است براي تشريح روشي که سازمان بصورت الکترونيکي تجارت مي کند و از گروهي از فناوري ها براي برقراري ارتباط با مصرف کنندگان و شرکت هاي ديگر، براي انجام تحقيق يا جمع آوري اطلاعات، يا انجام مبادلات تجاري بهره مي برد. اگرچه اينترنت شناخته شده ترين اين فناوري هاست اما از فناوري هاي ديگر همچون مبادله الکترونيکي داده ها و کارت هاي هوشمند نيز استفاده مي شود. در اين مقاله که حاصل يک طرح پژوهشي است تلاش مي شود پس از تشريح ادبيات بلوغ تجارت الکترونيکي، مدل متناسب با شرکت هاي صادرکننده ارايه شود و ميزان بلوغ تجارت الکترونيکي شرکت هاي صنعتي صادرکننده مورد سنجش قرار گيرد.
کليد واژه: کسب و کار الکترونيکي، تجارت الکترونيکي، بلوغ تجارت الکترونيکي، صنايع صادرکننده
دريافت متن کامل مقاله