-
آشنایی باbpms,bpm در بهبود فرایند کسب وکار
در گذشته مرسوم بود كه برای هر یك از این فرآیندها، سیستمهای جداگانهای در محدوده آن فرآیند تهیه میشد كه به سیستمهای جزیرهای معروف بودند، ولی مشكلاتی اساسی به مرور زمان با این نوع نگرش حاصل میشد كه یكی از بزرگترین آنها این بود كه چون هر یك از سیستمها برای یك فرآیند خاص تهیه میشدند، اتصال سیستمها به یكدیگر مشكل یا حتی غیرممكن بود و از طرفی چون دید طراحی سیستمها در مورد بخشی از سازمان و نه كل آن بود، این سیستمها اهداف كلی سازمان را به نحو مطلوب برآورده نمیكردند. بدینصورت ایده سیستمهای یكپارچه سازمانی به وجود آمد. در این دیدگاه برای سازمان یك سیستم متشكل از تعدادی زیرسیستم مستقل، ولی مرتبط با هم طراحی میشد كه مشكلات مذكور را مرتفع میساخت. با این حال یك مشكل اساسی كه هنوز هم خودنمایی می كرد، حجم زیاد كار برای طراحی و پیاده سازی این سیستمها بود.
به اینصورت BPM مطرح شد كه با داشتن الگوهای متعدد مورد نیاز سازمانها، روشی یكپارچه برای تعریف، اجرا و مدیریت فرآیندهای كسب وكار سازمانها را ارایه میكرد و با استفاده از متدها و ابزارهای خاص خود حجم كار توسعه راهحلهای اطلاعاتی برای سازمانها را به حداقل میرساند.
جهت دانلود متن کامل اینجارا کلیک فرمایید
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن