مصوبه کاهش و افزایش تعرفه پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات به اپراتور غیر دولتی ابلاغ شده است و این اپراتورها باید بر اساس شرایط و ضوابط پروانه صادره و توجه به مصوبه مذکور تعرفههای پیامک خود را تنظیم و پس از تأیید رگولاتوری اجرا کنند.
به گزارش فارس بر اساس مصوبه هیأت وزیران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید اقدام لازم به منظور رعایت کلی مفاد مصوبه مربوط به نرخ پیامک فارسی و انگلیسی توسط اپراتورهای غیر دولتی را به عمل آورد.
بر همین اساس مفاد این مصوبه به اپراتور غیر دولتی کشور ابلاغ شده است.
اجرای مصوبه مذکور منوط به ایجاد شرایط فنی بوده و تعرفههای اعلام شده به عنوان تعرفههای پایه هستند و اپراتور ایرانسل میتواند بر اساس مفاد پروانه خود تا سقف 20 درصد بالاتر از این تعرفهها پیشنهاد خود را به سازمان ارایه کند.
مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نیز با اشاره به قوانین رگولاتوری، در خصوص تعرفه پیامکهای تالیا گفت: بر اساس قوانین هر زمان تعرفه خدمات شرکت ارتباطات سیار تغییر کند، تعرفه خدمات تالیا نیز به صورت خودکار تغییر میکند.
وی افزود: چنانچه این تعرفه در شبکه تالیا اعمال نشده باشد اما مابهالتفاوت به مشترکان طبق ابلاغیه دولت برگردانده میشود.
مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل نیز در خصوص ابلاغیه دولت مبنی بر کاهش پیامک لاتین و افزایش پیامک فارسی، گفت: درحال حاضر هیچ برنامهای برای افزایش تعرفه پیامک نداریم.
آرش کریم بیگی خاطر نشان کرد: از آنجا که تعرفه پیامکهای ایرانسل از یک ریال تا 16 تومان در گذشته محاسبه شده، این موضوع صورت مسأله را عوض میکند چرا که تعرفههای پیامک ایرانسل با تمامی اپراتورها متفاوت بوده و تعرفه پیامکها بر اساس زمان ارسال و مقصد دریافت بین یک ریال تا 16 تومان محاسبه شده است.