در یونیت گراف یکسری روال برای انجام کارهای گرافیکی هست ، برای استفاده از یونیت گراف این دستور رو بنویس:

کد:
uses graph;

وقتی که میخوایم از حالت گرافیکی صفحه نمایش استفاده کنیم باید صفحه نمایش رو از حالت متن به گرافیک تغییر بدیم و شما از این دستور میتونید استفاده کنید :

کد:
initgraph (driver,mode,directory);

initgraph گرافیک سیستم ررو بررسی میکنه تا به mode و driver مقدار مناسب بده
mode حالتی است که ابعاد صفحه نمایش رو تعیین میکنه ....
driver یه مبدل گرافیکی هست
و directory هم مسیر و نام فایل مرتبط با نرم افزار گرافیکی هست

برای اینکه از حالت گرافیک خارج بشی میتونی از تابع closegraph استفاده کنی

یه نمونه برنامه :



کد:
Program prog1;
uses graph;
const directory = 'c:\bgi';
var
driver : integer;
mode : integer;
a,b,c,d : integer;

begin
initgraph(driver,mode,directory);
x= getx;
y= gety;
mx= getmaxx;
my= getmaxy;
writeln('x = ', x, ',y = ', y);
writeln('mx = ', mx ,'my =' , my);
closegraph;

توابع getx و gety موقعیت مکان نما رو مشخص میکنن
توابع getmaxx و getmaxy به ترتیب بیشترین مقدار x و y رو نشون میدن

موفق باشید