-
شرايط شركتهاي سرويسدهنده ميزباني وب و تعرفه خدمات
فناوران - سازمان نظام صنفي رايانهاي استان تهران پيشنهاد مشخص خود درباره «شرايط شركتهاي سرويسدهنده ميزباني وب» و «تعرفه ميزباني وب» را منتشر كرد و از شركتها و فعالان حقيقي و حقوقي اين عرصه خواست درباره اين پيشنهاد نظر اصلاحي و تكميلي بدهند.
اين پيشنهاد كه با عنوان «حداقلهاي يك شركت سرويسدهنده ميزباني وب» روي سايت سازمان گذاشته شده است، در بردارنده بخشهاي ضروري شامل شرايط حقوقي شركت، واحد فروش، واحد فني، پشتيباني و مبناي محاسبه تعرفه خدمات است.
در اين پيشنهاد همچنين تاكيد شده كه فهرست سرويسدهندگان مجاز براي عقد قرارداد psp به نمايندگي بانكها معرفي و قرارداد ساير افراد لغو ميشود و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري خواهد شد.
فعالان غيرمجاز اين عرصه همچنين به جز جرايم منظور شده در طرح ساماندهي بازار به مراجع ذيربط معرفي خواهند شد.
«فناوران اطلاعات» پيشنهاد سازمان نظام صنفي رايانهاي استان تهران درباره حداقلهاي شركتهاي سرويسدهنده ميزباني وب را براي آگاهي و اظهارنظر فعالان صنف منتشر ميكند.
حداقلهاي يك شركت سرويسدهنده ميزباني وب
شرايط حقوقي شركت
- شركت سرويسدهنده داراي شركت ثبت شده باشد و نام ثبتي و رسمي شركت در وب سايت اختصاصي شركت همراه با درج ايميل آدرس، آدرس پستي محل دفتر كار و شماره تلفن ثابت درج شده باشد.
- عضو شاخه شركتهاي سازمان نظام صنفي رايانهاي كشور باشد. (از طريق جستوجو در وب سايت سازمان قابل استعلام باشد)
- در وب سايت رسمي سرويسدهنده بندهاي قانون جرايم رايانهاي كه مرتبط با ثبت دامنه و ميزباني و سرويسدهندگان و سرويسگيرندگان را در صفحه اصلي وب سايت درج و يا لينك نمايد.
توافقنامه مصوب سازمان نظام صنفي براي سرويسهاي دامنه و ميزباني با لينك در صفحه اصلي روي وب سايت درج شده باشد و يا به درخواست مشتري ارائه گردد.
واحد فروش
- تعرفههاي شركتي به روز همراه با توضيحات و مشخصات كامل فني سرويسها در وب سايت درج شده باشد و به صورت مكتوب نيز ارائه گردد.
- امكان پاسخگويي حضوري در ساعات اداري حتما مقدور باشد.
- كارشناس فروش تمام وقت براي رسيدگي به درخواستها و ارايه مشاوره تلفني و حضوري وجود داشته باشد.
- قبل از انقضاي سرويس ميزباني از طريق ايميل حداقل يكبار و براي سرويسهاي دامنه حداقل دو بار به ايميل اعلام شده خريدار اطلاعرساني شود.
- وضعيت وجود و يا نبود نسخه پشتيبان از فايلها و بانكهاي اطلاعاتي كاملا ذكر شده و در فاكتورها و قراردادها ذكر شود.
واحد فني پشتيباني
- درخواست كاربر حداكثر تا يك روز اداري پاسخ داده شود. (ايميل- تيكت- فكس)
- برقراري ارتباط تلفني توسط كاربران با واحد پشتيباني و فني در تمام ساعات اداري مقدور باشد.
- كارشناس پشتيباني تمام وقت در تمام ساعات اداري در محل شركت وجود داشته باشد.
- كنترل پانل مديريتي آنلاين براي ميزباني وب، فضاي بانكهاي اطلاعاتي، ايميل و دامنه به مشتري داده شود.
- در خارج از ساعات اداري و تعطيلات طولاني امكان رسيدگي به موارد فوق حداقل از طريق ايميل با پيگيري سريع وجود داشته باشد.
- سرورها از نظر كيفيت ارتباطي داراي 99 درصد Uptime با گواه سايت ثالث توصيه ميگردد.
تبصره يك: تشخيص موارد فوق برعهده كميتهاي سه نفره متشكل از رييس كميسيون اينترنت استان تهران، مسئول كارگروه ميزباني وب و يك نفر از اعضاي كارگروه مربوطه است.
تبصره دو: فعال غيرمجاز به جز جرايم منظور شده در طرح ساماندهي بازار به مراجع ذيربط معرفي خواهد شد.
تبصره سه: فهرست سرويسدهندگان مجاز براي عقد قرارداد psp به نمايندگي بانكها معرفي و قرارداد ساير افراد لغو ميشود و از ادامه فعاليت مالي آنها جلوگيري به عمل خواهد آمد رونوشتي از اين فهرست نيز به منظور اطلاع و صدور پروانه به سازمان تنظيم مقررات اعلام خواهد شد.
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن