به گزارش واحد مرکزي خبر، باقري رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي استان قم گفت : فرد مزاحم در اين مدت 2 هزار و 458 بار با اورژانس تماس گرفت و با ايجاد مزاحمت هاي مکرر مشکلاتي را در وظايف اورژانس ايجاد کرد.
وي افزود: 6 مورد از اين تماسها به ماموريتهاي کاذب منجر شد که کارکنان اورژانس در محل احتمالي حادثه در مناطق مختلف شهر حاضر شدند.
باقري گفت: نيروهاي مرکز فرماندهي اورژانس 115 با هوشمندي و بهکارگيري ترفندي او را دستگير کردند و تلفن همراه وي ضبط و فرد متخلف تحويل مراجع قضايي شد.
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي قم با بيان اينکه اين مزاحمت ها در چهار روز متوالي از هفتم تا يازدهم فروردين امسال صورت گرفت ، افزود : با اين تماس ها حدنصاب مزاحمت براي اورژانس در استان شکسته شد .
باقري گفت: وجود مزاحم هاي تلفني يکي از مشکلات تلفن هاي 118، 125 و 115 است و مزاحمت هايي که اين افراد ايجاد ميکنند به نوعي تهديد سلامتي تلقي ميشود.
وي افزود: افراد مزاحم با مشغول کردن خطوط ، قدرت تصميمگيري همکاران را در ماموريت هاي ويژه کاهش ميدهند.
باقري گفت: بيشتر مزاحمت ها از سوي گروه سني نوجوانان صورت ميگيرد و در ايام تعطيلي مدارس مزاحمت ها به اوج ميرسد.
وي افزود: لازم است اولياي خانه و مدرسه خطرهاي اين عمل نادرست را به فرزندان و دانشآموزان گوشزد کنند و همکاران ما نيز آمادگي دارند با حضور در محل مورد نظر آموزشهاي لازم را ارائه دهند.