-
نظام جبران خدمات کارکنان بر مبناي ارزش هاي اسلامي
چکيده: اسلام به دليل نگرش خاص انسان شناسانه خود و جايگاه خاصي که براي او در نظام آفرينش قايل است او را اشرف مخلوقات معرفي مي نمايد از اين رو جبران خدمات کارکنان در قبال سازمان را اولا به عنوان يک نظام و داراي چارچوب مشخصي ارائه مي نمايد و ثانيا در رفع نيازهاي انسانها جامعيت داشته اين نيازها را در حوزه هاي مختلف مادي و معنوي برآوده مي نمايد.نيازهاي مادي ناشي از جسم و روان انسان و نيازهاي معنوي ناشي از فکر و قلب او مي باشند. فصل اول اين پژوهش به بيان کليات تحقيق شامل تحقيق، فرضيه ها، اهداف و محدوديت هاي تحقيق اختصاص داشته در فصل دومادبيات موضوع مورد بررسي قرار گرفته است نيز عوامل نقش آفرين در اين نظام شامل پاداش و حقوق، ارزشيابي و ... بيان گرديده است. از آنجا که اين پژوهش در دو حوزه علم مديريت و معارف اسلامي انجام پذيرفته است لذا از دو روش تحقيق مجزا از يکديگر نيز برخوردار بوده است. مراحل تحقيق علمي از تدوين فرضيه تا تدوين تئوري در حوزه علم مديريت وروش تفسيري قرآن با قرآن در حوزه استنباط از قرآن به کار رفته است. پژوهش هايي از اين دست هرچند فرضياتي را اثبات مي کنند ليکن در اين بين بايد پيش فرض هايي را مدنظر داشته از آنها در اثبات فرضيات خود کمک بگيرند. مفروضاتي همچون دخالت اسلام در زندگي روزمره انسانها و داشتن برنامه براي آن ، وجود مديريت اسلامي و ... از اين قبيلاند. آنچه در اين پژوهش از اين نظام به دست آمده و ارائه گرديدهاست اصول و چارچوب هايي است که در اين نظام برآن استوار بوده تحقق آن مستلزم توجه و رعايت ضوابط مربوط به آنهاست. اين اصول در چهار دسته زير قابل ارائه مي باشند: ?- اصول کلي حاکم بر نظام جبران خدمت اسلامي که ناظر بر جبران کننده خدمات و ويژگيهاي کلي اين نظام هستند. ?- اصول حاکم بر کيفيت جبرانها ?- اصول حاکم بر کيفيت خدمات ?- اصول حاکم بر ويژگيهاي خدمتگزار
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن