بر اساس برآوردی جدید بیش از نیمی از شهروندان 18 سال به بالای آمریکایی بازی های ویدئویی انجام می دهند.
در پژوهش انجام شده سطح تحصیل با میزان تمایل به بازی متناسب دانسته شده است
در نتایج پژوهشی که توسط مرکز تحقیقاتی پیو (
Pew) مستقر در واشنگتن انجام شده، اعلام شده است که یکی از هر پنج نفر از جمع این افراد، هر روز یا تقریبا هر روز بازی می کنند.
این موسسه که در پژوهشی تحت عنوان "پروژه اینترنت و زندگی آمریکایی" به بررسی رفتار مردم آمریکا در این زمینه پرداخته،همچنین به این نتیجه رسیده است که در میان افراد 18 سال به بالا، تمایل به بازی در میان والدینی که فرزندان 17 ساله یا کوچکتر دارند، 19 درصد بیشتر از بزرگسالانی است که فرزند ندارند (66 درصد در برابر 47 درصد.
با این حال موسسه پیو در مسئله ای قابل پیش بینی اعلام کرده است که میزان تمایل به بازی های ویدئویی به نسبت سن کاهش می یابد؛ این موسسه میزان انجام بازی در میان 18 تا 29 ساله ها را 81 درصد، در میان 30 تا 49 ساله ها را 60 درصد، در میان 50 تا 64 ساله ها را 40 درصد و در میان افراد بالای 65 سال را 23 درصدبرآورد کرده است.
پژوهش موسسه پیو همچنین تناسبی را میان سطح تحصیلات و انجام بازی آشکار کرده است و میزان انجام بازی در میان کسانی که تحصیلاتی بالاتر از دبیرستان ندارد به وضوح کمتر از طبقه ای است که در دوره های عالی تحصیل کرده اند.
در این پژوهش که با استفاده از نتایج چند نظر سنجی میان 1063 تا 2054 بزرگسال و بین ماه های نوامبر 2007 تا فوریه 2008 انجام شده، بازی های آن لاین، بازی هایی که بر روی کامپیوترهای شخصی یا قابل حمل انجام می شود و همچنین بازی هایی که توسط دستگاه های ویژه بازی مانند پلی استیشن و اکس باکس انجام می شود همگی بعنوان بازی طبقه بندی شده اند و موسسه "پیو" ضریب خطای نتایج بدست آمده را حدود دو درصد ذکر کرده است.
با وجود گزارش های متعددی که افزایش فروش محصولات مخصوص بازی شرکت هایی همچون سونی، مایکروسافت یا نینتندو را نشان می دهند، موسسه پیو به این نتیجه رسیده است که کماکان بیشتر بزرگسالان (38 درصد) از کامپیوترهای خانگی خود برای انجام بازی استفاده می کنند، و میزان استفاده از دستگاه هایی همچون پلی استیشن، اکس باکس یا نینتندو 10 درصد کمتر از کامپیوتر های خانگی است.
بر خلاف انتظار شکاف جنسیتی در میان بزرگسالانی که بازی می کنند زیاد نیست و مردان آمریکایی تنها پنج درصد بیشتر از زنان بازی انجام می دهند. کارشناسان معتقدند این مسئله میزان تاثیر تلاش صنعت تولید بازی برای ارائه محصولات باب طبع زنان و خانواده ها را نشان می دهد.
منبع خبر : سایت بی بی سی فارسی