بالا
 تعرفه تبلیغات




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 15

موضوع: صنعت اتومبيل سازي

  1. #1
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    Icon79 صنعت اتومبيل سازي

    صنعت اتومبيل سازي
    از بعد از انقلاب ايران صنايع اتومبيل سازي پيشرفت مهمي نکرده اند و همان اتومبيلهاي گذشته و بعضي از اتومبيلهاي جديد اروپايي مانند پژو و کيا را مونتاژ کرده اند؛ تا چند سال پيش که کارخانجات اتومبيل سازي شروع به طراحي اتومبيلهاي جديد کرده اند.

  2. #2
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    صنعت اتومبيل سازي
    تاريخچه مختصر
    اولين ماشين وارد شده به ايران فورد بود که بوسيله مظفرالدين شاه قاجار از کشور بلژيک خريداري شده بود. اين ماشين که در موقع حرکت دود زيادي از خود ميکرد توسط مردم به ماشين دودي يا ارابه دودي تغيير نام داده شد. با شروع شهرسازي بصورت مدرن در سال 1300، واردات ماشين به ايران افزايش يافت. بيشترين اتومبيلها در آن سالها از کشورهاي آمريکا و انگلستان به ايران وارد مي شد. اولين کارخانه اتومبيل سازي در ايران شرکت سهامي ايران ناسيونال بود که به توليد ماشينهاي پيکان، با مجوز از شرکت تالبوت انگلستان، اولين توليدات خود را در سال 1346 روانه بازار کرد. بعداً شرکت ايران ناسيونال به توليد وانت، ميني بوس و اتوبوس دست زد.
    در همين سال دو مدل از ماشينهاي آمريکايي بنام " آريا " و " شاهين " توسط کارخانه پارس خودرو روانه بازار شد؛ و يکسال بعد در سال 1347 يک مدل از ماشين فرانسوي سيتروئن بنام " ژيان " توسط شرکت سايپا به بازار عرضه شد.
    در سال 1351، شرکت پارس خودرو نام خود را به شرکت " جنرال موتورز ايران " تغيير داد و شروع به ساخت دو مدل از ماشينهاي شرولت ( اپل ) 2500cc، 2800cc و همينطور سه مدل ديگر با مجوز از کارخانه آمريکايي جنرال موتورز بنام: بيوک، کاديلاک، شولت نوا. توليدات اين ماشينها تا سال 1360 ادامه داشت. توليد ماشينهاي ژيان که متعلق به کارخانه سايپا بود در سال 1359 متوقف شد. ولي توليد ماشينهاي رنو 5 که در سال 1354 آغاز شده بود ادامه يافت.

  3. #3
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    شرکت ايران خودرو( ايران ناسيونال )

    صنعت اتومبيل سازي
    کليه مطالب اين قسمت و مشخصات محصولات ايران خودرو برگرفته شده از سايت ايران خودرو مي باشد.ر
    شرکت ايران خودرو ( سهامي عام ) در سال 1341 با هدف تأسيس و اداره ي کارخانجات به منظور توليد و تهيه ي انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات و ... توسط آقايان حاج علي اکبر خيامي ، محمود خيامي ،احمد خيامي ، خانم مرضيه خيامي و خانم زهرا سيد ي رشتي در خيابان اکباتان تهران تأسيس شد . و اينک با گذشت بيش از 35 سال از زمان تأسيس آن همچنان در زمينه ي طراحي و توليد خودروهاي سواري ، اتوبوس و ميني بوس به عنوان بزرگترين توليد کننده ي خودرو در کشور ، در راستاي تأمين نياز هاي جامعه ، ورود به بازارهاي جهاني ، تعميق ساخت داخل کردن قطعات و در نهايت تحقق اهداف عاليه ي نظام جمهوري اسلامي ايران به فعاليت خود ادامه مي دهد . ر
    شرکت ايران خودرو بزرگترين شرکت خودرو سازي کشور مي باشد که به طور متوسط 65 تا 70 درصد توليد خودرو داخل کشور را به طور دائم به خود اختصاص داده است . سرمايه ي شرکت ايران خودرو در پايان سال مالي 1380 ،1,603,125,000,000 ريال (تقسيم شده به 1603125000 سهم 1000 ريالي ) بوده است . شرکت ايران خودرو با توليد 111111 دستگاه خودرو سواري و وانت در سال 1376 رکورد توليد سي ساله ي خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد به ميزان قابل توجهي کميت و کيفيت محصولات خود را افزايش دهد. ر
    همچنين در راستاي نظام استاندارد ايزو 9000 ، موفق به دريافت گواهينامه ي ايزو 9001 از مؤسسه ي rwtuv آلمان شد .

  4. #4
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    پارس
    تاريخچه
    در راستاي پاسخگويي به درخواست هاي مشتريان عزيز در رابطه با ايجاد تنوع در توليدات سواري كه به بازار عرضه مي گردد بار ديگر اين توفيق نصيب متخصصين شركت ايران خودرو گرديد كه از تاريخ 5/12/76 طي تلاشي دو ساله محصول جديدي به نام پارس را به بازار عرضه نمايند . ر
    تجهيزات به کار گرفته شده در اين محصول نظير موتور با سيستم سوخت پاششي، فرمان تقويت شده ، آينه هاي خارجي با کنترل برقي ، کولر با خنک کنندگي مناسب و . ضمن فراهم نمودن آسايش بيشتر براي راننده و سرنشينان با استانداردهاي کنترل آلودگي و مصرف روز دنيا مطابقت دارد. اين پروژه (توليد پارس) ، در اسفند ماه سال 1378 به توليد انبوه رسيد.

  5. #5
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    پارس
    ايمني
    چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
    چراغ اخطار پايين بودن سطح روغن ترمز
    چراغ مه شکن عقب
    چراغ مه شکن جلو
    چراغهاي جلو نوع
    رفع بخار شيشه هاي جانبي درهاي جلو
    زبانه قفل کودک در درهاي عقب
    شيشه جلو لامينه
    برف پاک کن دو سرعته شيشه جلو
    سيستم قفل مرکزي با در اتاق بار يا در صندوق
    کمربند ايمني وسط وجانبي در صندلي عقب
    طراحي سيستم فرمان جهت قرار دادن کيسه هوا، در حال حاضر بدون کيسه هوا

  6. #6
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    پيکان 1600
    پيکان 1600
    تاريخچه
    اولين اتومبيلي که در سال 1346 ساخته شد پيکان بود که در دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه ميشد . در اين سال وانت پيکان و تاکسي پيکان هم به آن اضافه شد ودر سال 1347 و 1348 علاوه بر اين سه نوع پيکان کار هم به بازار عرضه شد و پيکان اتوماتيک نيز در سال 1349 به توليدات افزوده شد . در سال 1350و 1351 شش مدل پيکان توليد ميشد: دولوکس ، وانت ، کار، جوانان ، تاکسي و اتوماتيک پس از تعطيل خطوط توليدي شرکت تالبوت و لغو قرارداد بين آنها براي تأمين قطعات قواي محرکه در سال 1364 استمرار توليد پيکان در داخل کشور در دستور کار قرارگرفت . ر
    پس از تحقيقات و مطالعات گسترده استفاده از نيروي محرکه جديد به جاي نيروي محرکه اصلي پيکان مورد تائيد واقع شد . بر اساس قراردادي با شرکت فرانسه اين شرکت توافق نمود نياز ايران خودرو به شصت هزار دستگاه موتور و سيستم تعليق پژو 504 براي نصب بر روي بدنه پيکان فعلي به مدت شش سال را تامين نمايد. ر
    ساخت داخل کردن قطعات پيکان در سال 1370 با ايجاد واحد خودکفايي ايران خودرو آغاز و در سال 1372 در شرکت ساپکو متمرکز گرديد با تحقق برنامه هاي پيش بيني شده در مورد قطعات اين خودرو و افزايش توان توليد سازندگان قطعه تا حد 120 هزار دستگاه در سال هم اکنون حدود 98 درصد از قطعات پيکان 1600 در داخل ساخته ميشود. ر
    پس از راه اندازي و بهره گيري از ماشين آلات خريداري شده از شرکت تالبوت انگلستان و ساخت قطعات لازم در ايران پيکان1600 پس از مدتي توقف در شهريور ماه 1371 دوباره توليد شد. ر
    ايران خودرو بعنوان بزرگترين مجموعه صنعتي خودرو کشور از اوائل سال 73 تصميم به ايجاد مرکز تحقيقات با هدف انتقال دانش طراحي و مهندسي خودرو گرفت و در اين راستا پروژه طراحي و ساخت اولين خودرو پيکان ( 1600 سي سي ، 1725 سي سي ، 1800 سي سي ) دولوکس ، کار ، جوانان و تاکسي به توليد رسيده است.

  7. #7
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    وانت پيکان
    وانت پيکان
    تاريخچه
    پس از توليد خودروي پيکان در ايران به دليل روند رو به رشد جمعيت و تقاضاي واحدهاي کشاورزي و دامپروري و نيز تحولات شهرنشيني در آن سالها ضرورت وجود خودروهايي جهت حمل و نقل کالا بيش از پيش احساس مي گرديد که در نهايت منجر به توليد خودروي پيکان وانت (فقط در ايران) شد. ضمن اينکه عموما شرکتهاي خودروساز پس از توليد يک مدل از خودرو به راحتي امکان طرح و توسعه مدلهاي ديگر همان طرح را نيز عملي مي سازند. ر
    بدين معني که پس از توليد خودروي سواري امکان توليد خودروي استيشن ، وانت ، کوپه ، کبريولت و ... نيز به راحتي ميسر مي گردد. خودروي وانت به دليل مصارف خاص داراي وجه تمايزي در قواي محرکه ، فنربندي و اتاق مي باشد که هم اينک نيز توليد آن ادامه دارد. ر

  8. #8
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    پژو 206
    پژو 206
    تاريخچه
    شركت ايران خودرو و پژو فرانسه با امضاي قراردادي توافق كردند كه خودروي پژو 206 را به صورت مشترك توليد كنند. ر
    بر اساس اين قرارداد از مهرماه سال 1380 سالانه 120 هزار دستگاه پژو 206 در شركت ايران خودرو به مدت 10 سال توليد خواهد شد و از بدو توليد حدود بيش از 65% قطعات آن ساخت داخل خواهد بود. ر
    اين قراردادبر اساس موازنه ارزي منعقد گرديده و به هر ميزاني كه ايران خودرو قطعات پيش ساخته (سی، کی، دی) وارد كند، خودرو توليدي صادر خواهد شد و به اين ترتيب مي توان گفت كه توليد اين خودرو هيچ گونه هزينه ارزي براي دولت و ايران خودرو نخواهد داشت. ر
    اين خودرو که هم اکنون در اروپا عرضه مي شود نسل ششم خودروهاي فرانسه است و از تکنولوژي بسيار پيشرفته اي برخوردار است. شروع توليد اين خودرو در کشور فرانسه از سال 1998 مي باشد. ر
    گارانتي به ميزان 30000 کيلومتر

  9. #9
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    پژو 206
    ايمني
    چراغ اخطار پايين بودن سطح روغن ترمز
    برف پاک کن با تايمر
    برف پاک کن شيشه عقب
    چراغ مه شکن جلو
    چراغ مه شکن عقب
    نوارهاي محافظ اطراف بدنه
    آيينه داخلي ديد در شب (قابل تنظيم) ر
    زبانه قفل کودک در درهاي عقب

  10. #10
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    پژو 405
    پژو 405
    تاريخچه
    با توجه به قدمت طراحي بدنه پيكان و خارج از رده بودن تكنولوژي ساخت آن و نياز شديد به سرمايه گذاري مجدد براي قالب هاي بدنه و تجهيزات مورد نياز .ايران خودرو تصميم گرفت از سال 1368 پژو 405 را در مدل هاي(جی -ال و جی-ال-ایکس) توليد كند. اين خودرو در سال 1987 ميلادي با مدنترين تكنولوژي به عنوان جديدترين مدل توسط پژو به بازارعرضه شد و در سال 1988 ميلادي به عنوان بهترين اتومبيل سال در اروپا و همچنين به عنوان اتومبيل وارداتي به آمريكا انتخاب شده بود.خطوط جديد توليد پژو 405 نيز در تاريخ 13/9/1369 توسط رئيس جمهور كشورمان افتتاح شد. ر
    از سال 1369 مونتاژ و توليد انواع اتومبيل سواري پژو (از جمله پژو 405 جي ال، پژو 405 جي ال ايکس 1580 و 2000 سي سي و پژو 405 جي ال ايکس اتوماتيک 2000 سي سي) در خطوط توليد سواري سازي به انجام رسيده است. ر
    ساخت داخلي قطعات اين محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پايان سال 1377 کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتي که حاصل تلاش صنعتگران ايراني مي باشد و معادل 77% بوده و با درنظر گرفتن اقلامي که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتي به پژو فرانسه اعلام شده است ، ميزان ساخت قطعات داخل اين خودرو به 89% بالغ خواهد گرديد. ر
    بررسي هاي به عمل آمده حاکي از اين بود که از ميان قطعات مورد استفاده در توليد پژو 405 مي بايست 35 قطعه به کلي تغيير مي يافت و علاوه بر آن 84 قطعه کاملا جديد شامل 17 قطعه مربوط به بدنه و 67 قطعه تزييناتي، طراحي و ساخته مي شد و اين مبناي فعاليت فشرده طراحان و مهندسين مرکز تحقيقات ايران خودرو قرار گرفت. ر
    کليه محاسبات و اقدامات اجرايي اين پروژه در مرکز تحقيقات ايران خودرو انجام شده و خودروي پژو 405 تشريفاتي ر(ليموزين) به عنوان اولين دستاورد اين مرکز تحقيقاتي محقق شد. ر
    اعمال دقت و ظرافت در ساخت اين خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتي کارشناسان بين المللي خودرو گرديده و با اختصاص جايگاهي در موزه پژوي فرانسه به خودروي تشريفاتي ساخت ايران، توانمندي صنعتگران ايراني به قضاوت جهانيان گذاشته شد. اين خبر در جرايد و محافل خارجي انعکاس وسيعي داشته و يکي از مجلات فرانسوي زبان از موفقيت ايران با تعبير "وقتي پژو مرسدس بنز را مات مي کند" ياد کرده است.

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •