بسیاری از مردم فکر می کنند وقتی مارک زوکربرگ (Mark Zuckerberg) مالک فیس‌بوک پیشنهاد ۱ میلیارد دلاری یاهو را رد کرد، دیوانه بود؛ اما امروز مشخص شده، او یک بار نیز در سال ۲۰۰۷ دست رد به پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری مایکروسافت زده است.
این اطلاعات پس از برگزاری کنفرانسی تحت عنوان “چگونه به مالکیت خود درآوریم” منتشر شده است. محل کنفرانس مذکور، پاریس می باشد.
به گزارش “تلگراف“، مهندس “فریتز لانمن” از مدیران ارشد بخش استراتژی و دارایی های مایکروسافت تائید کرده است شرکت متبوع وی در سال ۲۰۰۷ تلاش کرده بود شبکه اجتماعی فیس‌بوک را به مالکیت خود در آورد.

در آن زمان عقیده مدیریت ارشد بر آن بوده است که مایکروسافت و فیس‌بوک شرکت هایی مشابه هستند و به همین دلیل “استیو بالمر” طی تماس با “زوکربرگ” پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری را مطرح می کند. البته مایکروسافت نگفته است که چرا آنها معتقد بودند، این دو شرکت مشابه یگدیگر هستند!
پس از آن زوکربرگ در جواب بالمر می گوید: “چطور است که ما، شما را به قیمت ۱۵ میلیارد دلار بخریم؟”
بعد از جواب منفی از جانب فیس‌بوک، مایکروسافت سیاست های خود را تغییر داده و اینبار مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار را در فیس‌بوک سرمایه گذاری می کند. نتیجه این سرمایه گذاری در بخش جستجوی سایت فیس‌بوک است، که هم اکنون کاربران از آن استفاده می نمایند.
اینکه چرا زوکربرگ در آن زمان پیشنهاد مایکروسافت را قبول نکرد امروز به وضوح قابل درک است؛ هم اکنون فیس‌بوک به مراتب قدرتمند تر از سال ۲۰۰۷ شده است. از تنها رقیب جدی فیس‌بوک یعنی مای اسپیس (Myspace) تنها یک نام باقی مانده و فیس‌بوک خود را یکه تاز شبکه های اجتماعی در کل اینترنت می داند. حتی هیچ رقیب نزدیکی برای فیس‌بوک نمی توان نام برد.
با توجه به حجم عظیم اطلاعات شخصی که در بانک های فیس‌بوک ذخیره می شود، آینده این سایت غیر قابل پیشبینی است. برای بازاریابان، فیس‌بوک مانند یک جعبه طلا و جواهر است.
اما آن چیزی که برای فیسبوک تهدید به حساب می آید نه شرکت های موجود بلکه پروژه هایی است که هنوز حتی متولد نشده اند. ایده هایی کاملاً جدید و ناب که هر زمان می توانند نظر تمام کاربران را به خود جلب نمایند.