بالا
 تعرفه تبلیغات




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

صفحه 1 از 6 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 52

موضوع: مجموعه ترفندهای كاربردي مجموعه ي نرك افزاري Office

  1. #1
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    مجموعه ترفندهای كاربردي مجموعه ي نرك افزاري Office

    با سلام خدمت دوستان عزيز.

    در اين تاپيك به معرفي ترفندهای كاربردي مجموعه ي نرم افزاري Office پرداخته مي شود .



    برای خواندن جدیدترین ترفند به پست های آخر مراجعه کنید.


    اميدوارم مورد قبول شما عزيزان قرار بگيرد

  2. #2
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    ناشناخته های Microsoft Office

    مطمئنأ همگی شما با نرم افزارهای Outlook، Excel، Word، PowerPoint و Access از مجموعه نرم افزاری آفیس آشنایی دارید. نرم افزارهایی که از اهمیت بالایی برخوردارند. اما در آفیس به جز این چند نرم افزار ، برنامه هایی هستند که به صورت ناشناخته مانده اند. در این ترفند قصد داریم این برنامه های ناشناخته را معرفی کنیم.
    معمولا Microsoft Office‌ به خاطر برنامه‌هاي كاربردي اصلي آن يعني Outlook، Excel، Word، PowerPoint و Access‌ مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما اگر از 2003 Office ‌استفاده مي‌كنيد، صرف‌نظر از نسخه انتشاري، ابزارهاي مفيد ديگري را مي‌توانيد از منوي Start ويندوز و در گروه Microsoft Office Tools‌‌‌‌›‌‌Microsoft Office ‌بيابيد.

    اگر به هنگام نصب از تنظيمات پيش فرض Office ‌استفاده كنيد، تمامي ‌8 يا 9 ابزار آن در منوي مذكور ظاهر خواهند شد. توجه داشته باشيد كه ابزار Microsoft Office Access Snapshot Viewer‌ فقط در نسخه‌هايي نصب مي‌شود كه شامل Access‌ باشند. برخي از گزينه‌هاي موجود در اين منو به برنامه‌هايي اشاره مي‌كنند كه روي هاردديسك قرار دارند و بقيه اقلام منو قبل ازاينكه برنامه مربوطه براي اولين بار اجرا شود، آن را نصب مي‌كنند (بنابراين CD نصب Office را در دسترس قرار دهيد يا از محل قرارگيري فايل‌هاي مربوطه روي شبكه آگاهي داشته باشيد.) در اين مقاله هر كدام از اين ابزارها را به طور مختصر معرفي مي‌كنيم. ‌

    ابزار Microsoft Office Picture Manager ‌: ايـــــن برنامه بـا وجود امكانات ويرايشـــــي كمتر نسبت به برنامه Photo Editor‌ كه با نسخه‌هاي قبلي Office‌ عرضه مي‌شد، به خوبي جايگزين آن شده است. همان‌طور كه از نام آن نيز پيداست، Picture Manager‌ بيشتر براي مديريت عكس‌هـا و تصاوير كاربرد دارد تا ويرايش آنها. در حقيقت اين ابزار مشابه برخي از برنامه‌هاي مديـريت آلبوم است كه همراه اسكنرها و دوربين‌هـا عرضه مي‌شـــــود و از قابليت‌هـــــاي همساني نيز برخوردار است. همچنين قابليت‌هاي بيشتـــــري نسبت به امكـــــانـــــات ســـــاده برنامه‌هـــــايـــــي چون Fax Viewer‌ Windows Picture and دارد. ايـــــن برنامه نه تنها ابزار مناسبي براي مديـــــريت و مشاهده تصاوير است، بلكه امكـــــان ويرايش ساده تصاويـــر بـــــراي قالب‌هـــــاي TIFF، PNG، JPEG، GIF، EMF‌، BMP و WMF ‌را فراهم مي‌كنـــــد. بـــــه علاوه از اين نرم‌افزار مي‌توانيد جهت فشرده سازي فايل‌هـــــا در اكثر قالب‌هـاي ذكر شده و تبديل تصاوير از يك قالب به قالب ديگر استفاده كنيد.

    Picture Manager ‌ظاهري شبيه به Windows Explorer‌دارد كه اگر ‌آن را در نماي Thumbnails(منوي View‌، گزينه Thumbnails) تنظيم كرده باشيد،می شنا‌سید اما داراي امكانات بيشتري است. پنجره سمت چپ Picture Manager ‌بر خلاف Explorer،‌ ‌نمودار سلسله مراتبي از پوشه‌هـــــاي موجود در هاردديسك را نمايش نمي‌دهـــــد، بلكه به جاي آن حاوي ميانبرهـــــاي مربوطه به پوشه‌هاي خـــــاص است. اگــــر تصاوير مورد نظـــــر شما در پوشه‌هاي مختلفي پراكنـــده شده‌اند، مي‌توانيد با اضافه كردن يك ميانبر براي هر پوشه، مستقيما به آنها دسترسي داشته باشيد.

    اگر مي‌خواهيـــــد در تمـــــام قسمت‌هـــــاي يك درايو پيمايش كنيد، مي‌توانيد يك ميانبر از پوشه‌اي كه داراي زير پوشه است، تهيـه كرده و ميانبر مورد نظر را انتخاب كنيد و به زير شاخه‌هاي آن وارد شويد. به عنوان مثال اگر يك ميانبر براي درايو C ‌ايجاد كنيد، مي‌توانيد به تمام قسمت‌هاي درايو C‌ دسترسي داشته باشيد. ‌براي اضافه كردن يك ميانبر ‌از منوي File، گـــــزينه Add Picture Shortcut ‌را انتخاب كنيد. در پنجره باز شده پوشه مورد نظر جهت تخصيص ميانبـــــر را انتخاب كـــــرده و روي دكمه Add‌ كليك كنيـــــد. براي اينكه ميانبرهـــا به صورت خودكار اضافه شوند، از منوي File گزينه Locate Pictures ‌را انتخاب و در پنجره سمت راست، از منـــوي كشويي look in‌ درايو مورد نظر را انتخاب كرده و روي دكمه OK‌ كليك كنيـــــد. اگـــــر در اين منو، ‌گزينه Local Drives‌ را انتخــاب كنيد،‌Picture Manager ‌براي همه پوشه‌هــــاي موجـــود در هاردديسك كـــــه حاوي فايل‌هايي در قالب‌هاي موردنظر باشند، ميانبــــر ‌تهيه مي‌كنـــــد. براي حذف يك ميانبـــر، روي آن كليك راست كنيــــد (يا پس از انتخاب آن، كليدهاي Shift+F10 ‌را بفشاريد) و گزينه Remove Shortcut‌ را انتخـاب كنيد. توجــه داشته باشيد كه روي گزينـــــه Delete كليك نكنيـــــد،‌ چرا كـــــه اصل پــــوشـــــه و محتويـــــات آن را از روي هــــاردديسك پاك مي‌كند.
    از ديگر امكانات Picture Manager ‌قابليت تبديل فايل‌هـــــا از يك قالب به قالب‌هاي ديگر است؛ براي ايـــــن منظوربعد از انتخاب فايل يا فايل‌هاي مورد نظر، در منوي File ‌روي گزينه Export‌ كليك كنيد. سپس از فهرست كشويي Export With This File Format، ‌قالب نهايي را كه يكــــي از موارد PNG،‌JPG، GIF،‌BMP ‌يا TIF است، مشخص كنيد.

    شما همچنين مي‌توانيد از ابزارهاي ويرايشي Picture Manager ‌كـــــه در منوي Picture‌ قرار دارنـــــد، استفاده كنيـــــد. اين ابزارها امكاناتي نظير حذف قرمزي چشم، تنظيم روشنايي و كنتـــــراست، چرخاندن تصوير، ‌تغييـــــر اندازه و فشرده‌سازي را فراهم مي‌كنند. اگر از تغييراتي كه در تصوير خود ايجاد كرده‌ايـــد، راضي نبوديد، با استفاده از گزينه Undo‌ در منوي Edit‌ مي‌توانيد به مرحله قبل از تغييرات بازگرديد. مهم‌تـــــر آنكه تا زماني كه تغييرات خود را به‌وسيله گزينه Save ‌از منوي File ‌ذخيره نكرده‌ باشيد، اين تغييرات ثابت و پايدار نمي‌شوند. به هنگام بستن Picture Manager‌، اگر فايل ويرايش شده را ذخيره نكـــــرده باشيد، برنامه از شما درباره ذخيره آن سوال خواهد كرد. ‌

    ابزارهــــــاي Microsoft Office Document Scanning‌ و Microsoft Office Document Imaging‌: ايــــــــن دو ابـــــــــزار با هم كار مي‌كننـــــد؛ بديـــــن تـــــرتيب كـــــه وقتي يك صفحــه توسط Document Scanning ضبط مي‌شود، جهت نمايش و ويرايش به ابزار Document Imaging‌ ارســـــال مي‌شـــــود و در مقـــــابل Document Imaging‌ بــــــــــراي انجـــــام فـــــرآينـــــد اسكـــــن، ‌از Document Scanning‌ استفاده مي‌كنــد. اين دو ابزار از آن جهت حائز اهميت هستند كه در تركيب با ويندوز XP، برخي قابليت‌ها جهت مديريت اسناد را در اختيار مي‌گذارند.

    هنگامي ‌كه Document Scanning‌ را باز مي‌كنيد، درباره اسكنر مورد استفاده از شما سوال خواهد كرد.اگر اين پرسش انجام نشد و شما در سيستم خـــــود بيشتر از يك اسكنر نصب كرده‌ايد، روي دكمه Scanner ‌كليك كنيـــد و از فهرست موجود، اسكنر دلخـــــواه را انتخـــاب كنيـــــد. در ايـــــن پنجـــــره دو كـــــادر علامتـــــي ‌نيـــــز مشاهده مي‌كنيـــد. بـــــراي اينكـــــه قبل از هر بـــــار اسكن بتوانيـــــد تنظيمات را بررسي كنيـــــد يـــــا آنهـــــا را تغييـــــر دهيـــــد، گـــــزينـــــه Show Scanner Driver Dialog Before Scanning ‌را فعال كنيد. ‌از طريق ويژگي Preset برنامه مي‌توانيد بسياري از تنظيمـــــات را كنترل كنيد. براي مشاهده اين تنظيمات، روي هر كدام كليك كرده و دكمه Preset Options‌ را بفشاريد. در پنجـــــره باز شده روي Edit Selected Preset‌ كليك كنيـــــد. (بـــــا استفـــــاده از گزينـــه Create New Presets ‌مي‌توانيد نوع جديدي از تنظيمات را ايجاد كنيد.) براي مشاهده تنظيمات يا تغيير آنها بـــــا زبانه‌هاي مختلف و همچنيـــــن گزينه‌هاي قـــــابل دستيابي از طريق دكمه Advanced ‌كار كنيد.
    در اين بين، دو گزينـــــه اهميت بيشتري دارند. زبانـــــه General‌ را انتخاب كنيد تا دكمه Create Shortcut در دسترس قرار گيرد. با كليك روي ايـــــن دكمـــــه مي‌توانيـــــد يك ميانبـــــر از Preset جاري در دسك‌تاپ خود بسازيـــــد. بدين ترتيب با دابل كليك روي ميانبر به‌سادگي عمليات اسكن طبق تنظيمات آن Preset انجام مي‌شود. در زبانه Processing ‌گزينه OCR ‌را مي‌بينيد كه مي‌توانــد متن را در يك سند اسكن شده تصويري، تشخيص دهــــد. ويژگي OCR ‌فــــايل اسكن شده را در Document Imaging قابل جست‌وجــــو كـــــرده و آن را بـــــراي Indexing Service ويندوز XP جهت ارائه قابليت‌هاي ابتدايي مديريت سند، قابل خواندن مي‌كند. بدين ترتيب مي‌توانيـــــد در يك سنـــــد اسكن شـــــده نيز بــا بهره‌گيري از ويژگي جست‌وجوي ويندوز به دنبال عبارت موردنظر بگرديد.
    همچنيـــــن مي‌توانيد بـــــا استفاده از منوي Tools و انتخــاب گزينه Send Text to Word، يـــــك سنـــــد را از Document Imaging بـــــه Word منتقل كنيـــــد (البتـــــه اگـــــر در هنگـــــام اسكن، متـــــن تشخيص داده نشـــــده است، ابتـــــدا بايد از منـــــوي Tools، گزينه Recognize Text Using OCR را انتخاب كنيد.)

    يكي ديگر از امكانات مفيـــــد Document Imaging ‌آن است كه مي‌توانيـــــد در يك سند چند صفحــه‌اي ترتيب صفحات را از طريق درگ كردن و رها كردن (drag&drop) تغيير دهيـد. همچنين مي‌توانيد صفحاتي را از يك پنجره Document Imaging‌ به پنجره‌ ديگر درگ كنيد. برنامه Document Imaging ‌از دو نوع قالب فايلــي پشتيباني مي‌كند: TIFF‌ و MDI براي به اشتراك گذاشتن فايل‌ها بهتر است از قالب TIFF‌ استفاده كنيد. اما توجـه داشته باشيد كه اگر فايلي را در قالب TIFF ‌ذخيره كنيد، اطلاعات متني آن در صورتي كه با OCR تشخيص داده شده باشد، از بين خواهد رفت و بنابراين بايد مجددا آن را تشخيص دهيد. MDI‌ از ايـــــن مزيت برخورداراست كه فايل‌هايـــــي با حجم كمتر توليـــــد مي‌كند. مثلا اگر فايلـــــي در قالب TIFF ‌حجمـــي برابر 112‌ مگابايت اشغــال كند، حجم اين فايل در قالب MDI‌ به 333 كيلو بايت ‌كاهش مي‌يابد.

    ابزار Microsoft Clip Organizer‌ : همان‌طور كه از نام آن برمي‌آيد، ابزاري است براي مديريت و گردآوري كليپ‌هاي هنــري كه برخي از آنها روي سيستم نصب مي‌شوند و برخي ديگر توسط گزينه Clips Online‌ از منوي Tools قابل دريافت هستند. گزينه Add Clips To Organizer‌ از منوي File‌ هماننـــــد مورد مشابه در بـــــرنامـــــه Picture Organizer‌ امكــــان اضافه كردن كليپ‌ها بــه‌صورت دستي يا خودكار را فراهم مي‌كند. در اينجا نيز مي‌توانيد به آساني با كاوش در منوها و بررسي هر يك از گزينه‌ها،‌ ‌كار با اين برنامه را ياد بگيريد. به علاوه گزينه Search‌ از منوي View به شما امكان مي‌دهد كــه با استفاده از يك كلمـه كليدي در يك مجموعـه هنري و يا بين مجموعه‌هاي مختلف به جست‌وجـــــو بپردازيـــــد. براي حذف يك كلمه كليـــــدي يا تغيير آن، روي كليپ موردنظر كليك راست كرده و از منوي باز شده Edit Keywords‌ را انتخاب كنيد.

    ويزارد Microsoft Office 2003 Save My Settings Wizard : اين ويزارد ‌تنظيمات برنامه‌هاي Office‌ را ذخيره مي‌كند. همچنين مي‌توانيد تنظيمات ذخيره شده قبلي را نيز بازنشاني كنيد. هنگامي ‌كه تنظيمـــــات مورد نظـــــر را در يك فــايل ذخيره مي‌كنيد، تنها با انتقال اين فايل به يك كامپيوتر ديگر مي‌توانيد در يك لحظـــــه تمام اين تنظيمات را در برنامه‌هاي 2003 Office آن سيستـم ‌اعمـــــال كنيـــــد. مثلا هنگـــــام ارتقـــــاي كامپيوتـــــر خود بـــــا بهره‌گيري از ايـــــن ويژگي مي‌توانيد تنظيمات سيستم جديد را سفارشي كنيد. ‌

    ابزار Microsoft Office Application Recovery : ايــــــــن ابزار ‌اجراي برنامه‌‌هاي Office‌ را كه دچار اشكال شده و اصطلاحا قفل كرده‌اند،‌ خاتمه مي‌دهد. همچنين با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد كارهاي خود را بازيابي كنيد.


    ابزار Microsoft Office Language Settings 2003 ‌: اين ابزار بـــــه شما امكان مي‌دهـد كه گزينه‌هاي زباني مـــــورد استفـــــاده در برنامه‌هـــــاي Office ‌و همچنيـــــن زبـــــان پيش‌فرض را بـــــا حذف يا اضافـــــه كـــــردن زبـــــان مورد نظـر در ليست Enabled تغييـــــر دهيـــــد. بــه عنـــــوان مثال اگـــــر زبان Office ‌را از (.English (U.S‌ به English (.U.K) تغييـــــر دهيـــــد، ويژگـــــي spell-checker، عبارت colour ‌را به عنوان يك كلمـــــه صحيح و لغت color ‌را بــه عنوان كلمه اشتباه علامت گذاري مي‌كند.

    ابـــــــــــــزار ‌Microsoft Office Access Snapshot Viewer : ايـــن ابـــزار بـــه شمـــا امكان تهيه تصوير از گزارشات Access‌ را مي‌دهد. البته Snapshot Viewer در نسخه‌هاي Office شامل Access موجود است. تهيه تصوير از گزارش ها زماني مفيد است كـــه بخواهيـــد ايــــن اطلاعـــات را بـــا افرادي كـــه Access ‌ندارنــــد، به اشتراك بگذاريد: بـــراي اين منظور بايد يك كپــــي از Viewer‌ يا يك پيوند اينترنتـــي براي دريافت برنامه را همراه با تصاوير ارسال كنيـــــد. بــــه‌صـــورت پيش‌فرض فايل Snapview.exe ‌در مسيـــــر C: \program files \common files \microsoft shared\ snapshot viewer
    قرار دارد. اين برنامه از سايت مايكروسافت نيز قابل دريافت است.

    ابزار Digital Certificate for VBA Projects: ‌ايـــن ابزار به شما امكان مي‌دهد كه يك گواهينامه ديجيتالي تهيه كنيد. بدون اين گواهينامه سيستم امنيتي ماكروهاي Office، ‌با ماكروهايي كه ايجاد كرده‌ايد، به عنوان ماكروهاي غير معتبر برخورد مي‌كند و بسته به تنظيمات امنيتي Office‌، ممكن است با هر بار باز كردن فايل حاوي ماكرو از شما بپرسد آيا مايليد ماكروها را فعال كنيد و يا به سادگي آنها را غيرفعال مي‌كند. با استفاده از اين ابزار مي‌توانيد ماكروهاي خود را براي نرم‌افزار Office ‌معتبر كنيد.

    به هـــر حـــال شمـــا بـــا بـــــرخـــــي از برنامه‌هــــــاي مفيـــــد و اغلـــــب فراموش‌شده‌اي كه در منوي Microsoft Office Tools‌ قرار دارند، آشنا شديـــــد؛ برنامه‌هايي كـــه بـــراي مديـــريت عكس‌هـــــا و ديگر فايل‌هـاي تصويـــري، تنظيم يك سيستم مديـــريت اسناد، ايجـــاد گواهينامه براي ماكروها و يا انتشار اطلاعات مـــربوط به Access ‌مفيد هستند. هنگام كار با اين ابزارها، بيشتر به اهميت و ارزش آنها پي خواهيد برد .

  3. #3
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    ایمیل ها را اتوماتیک پاسخ دهید


    ممکن است قصد داشته باشید تا چند روزی به سفر بروید. با این حساب ایمیل هایی که برای شما ارسال میشود طبعأ بی جواب میمانند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک قابلیت جالب نرم افزار Outlook Express بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید ایمیل هایی که برای شما می آید را به طور اتوماتیک یک جواب بدهید. به عنوان مثال در صورتی که در سفر باشید میتوانید کاری کنید که پس از دریافت هر ایمیل ، پاسخی که در بر دارنده در سفر بودن شماست برای نگارنده ایمیل ارسال شود.


    برای این کار:
    ابتدا با استفاده از نرم افزار Notepad متن مورد نظر خود را تایپ کرده و آن را در جایی Save کنید.
    حال نرم افزار Oulook را اجرا کنید.
    سپس به منوی Tools رفته و از Message Rulles روی Mail کلیک کنید.
    اکنون از قسمت Select the Conditions for your گزینه For all messages و از قسمتSelect the Action for your گزینه Reply with messages را علامت بزنید.
    در ادامه ، روی عبارت Message از بخش Rule Description کلیک کرده وپس از انتخاب ایمیل ذخیره شده، کلید Enter را بزنید.

  4. #4
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    بازيابي موضوعات كپي شده قبلي در محیط ویندوز با استفاده از آفیس


    همان طور که میدانید هنگامی که متنی را Copy میکنیم و سپس آنرا در جایی Paste میکنیم ، موضوعاتی که قبلا توسط ما Copy شده طبعأ از دست میروند و قابل بازیابی نیستند. در این ترفند قصد داریم با استفاده از نرم افزارهای بسته نرم افزاری آفیس این متنهای Copy شده قبلی را بازیابی کنیم و متن هایی که شما Copy میکنید را به صورت لیست مشاهده کنیم.

    برای این کار:
    هر یک از نرم افزارهای آفیس را به دلخواه اجرا کنید ، مثلا Microsoft Word را.
    پس از باز شدن برنامه ، از منوی بالا و قسمت Edit بر روی Office Clipboard کلیک کنید.
    خواهید دید که قسمتی با نام Clipboard به محیط برنامه اضافه میشود.
    اکنون کافی است متنی را کپی کنید تا آن را در این بخش ببینید.
    برای این که این قابلیت در محیط ویندوز عمل کند هم کافی است برنامه Word را هنگام کار با ویندوز نبندید تا Clipboard که موجودیت خود را در Taskbar نیز نشان میدهد دست به کار شود و عبارات کپی شده شما را در خود ذخیره کند.

  5. #5
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    ساخت آلبوم عکس به وسیله Microsoft Powerpoint


    بسیاری از کاربران نرم افزار Microsoft Powerpint آفیس را تنها یک برنامه مفید برای ساخت اسلایدها و استفاده از آن در همایشها میدانند. اما کارهای فراوان دیگری نیز این نرم افزار بر می آید. نمونه آن ساخت آلبوم های عکس به شکل کاملا پیشرفته میباشد. این ترفند روی ورژنهای مختلف آفیس از 2000 به بالا قابل اجراست.

    برای این کار:
    ابتدا نرم افزار Powerpoint را اجرا کنید.
    حالا از منوی Insert و در قسمت Picture گزينه New Photo Album را انتخاب نماييد.
    در پنجره باز شده روي دکمه File/Disk کليک کرده و عکسهاي خود را از داخل هارد انتخاب و با فشردن دکمه Insert آنها را اضافه کنيد. سپس در همان پنجره در قسمت Album Layout با استفاده از انتخاب گزينه ها ، حالت نمايش عکسها را مشخص نماييد. مثلا تعداد عکسها در يک صفحه ، کادر هر عکس و ساير ويژه گي هاي قرارگيري عکسها در آلبوم را مي توان تنظيم کرد.
    در پايان براي ايجاد آلبوم بروي دکمه Create کليک کنيد تا آلبوم مورد نظرتان ساخته شود.
    اگر هم خواستيد اين آلبوم را تغيير دهيد از منوي Format گزينه Format Photo Album را انتخاب و ويرايش لازم را به عمل آوريد.
    اين ترفند بيشتر براي آنهايي که ميخواهند در سايت خود آلبوم عکس قرار دهند کاربرد دارد.

  6. #6
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    با Word هم میتوان وب سایت طراحی کرد!


    مطمئنأ تمامی کاربران هنگامی که به بحث طراحی وب سایت بر میخورند به یاد برنامه های تخصصی طراحی صفحات اینترنتی می افتند اما ، در این ترفند قصد داریم اصولی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید به سادگی در Microsoft Word معروف هم سایت طراحی کنید ، با همان ویژگی ها و زیبایی ها. برای این کار حتی میتوانید از Word 97 هم استفاده کنید اما عالی ترین حالت Word 2002 و بالاتر است.



    خوب حالا دست به كار شويد.
    يك صفحه ي جديد باز كنيد و از منوي Fileگزينه ي Save as HTML يا Save sa web pages را برگزينيد و به صورت يك فايل با پسوند htm در مسير دلخواه ذخيره كنيد . بهتر است نام آن را indexhtm انتخاب كنيد چرا كه در آينده اي نزديك اين فايل ، صفحه ي اصلي سايت شما خواهد شد اگر دوست داشته باشيد مي توانيد براي صفحه خود يك رنگ زمينه ( Background ) برگزينيد . توجه كنيد انتخاب رنگ زمينه بايد دقت كافي صورت گيرد ، تا از خوانايي مطالب صفحه كاسته نشود معمولاً رنگهاي كمرنگ و ملايم و مناسب ترند . براي اين كار از منوي Format گزينه ي Background را انتخاب كنيد و رنگ مورد علاقه ي خود را برگزينيد از قسمت Fill Effects هم مي توانيد افكتهاي مختلفي به آن بدهيد در اين قسمت مي توانيد با انتخاب پوشه Picture نيز يك تصوير را براي پيش زمينه ي سايت خود قرار دهيد . تايپ كنيد ؛ مثل يك صفحه ي معمولي Word مي توانيد از فونتهاي مختل ، بولت ( Bullet ) جدول ، تصوير نمودار و … استفاده كنيد . براي افزودن تصوير مي توانيد از آيكن موجود در نوار ابزار ( toolbar ) يا از گزينه ي Picture موجود در Insert استفاده كنيد . Word تصاوير جالب و جذابي دارد كه Clip Art ناميده مي شود . براي استفاده از آنها مي توانيد از منوي باز شده، Clip Art را برگزينيد . اگر قصد داريد از تصاوير دلخواه خودتان استفاده كنيد ، گزينه ي دوم راكه From file است . انتخاب كنيد . پس از مشخص كردن مسير و نام فايل . تصوير مربوطه در صفحه ظاهر مي شود . نگران سايز تصاوير Clip Artها نباشيد . با يك كليك روي آنها مي توانيد به كمك ماوس از گوشههاي تصاوير آنها را تغيير سايز دهيد فراموش نكنيد در حين انجام مراحل مختلف كار ، هر از گاهي صفحه ي خود را Save كنيد . يكي از اجزاي مهم يك صفحه ي وب پيوند با لينك ( Hyper link ) است لينك قسمت ي از صفحه است كه اگر روي آن كليك كنيد . شما را به يك سايت ديگر صفحه ي ديگري از همان سايت ، يا قسمت ديگري از همان صفحه مي برد . وقتي ماوس را روي يك لينك قرار مي دهيد . حالت ماوس از حالت فلش ، به صورت يك دست تغيير مي يابد . لينك مي تواند يك يا چند كلمه ، يك تصوير و يا حتي قسمتي از يك تصوير باشد با استفاده از لينكها ، بين صفحات مختلف سايت حركت مي كنيد . اگر سايت شما بيش از يك صفحه داشته باشد ، نياز داريد در قسمتي از صفحه ي اول يك سري لينك براي رفتن به صفحات ديگر قرار دهيد .

    صفحه ي دوم سايت را به همان روش صفحه نخست ايجاد كنيد و آن را با نام مناسبي در همان مسير قبلاي ذخيره كنيد . مجدداً به صفحه ي index . htm برگرديد . كلمات يا تصويري كه مي خواهيد به صفحه ي دوم لينك شود مارك يا Select كنيد ماوس را روي آن قرار دهيد . كليك سمت راست كنيد و از منوي باز شده گزينه ي Hyperlink را انتخاب كنيد ( مي توانيد از آيكن link – Hyper در نوار ابزار و يا از گزينه ي Hyperlink در منوي Insert نيز براي اين كار استفاده كنيد . ) حال مسير و نام صفحه ي دوم را انتخاب كنيد و OK را بزنيد . با اين كار اگر روي صفحه ي لينك شده از صفحه index كليك كنيد به صفحه دوم خواهيد رفت اگر اهل گشت و گذار در اينترنت باشيد . حتماً ديده ايد كه وقتي به صفحات داخلي يك سايت مراجعه مي كنيد ، معمولاً راه بازگشت براي شما پيش بيني مي شود تا در سايت گم نشويد بهتر است شما هم در همه صفحات داخلي سايت خود ، يك لينك « صفحه ي اصلي » يا ( home ) داشته باشيد در اين مثال هم در صفحه ي دوم يك لينك قرار دارد و آن را به Index . htm لينك كنيد . مراحل فوق را براي صفحات ديگر سايت خود نيز انجام دهيد . تمام شد به همين راحتي شما به كمك Word يك سايت ساده ساختيد .

    حال بايد سايت خود را بر روي يك ميزبان وب ( WebHost ) قرار دهيد .

  7. #7
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    عبارات پرکاربرد خود را ساده تر در Word وارد کنید


    ممکن است این مسئله برای شما نیز پیش آمده باشد که در نرم افزار Microsoft Word مشغول تایپ متنی باشید و در داخل این متن عبارت یا عباراتی وجود داشته باشد که ممکن است چندین و چند بار تکرار شده باشد. کافی است این عبارت اندکی بزرگ و پیچیده باشد تا کار شما مشکل تر شود. در این ترفند قصد داریم راهی بسیار کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید هنگام تایپ یک متن در Word کلمات مورد نظر را طوری تعیین کنید که دیگر نیازی به تایپ مجدد هر یک نداشته باشید. در صورتی که با Word زیاد سر و کار دارید این ترفند را به شما پیشنهاد میکنیم.

    برای این کار:
    نرم افزار Microsoft Word را اجرا نمایید.
    از منوی Insert بر روی AutoText کلیک کنید.
    در پنجره باز شده عبارت مورد نظر خود را وارد نمایید سپس دکمه Add را بزنید.
    اکنون این کار را با تک تک عبارت مورد نظر انجام دهید و پس از پایان کار دکمه OK را انتخاب کنید.
    حالا کافی است در یکی از صفحات باز Word ، کلمه مورد نظر خود را وارد نمایید تا پس از تایپ چند حرف آن در کادر زرد رنگ کلمه پیشنهادی را ببینید و با زدن دکمه Enter کلمه را کاملأ وارد Word نمایید.

    در پایان دقت کنید:
    این ترفند روی تمامی ورژنهای Microsoft Word عملی است.
    برای وارد کردن عبارات از کلمات فارسی نیز میتوانید استفاده کنید.

  8. #8
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    فارسی کردن منوهای Office توسط خود شما!


    در این ترفند قصد داریم یک روش جالب را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید خود شما نام منوهای مختلف Office را که شامل Word ، Excel و ... میباشد را تغییر داده و حتی نام های فارسی برای آن برگزنید.

    بدین منظور:
    یکی از برنامه های Office مانند Word را باز کنید.
    سپس از منوی View وارد Toolbars شده و Customize را برگزینید. خواهید دید که یک پنجره باز میشود.
    در حالی که پنجره باز است روی یکی از منوها مثلا Tools راست کلیک کرده و در قسمت Name نام مورد نظر خود را به جای نام منو وارد کنید.
    لازم به ذکر است علامت & نشانه خط زیر حروف برای ایجاد کلید میانبر است.

  9. #9
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    تولدهای دوستانتان را با Outlook به خاطر بسپارید


    یکی از قابلیتهای جالب نرم افزار Microsoft Outlook که اکثر افراد از آن بی خبرند قابلیت یادآوری روز تولد دوستان و آشنایان شماست. کافی است که تاریخ تولد افراد مختلف را در برنامه ثبت کنید تا در روز مقرر ، Outlook شما را باخبر کند.

    ابتدا دقت کنید که برای اجرای این ترفند نیاز به Microsoft Outlook پس از نصب بسته نرم افزاری آفیس دارید.

    برای صورت دادن ترفند:
    نرم افزار Microsoft Outlook را اجرا کنید.
    از منوی File و قسمت New روی Contact کلیک کنید.
    در پنجره باز شده میتوانید اطلاعات دوست خود را وارد کنید.
    پس از وارد کردن اطلاعات به تب Details بروید. در جلوی عبارت Birthday تاریخ تولد دوست خود را از روی تقویم پیدا کرده و انتخاب کنید.
    اکنون Save and Close را زده و از این قسمت خارج شوید.

    با این کار به طور پیش فرض ، Outlook شما را در 15 دقیقه قبل از تولد دوستتان با خبر میکند. این زمان طبعأ اصلأ به شما کمکی نمیکند.
    برای تغییر دادن این مدت زمان پیش از تولد ، میبایست از طریق تقویم موجود در برنامه به تاریخ تولد دوستتان بروید. خواهید دید که تولد دوستتان مشخص است.
    روی آن دوبار کلیک کنید ، در قسمت Help که باز میشود روی Open the series کلیک کنید.
    اکنون پنجره ای باز میشود که در قسمت Reminder شما میتوانید مدت زمانی که Outlook شما را پیش از تولد دوستتان با خبر میکند را تنظیم کنید.
    با Save and close میتوانید این بخش را نیز تنظیم کنید.

  10. #10
    TAHA آواتار ها
    • 9,180
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    PNU-CLUB
    شغل , تخصص
    PNU-CLUB
    رشته تحصیلی
    PNU-CLUB
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    کشف بازی مخفی موجود در نرم افزار Excel 2000


    قصد داریم یک ترفند بسیار جالب را برای شما معرفی کنیم. در این ترفند شما میتوانید یک بازی ماشین سواری را در داخل نرم افزار Microsoft Excel 2000 بیرون بکشید. لازم به ذکر است نرم افزار Excel در بسته نرم افزاری آفیس قرار دارد و بیشتر برای محاسبات ریاضی ، آماری و نمودارکشی استفاده میشود.

    بدین منظور:
    1- اكسل 2000 را اجرا كنيد.
    2- از منوي File گزينه Save as web page را انتخاب كنيد.
    3- گزينه هاي Selection:Sheet و Add interactivity را تيك بزنید.
    4- Save را زده و از اكسل خارج شويد.
    5- فايل ذخيره شده را با Internet Explorer 6/5/4 باز كنيد.
    6- به سطر 2000 برويد و كل سطر را با زدن عنوان 2000 امين سطر انتخاب كنيد.
    7- با استفاده از كليد Tab به ستون WC در سطر 2000 برويد (حالت Select نبايد ازبين برود).
    8- حالا كليدهاي Shift+Alt+Ctrl را همزمان با هم بگيريد و با موس روي لوگوي Office كليك كنيد.
    حالا بازی اجرا میشود. دقت کنید کلیدهای جهت دارد برای کنترل بازی ، Space برای شلیک ، کلید O برای ریختن روغن به پشت سر و دکمه H برای روشن کردن چراغهای جلو میباشد.

صفحه 1 از 6 123 ... آخرینآخرین

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •