مطالعه نکات زیر قبل از انتخاب واحد نیمسال اول 90-89 به کلیه دانشجویان عزیز (وروردی جدید و قدیم ) توصیه می شود.

با توجه به اینکه دانشجویان وروردی جدید با سیستم انتخاب واحد دانشگاه پیام نور آشنایی کافی را ندارد پیشنهاد می شود قبل از انتخاب واحد نکات زیر را مطالعه فرمایند:
انتخاب واحد نیمسال اول ۹۰-۸۹ دانشگاه پیام نور از روز ۲۱ شهریور ماه ۸۹ لغایت ۲۸ شهریور ماه ۸۹ از طریق سایت گلستان به نشانی htt://reg.pnu.ac.ir انجام خواهد شد.
۱- انتخاب واحد بر اساس نوبت دهی در سایت گلستان انجام خواهد شد،لذا توصیه می شود دانشجویان در روز اول انتخاب واحد(۲۱ شهرویر ماه ۸۹) با ورود به سایت گلستان از زمان دقیق انتخاب واحد خود مطلع شوند.
- تاریخ ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود از تاریخ ۲۷ شهریور ماه لغایت ۳۱ شهریورماه ۱۳۸۹ انجام خواهد شد.

۲- تاریخ حذف و اضافه ۱۷ مهر ۸۹ لغایت ۲۲ مهر ۸۹ خواهد بود.
۳- به دانشجویان توصیه می شود قبل از انتخاب دروس خود،ابتدا از طریق سایت مرکزی دانشگاه پیام نور از سر فصل دروس رشته خود و نیز منابع درسی آگاهی کامل حاصل نمایند.
۴- مسئولیت عدم رعایت پیشنیاز و سقف واحد حتی در صورتی که سیستم به دانشجو اخطار ندهد به عهده دانشجو می باشد و دانشجویان موظف به رعایت آن هستند.
۵- دانشجویانی که سنوات تحصیلی آنان به پایان رسیده حق انتخاب واحد ندارند و برای تعیین تکلیف خود به کارشناس رشته مراجعه نمایند.
۶- سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند حداکثر ۱۲ نیمسال و برای بقیه ۲۰ نیمسال می باشد.
۷- با توجه به تغییرات پیش آمده در دروس عمومی،دانشجویان قبل از انتخاب دروس عمومی لیست و شرایط این دروس را دقیقا مطالعه نمایند.
.
برای انتخاب واحد باید به طریقه زیر عمل کرد:
- به سایت http://reg.pnu.ac.ir بروید ( توجه داشته باشید که به هیچ عنوان در ابتدا www وارد نکنید)


- برای ورود به این سیستم حتما باید از مرورگر اینترنت اکسپلورر (مرورگر اصلی ویندوز) استفاده کنید.
- در صفحه ی باز شده بر روی عبارت ورود به سیستم کلیک نمایید.
- در این لحظه صفحه دیگری باز می شود که باید در آن کد امنیتی موجود در کادر را دقیقا وارد کنید ( توجه کنید که این سیستم به کوچک و بزرگ بودن حروف حساس است بنابراین دقت کافی داشته باشید.
- پس از مشاهده صفحه ورود به سیستم نام و کلمه عبور خود را به صورت زیر وارد نمایید:
* نام عبور : ۹ رقم اول شماره دانشجویی
* کلمه عبور : شماره شناسنامه
تذکر : در صورت عدم ثبت شماره شناسنامه کلمه عبور برابر نام عبور خواهد بود.
.
۱-نحوه اطلاع از تقویم دقیق ثبت نام:
کلیه دانشجویان گرامی می توانند برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام خود پس از ورود به پروفایل خود در سیستم گلستان , با کلیک برروی گزینه ( ثبت نام >عملیات ثبت نام >ثبت نام اصلی ) از تاریخ ثبت نام خود مطلع شوند در صورتیکه زمان ثبت نام دانشجو فرا نرسیده باشد پس از ورود دانشجو به فرم ثبت نام زمان ثبت نام به صورت خطا به دانشجو اعلام می گردد.
.

۲-نحوه ثبت نام:
دانشجو می توانید پس ازورود به سیستم با کلیک بر روی گزینه ( ثبت نام >عملیات ثبت نام> ثبت نام اصلی ) نسبت به انجام ثبت نام خود طی مراحل زیر اقدام نماید:
الف) انتخاب درس از جدول پایین فرم :
در این جدول لیست دروس ارائه شده توسط مرکز با توجه به رشته دانشجو نمایش می یابد.برای انتخاب یک درس کافی است برروی درس در جدول پایین فرم کلیک کنید تا درس به جدول بالای فرم منتقل وانتخاب شود .
ب) بررسی وضعیت دروس انتخابی:
برای بررسی وضعیت دروس انتخابی می توانید از کلید« بررسی تغییرات» در پایین فرم استفاده کنید.در صورت وجود هر گونه خطادر درخواست دانشجو نظیر تداخل امتحانی و نظایرآن هیچ کدام از دروس قابل ثبت نخواهد بود.
ت) ثبت دروس با استفاده از کلید «اعمال تغییرات»
ثبت دروس با استفاده از کلید «اعمال تغییرات»پس از انتخاب و بررسی دروس می توانید نسبت به ثبت دروس در دست ثبت نام با کلیک بر روی کلید اعمال تغییرات اقدام نمایید.
ج) رعایت سقف انتخاب واحد و پیش نیاز وهم نیاز
رعایت سقف انتخاب واحد و پیش نیاز وهم نیاز براساس برنامه ۹ ترمه رشته مربوطه در آدرس پورتال دانشگاه پيام نور الزامی و عدم رعایت در این موارد موجب حذف درس از انتهای برگه انتخاب واحد وحتی در زمان فراغت از تحصیل خواهد شد.
د) انتخاب دروس باید بر اساس کد درس ،رشته و گروه مربوطه انجام شود واخذ درسی خارج از این موارد قابل پذیرش نخواهد بود.
.

تذکرات:
توجه۱:عدم کلیک بر روی گزینه «اعمال تغییرات »به منزله حذف انتخاب واحد است.
توجه۲:وجود خطا برای یک یا چند درسمانع ثبت سایر دروس است. بنابراین لازم است در صورت وجود خطا دروس خطا دار را حذف و سایر دروس را ثبت کنند.
مراحل۳٫۲٫۱ به طور متوالی و چندین بار برای هردانشجو قابل انجام است،بنابراین به دانشجویان گرامی پیشنهاد می گردد ابتدا نسبت به ثبت دروس بدون اشکال خود اقدام نموده و سپس وضعیت سایر دروس خود را مشخص کنند.
.
۳-مشاهده نتیجه ثبت نام و وضعیت شهریه:
برای مشاهده نتیجه ثبت نام و وضعیت مالی میتوانید پس از ورود به سیستم و با کلیک بر روی گزینه ( ثبت نام>گزارشهای ثبت نام>ثبت نام >گزارش۱۰۱ ) نسبت به مشاهده نتیجه ثبت نام و وضعیت مالی خود اقدام نمایید.
.
۴-نحوه درخواست مرخصی:
برای ثبت نام مرخصی می توانید پس از ورود به سیستم با کلیک بر روی گزینه ( آموزش > دانشجو> درخواستها >تقاضای مرخصی تحصیلی برای یک ترم) صفحه مربوطه راباز کنید.در این صفحه در قسمت عملیات،محل«توضیح» به طور مختصر علت مرخصی را اعلام فرمایید.سپس دکمه«بررسی تغییرات»را از پایین صفحه کلیک فرمایید.و درصورت عدم مشکل دکمه«اعمال تغییرات »را کلیک فرمایید
.
۵-نحوه مهمان شدن:
برای مهمان شدن در مرکز لازم است ابتدا به مرکز / واحدمبدا مراجعه نمایید تا کارمند مربوطه در صورت موافقت نسبت به صدور مجوز اقدام نمایند .پس از ثبت درخواست مهمانی توسط واحد مبدا،این درخواست توسط واحد مقصد قابل مشاهده و تائید است.تنها پس از تائید واحد مقصد امکان ثبت نام دانشجو در محل جدید وجود دارد. ( خود دانشجو باید بعد از پر کردن فرم مهمان در مرکز نیز درخواست خود را دوباره در سایت گلستان ثبت نماید)
.

۶- نحوه پرداخت شهریه:
کلیه دانشجویان مکلفند با استفاده ازاطلاعات گزارش۱۰۱ نسبت به واریزوجه ثبت نام از طریق شعب بانک صادرات اقدام نمایند.