اول از همه یک sphere ایجاد کنید یا هر چیز دلخواهتون و یه snapshot از UV های اون تهیه کنید .
قبل از هر چیز یک ماده به دلخواه ایجاد کنید.من lambert انتخاب کردم.
حالا Hypershade رو باز کنید و طبق معمول اول از همه یک condition و یک sampler info ایجاد کنید:
سپس یک فایل (2D File) و یک Ramp ایجاد کنید :
حالا به Attribute Editor رمپ برید و تمامی رنگ ها رو پاک کنید و فقط یکی که به دلخواه سیاه یا سفید باشه بذارید سپس snapshot uv که ذخیره کرده بودید در File لودکنید .
حالا فایل رو به مشخصه colorIfTrue از condition نسبت بدید همچنین Ramp رو به مشخصه colorIfFalse از condition نسبت بدید.
حالا sampler info رو به other از condition نسبت بدید و در connection editor مطابق شکل تنظیم کنید و Close کنید:
در نهایت condition رو به Transparency ماده (lambert) اعمال کنید و ماده رو هم به Sphere تون نسبت بدید.
می بینید که sphere به همراه WireFrame هاش رندر گرفته شده .
اگر بخوایم فقط WireFrame هاش باشه کافیه یه Reverse از همون قسمت General Utility ایجاد کنید و File رو ابتدا به مشخصه Input از reverse نسبت بدید و سپس Reverse رو به Conditon.
همچینین می تونید با تغییر ورودی ها به condition یعنی colorifFalse and ColorifTrue و همچنین رنگ Ramp و ... نتیجه دلخواهتون رو به دست بیارید.
اگر کسی توی جزئیات و ... مثل نسبت دادن و جای پنجره ها مشکل داره بگه !
موفق و پیروز و سربلند باشید