بالا
 تعرفه تبلیغات




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 20

موضوع: مجموعه مباحث مهندسی نرم افزار 2

  1. #1
    Y@SiN آواتار ها
    • 2,083

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته بخش کامپیوتر و تخصصی IT
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    Icon13 مجموعه مباحث مهندسی نرم افزار 2

    با سلام خدمت تموم عزیزان ..!
    از این به بعد در این بخش مطالبی در مورد مهندسی نرم افزار 2 ارائه می کنم..!
    امیدوارم مورد توجه همه قرار بگیره.

    تهیه و تنظیم : Y@SiN
    باشگاه دانشجويان پيام نور

    نكته: از دوستان اگر کسی به بحث مهندسی نرم افزار 2 حتی در سطوح دانشگاهی علاقه داره می تونه با دنبال کردن این بخش مرحله ی نخست مهندسی نرم افزار رو با موفقیت طی کنه.
    Y@SiN
    فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم

  2. #2
    Y@SiN آواتار ها
    • 2,083

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته بخش کامپیوتر و تخصصی IT
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    فهرست مطالب:
    ( فهرست مطالب به زودی اصلاح و کاملتر می گردد )




    1. طراحي نرم‌افزار بي‌درنگ

    2. طراحي واسط كاربر ui

    3. توسعه سريع نرم‌افزار

    4. : استفاده مجدد نرم‌افزار

    5. مهندسي نرم‌افزار براساس قطعه

    6. توسعه سيستمهاي حياتي

    7. تكامل نرم‌افزار

    8. وارسي و اعتبارسنجي

    9. تست نرم‌افزار

    10. اعتبارسنجي سيستمهاي حياتي

    11. مديريت بر افراد

    12. برآورد هزينه نرم‌افزار

    13. مديريت كيفيت

    14. بهبود فرآيند

    15. مديريت پيكربندي
    Y@SiN
    فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم

  3. #3
    Y@SiN آواتار ها
    • 2,083

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته بخش کامپیوتر و تخصصی IT
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    مدل های فرآیند نرم افزار

    مدل فرآیند نرم افزار، نمایش انتزاعی فرآیند نرم افزار است. هر مدل فرآیند، فرآیند را از دیدگاه خاصی نمایش می دهد و در نتیجه فقط بخشی از اطلاعات راجع به آن فرآیند را در اختیار قرار می دهد. در این بخش تعدادی از مدلهای کلی فرآیند را معرغی می کنم و آنها را از دیدگاه معماری نمایش می دهدم. یعنی چارچوب فرآیند را خواهیم دید نه جزئیات فعالیت های خاص را.


    این مدلهای کلی، توصیف قطعی فرآیند نرم افزار نیستند، بلکه انتزاعهای مفیدی اند که برای توصیف رهیافتهای مختلف توسعه نرم افزار به کار گرفته می شوند. برای بسیاری از سیستم های بزرگ، فقط از یک فرآیند نرم افزار استفاده نمی شود، برای توسعه بخش های مختلف سیستم از فرآیندهای مختلفی استفاده می شود.

    مدل های نرم افزاری که قصد بحث در مورد آن ها را دارم عبارتند از :


    1- مدل آبشاری : این مدل، فعالیت های اساسی فرآیند تعیین مشخصات، توسعه، اعتبار سنجی و تکامل را در نظر می گیرد و آن ها را به صورت مراحل جدا گانه ای از فرآیند مثل تعیین مشخصات خواسته ها، راحی نرم افزار، پیاده سازی، تست و غیره نمایش می دهد.


    2- توسعه تکاملی : این رهیافت، فعالیت های تعیین مشخصات، توسعه و اعتبارسنجی را جایگذاری (Interleave) می کند. یک سیستم اولیه با استفاده از مشخصات انتزاعی ساخته می شود. سپس این سیستم با ورودیهای مشتری اصلاح می شود تا سیستمی ایجاد شود که خواسته های کاربر را برآورده کند.



    فرآیندهای مبتنی بر مدل آبشاری و توسعه تکاملی، برای توسعه ی سیستم های عملی به کار می روند.



    3.مدل افزايشی:
    ترکيب مدل خطی و مدل ساخت نمونه اوليه
    در انتهاي هر ترتيب خطی يک محصول از نرم افزار ارائه می گردد.اولين محصول با نام محصول هسته ای (Core Product) به نيازمنديهای پايه ای پرداخته و پس از بازنگری توسط کاربر اصلاح و بهينه می گردد.



    4.مدل حلزونی(Spiral Model):



    نسخه اوليه از محصول در اين مدل نسخه ساده ای می باشد که در تکرارهای بعدی کامل می گردد. در اين مدل فعاليتها به شش دسته تقسيم می گرددکه هر کدام از آنها را با نام نواحی کاری(Work Area) می شناسند :
    تعامل با مشتری و تعريف نيازمنديها : تعيين خواسته ها از جانب مشتری
    برنامه ريزی (Planning) : تعيين اهداف ، آلترناتيوها و محدوديتها
    تعيين منابع و ايجاد زمانبندی
    آناليز ريسک : تحليل آلترناتيوها ، شناسائی ريسکها و راهکارهای مقابله با آنها
    مهندسی (Engineering) : توسعه محصول سطح بعدی
    ساخت و ارائه : ساخت ،آزمايش و انتقال ( تحويل مستندات ، آموزش و ...)
    ارزيابی مشتری ( Customer Evaluation) : ارزيابی نتايج مهندسی

    در تمامی مراحل فوق فعاليتهای چتری نيز به موازات اجرا می گردند.



    مدل حلزونی برنده برنده(Win-Win):
    در بخش تعامل با مشتری نيازمنديها از سوی مشتری می بايست مشخص شوند .جهت اين موضوع لازم است مشتری به يک موازنه (trade off) بين نيازمنديهای خود و تيم توسعه برسد. به عبارت ديگر موازنه ای بين عملکرد ، قابليتهای سيستم و کارائی از طرفی و هزينه و زمان از سوی ديگر برقرار نمايد. در اين شرايط تلاش می گردد اکثر نيازمنديهای مشتری در مقابل زمان و قيمت مناسب جهت تيم توسعه دهنده نرم افزار فراهم گردد(برد-برد). در مدل مذکور به جای بخش تعامل با مشتری و تعيين نيازمنديها قسمتهای زير جايگزين می گردد:
    شناسائی واگذارنده و تعيين شرايط برد او
    مذاکره جهت حصول به توافق ( در راستای قاعده برد – برد)

    Y@SiN
    فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم

  4. #4
    Y@SiN آواتار ها
    • 2,083

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته بخش کامپیوتر و تخصصی IT
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    انواع متدولوژی های نرم افزار:

    1. ساخت یافته

    این گروه شامل متدولوژی های زیر می شود...

    IE
    Jackson
    SSADM


    2. شی گرا

    3. مولفه گرا

    RUP

    Perspective

    که انواع متدولوژی ها رو در نرم 1 قبلا توضیح داده ایم.

    در بحث متدولوژی های نرم افزار بحث مسئله تجزیه یک سیستم به Object ها پیش می آید که همین امر موجب بوجود آمدن متدولوژی شی گرا شد و همین متدولوژی به سرعت افزایش یافت و به صورت شکل در آمد ...

    جنگ روش ها ( Method War ):


    در بحث متدولوژی های شی گرا ، تفاهم نظری در بین گروه های کاری مختلف وجود نداشت برای همین هر گروه از روش خاصی برای نمایش متدولوژی های شی گرا جهت تجزیه ی یک سیستم استفاده می کردند که همین امر باعث سر در گمی ناظران خارجی میشد و یک نماد ممکن بود در گروه های 1 و 2 و 3 کاملا متفاوت باشد.

    به عنوان مثال ممکن بود گروه اول نماد کلاس را با دایره و گروه دوم نماد کلاس را با لوزی شناسائی کند که این باعث Method War یا جنگ روش ها شد.

    OMG ( مرجع بین المللی مقوله های مربوط به شی گرایی برای حل اختلاف ها و ... افتتاح شد.

    و متدولوژی RUP برترین متدولوژی بود که در سال 2000 ساخته شد.
    Y@SiN
    فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم

  5. #5
    Y@SiN آواتار ها
    • 2,083

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته بخش کامپیوتر و تخصصی IT
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    متدولوژی RUP

    این متدولوژی برترین متدولوژی بود که در سال 2000 ساخته شد.

    در این متدولوژی از زبان UML استفاده می شود.

    Unified Modeling Language ) UML ) : زبان مدلسازی این متدولوژی است که در دو ورژن موجود می باشد.

    در ورژن UML 0.1 ما 9 دیاگرام داریم...

    class diagram

    Object Diagram

    state Chart Diagram

    Activity Diagram

    Sequence Diagram

    Use Case Diagram

    Collaboration Diagram

    Component Diagram

    Deployment Diagram

    اما در ورژن 2 UML تعداد 9 دیاگرام به 13 دیاگرام افزایش یافت که 4 دیاگرام جدید به شرح زیر است ...

    Interaction Overviwe Diagram

    Composition Diagram

    Timing Diagram

    Package Diagram

    نمونه نمودار Timing برای قفل کارتی ...

    این تصویر کوچکتر شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید. سایز تصویر اصلی 744x411و حجم فایل 22KB است

    حالا نمودار ذوزنقه ای برای این است که تعداد حالات بیشتری را می توان نشان داد...

    این تصویر کوچکتر شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید. سایز تصویر اصلی 744x411و حجم فایل 26KB است
    Y@SiN
    فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم

  6. #6
    Y@SiN آواتار ها
    • 2,083

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته بخش کامپیوتر و تخصصی IT
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    متدولوژی RUP

    RUP یکی از مشهورترین و قویترین متدولوژی های تولید نرم افزار است. این متدولوژی همانطور که در مباحث قبلی اشاره شد فرایند خاص خود را دارد که این مدل فرایند به صورت چرخشی است.

    در این متدولوژی نرم افزار در 4 فاز تولید می شود.

    1. فاز اول ادراک -Inception

    در این فاز درک اولیه ای از سیستم مورد نظر مطرح است که باعث شده این سیستم برای نیازمندی ها و نقش اعظمی از نیازمندی ها ایده آل باشد.

    توصیف کلانی از وضعیت مطلوب و مورد توقع ، توصیفی از شیوه کار فعلی و بازیگران آن ، برخی ریسکهای قابل تشخیص در این مرحله استخراج ، مدل و مستند می شود و نیز پایه ریزی مرحله ی بعد انجام می شود.

    2. فاز دوم مهارت - Elaburation

    در این فاز توصیف کاملی از وضعیت موجود ، وضعیت مطلوب و بخش بسیار زیادی از نیازمندی ها شناسائی می گردند.
    حداکثر ریسکهای قابل شناسائی و مدلهای تحلیل و بخش قابل توجهی از مدلهای طراحی در این فاز بدست می آید.

    3. فاز سوم ساخت - Construction

    در این فاز مدلهای طراحی کامل شده و مرحله کد نویسی یا طراحی و ساخت یک نرم افزار انجام می شود. در پایان این مرحله نرم افزار ساخته شده آماده استفاده می شود.

    4. فاز چهارم گذار یا انتقال - Transaction

    یکی از شاهکارهای متدولوژی RUP این فاز است که بسیار اهمیت دارد.
    یک سیستم خوب سیستمی نیست که از نظر Functionality کامل و خوب باشد بلکه باید امکان استقرار در محیط کار ، کاربر را داشته باشد.

    راه حلهایی که در یک محیط بطور کامل و خوب عمل می کنند ، هیچ تضمینی وجود ندارد که در یک محیط دیگر هم اجرا شده و بطور کامل جواب بدهند. بنابراین همیشه باید مولفه های محیط جدید را در طراحی سیستم در نظر بگیریم.

    به عبارتی دیگر باید سیستم را برای آن محیط بومی کنیم.
    Y@SiN
    فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم

  7. #7
    Y@SiN آواتار ها
    • 2,083

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته بخش کامپیوتر و تخصصی IT
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    فعالیت های پایه ای در RUP

    1) Bussiness Modeling

    2) Requirement

    3) Analysis design

    4) Duple montation

    5) Test

    6) Change and Configuration Management

    7) Project Management

    8) Environment


    نکته: عملیات تست نرم افزار را باید هر چند وقت به چند وقت باید انجام داد اما پر هزینه است.

    نمودار فعالیتهای پایه ای :

    این تصویر کوچکتر شده است. برای مشاهده با سایز اصلی روی این نوار کلیک کنید. سایز تصویر اصلی 775x452و حجم فایل 44KB است

    به طور کلی در متدولوژی RUP اولین کاری که باید بکنیم این است که Bussiness Modeling را طراحی می کنیم.
    Y@SiN
    فعلا امضا نداريم.باشگاه داريم

  8. #8
    honey آواتار ها
    • 24

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    شغل , تخصص
    دانشجو
    رشته تحصیلی
    مهندسی فناوری اطلاعات
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    سلام
    میشه درمورد فعالیتهای طراحی رابط که توی فصل15 کتاب مهندسی نرم افزار آقای پرسمن هست یکم توضیح بدید.برای پروژه ام لازم دارم.
    ممنون

  9. #9
    • 5

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    لطفا در مورد موارد زیر هم توضیح بدین >>>

    تعاریف سیستم , انواع سیستم
    تعاریف انواع سیستم
    تعاریف فرآیند , نحوه نمایش و مثال هایی از فرآیند در سازمان
    مقایسه متدولوزی rup & cdm oracl
    تعریف یکپارچگی
    انواع متدولوزیدر مهندسی نرم افزار
    بررسی متدولوزی agile
    تعاریف معماری
    انواع سیستم های اطلاعاتی
    انواع سیستم های اطلاعاتی
    مهندسی نیاز
    هدایت پروزه های نرم افزاری
    1مدیریت
    2 کیفیت
    3 وارسی اعتبار سنجی
    4 پیکربندی

  10. #10
    Borna66 آواتار ها
    • 55,397
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    خيام-سهراب
    شغل , تخصص
    طراح و تحلیل گر حرفه ای وب
    رشته تحصیلی
    مهندسي نرم افزار
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    خب ادامه ی آموزش ...

    5 مدل برای ساختن Business Modeling نیاز است:

    1. مدلسازی اهداف کسب و کار - Business Goal Modeling
    2. مدلسازی منابع کسب و کار - Business Resource Modeling
    3. مدلسازی نقش های کسب و کار - Business Role Modeling
    4. مدلسازی قواعد کسب و کار - Business Rule Modeling
    5. مدلسازی فرایندهای کسب و کار - Business Process Modeling

    از این به بعد سعی می کنیم تک تک این مدلسازی ها رو خدمت تمامی علاقه مندان معرفی کنیم ...




    فروشگاه نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی



    دانلود رایگان نمونه سوالات دانشگاه پیام نور





    http://up.pnu-club.com/images/00ld7yux3ay3itvspd7n.png
    برای دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور با جوابهای تستی و تشریحی در مقطع نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور - نمونه سوالات پیام نور کارشناسی - نمونه سوالات پیام نور دکترا- نمونه سوالات آزمونهای فراگیر پیام نور( دانشپذیری)

    به ادرس زیر مراجعه کنید

    نمونه سوالات رایگان پیام نور




صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •