گزارش تصویری به خودروهای مفهومی بی‌نظیری می‌پردازد که برخی از آن‌ها در انتظار تولید به سر می‌برند و برخی دیگردر کنار طراحی تحسین برانگیز خود، گرفتار بداقبالی‌هایی شده‌اند و شانسی برای ورود به خطوط تولید نخواهند داشت.
کادیلاک Sixteen
اغلب در مورد ماشین‌های مفهومی می‌پرسیم چرا طراحی شده‌اند؟ اما Sixteen طراحی شده که کادیلاک کادیلاک‌ها باشد. این خودروی نرم و زیبا با موتور 13.6 لیتری شانزده سیلندر، اگر به مرحله تولید برسد، یکی از گران‌قیمت‌ترین و سریع‌ترین خودروهای لوکس جهان خواهد بود. قدرت این خودرو هزار اسب بخار است که با توجه به امکان حرکت آن در حالت 4 سیلندر مصرف بنزین در شرایط عادی قابل قبول خواهد بود. اگر Sixteen هرگز به مرحله تولید نرسد، باز هم یک خودروی پیشرو خواهد ماند، خودرویی که محصول زبان طراحی علم و هنر در کنار یکدیگر است.

Stratos Zero
شاید چیزی شبیه به این ترکیب سه‌گوش را که از طراحی چندین دهه ماشین‌های مسابقه اقتباس شده، در فیلمی دیده باشید. برای رانندگی با این خودرو باید از شیشه جلوی آن که لولادار است وارد شوید، کف ماشین تقریبا دراز بکشید و دید پشت و کنار را هم فراموش کنید. اگر فکر می‌کنید رانندگی با لامبورگینی کمی ساده‌تر است، کاملا حق با شماست.

فورد نوکلئون
فکر می‌کنید تولید خودرویی با سوخت هسته‌ای ممکن باشد؟ موتوری که امکان شکافت هسته‌ای را فراهم کند چطور؟ به نظر میرسد نوکلئون برای سوار کردن رآکتور سنگین راهی پیدا کرده باشد. کف تقویت‌شده به علاوه پوششی برای جلوگیری از خروج پرتوهای خطرناک رادیو اکتیو در این خودرو تعبیه شده است. اما واقعا می‌شود در هر جادهای از چنین خودرویی استفاده کرد؟

آرورا Safety Car
آرورا که توسط یک کشیش و با سرمایه اندک اعضای کلیسای او طراحی شده، شاید خودروی امنی باشد، اما بدون شک زشت‌ترین خودرویی است که در تمام عمرتان دیده‌اید. سپر جلوی این خودرو از کف پر شده تا انرژی برخوردها را جذب کند و علاوه بر این به شکلی فرورفته که بتواند عابران را در صورت برخورد، بی هیچ آسیبی، تنها از روی زمین بلند کند. شکل خاص شیشه جلو هم میتواند در صورت تصادف، سرنشینان را پیش از بازشدن کیسه هوا در امان نگه دارد. گذشته از ابداعات به کار رفته در آرورا، کشیش سازنده آن که هنوز نتوانسته برای تولید این خودرو سرمایه‌گذاری پیدا کند، ورشکسته شده و حتی در مظان اتهام برای سوءاستفاده از اموال کلیسا هم قرار گرفته است.

بی.ام.و GINA
آن روی طراحی‌های تازه بی.ام.و، طراحی جنجالی کریس بنگل برای جینا است. شاید بخواهید بدانید که G در جینا نماینده هندسه است و N نیز باید سرنام کلمه عملکرد و سازگاری باشد. این خودرو در پوششی از تار و پودی سخت پوشیده شده که روی اسکلتی از سیم‌ها سوار شده است. سیم‌ها میتوانند حرکت کنند و پوشش کنار برود تا امکان رؤیت جزیات فنی این خودرو نیز وجود داشته باشد