در این آموزش قصد داریم به وسیله خود 3dsmax و scanline Renderer بتونیم یک Wireframe Render تولید کنیم.


قدم اول :

ابتدا مدل خودتون رو انتخاب کنید و از منوی Edit/Clone رو انتخاب کنید(یا ctrl+v v رو فشار بدید) و نوع کپی رو بر روی Instance قرار بدید.





قدم دوم :

جسم کلون شده رو انتخاب کنید و از منوی Modify دستور Push رو انتخاب کنید. و مقدار Push Value رو 0.3 یا 0.4 بسته به مدلتون تنظیم کنید.



قدم سوم :

با زدن کلید M پنجره Material Editor رو باز کنید و یک متریال با رنگ Diffuse سیاه و با قسمت Wire فعال درست کنید و به جسمی که دستور Push رو بهش دادید بدید.
دقت کنید اگر متریال رو به جسم اصلی و اولی بدید در رندر وایرها مشاهده نخواهند شد.



قدم چهارم :

رندر بگیرید و جسمتون رو به همراه وایرفریم اون مشاهده کنید.برای کم و زیاد کردن قطر وایرها در متریال وایری که درست کردید در قسمت Extended Parameteres مقدار Wire رو تغییر بدید.







نکته : این روش برای داشتن فقط یک شی در صحنه توصیه میشه! و در مواردی که تعداد اشیا زیاد باشه ممکنه عمل نکنه!