-
کاربر اخراجی
پیش گرمکن ها در دیگ بخار
پیش گرمکن ها وسایلی می باشند که برای استفاده بیشتر از گرمای محصولات احتراق که در غیر این صورت گرما تلف می شود .با پمپ کردن آب تغذیه دیگ بخار در لوله هایی که در مسیر مستقیم عبور گاز خروجی به دود کش مستقر شده اند از اتلاف گرما پیشگیری می کند .چون پیش گرمکن ها بین پمپ تغذیه و دیگ قرار گرفته اند فشار آب ازفشار دیگ بخار کمی بیشتر شده و می توان آن را تا دمای بسیار بیشتری نسبت به زمانیکه آب تغذیه در فشاری نزدیک به فشار اتمسفر گرم می شود گرم کنیم.
پیش از این پیش گرمکن ها در تمام ساختمان دیگهای چدنی عملا به کار گرفته میشد زیرا مقاومت چدن در برابر خوردگی بهتر از مقاومت فولاد می باشد .این نوع پیش گرمکن برای فشارهای کم و متوسط هنوز هم مناسب است ولی چدن تحت فشارهای بالایی که امروزه متداول است قابل اعتماد نمیباشد بنابراین در دیگ بخار فشار بالا از لوله های فولادی استفاده می کنندو هوا زداهای مختلفی برای آزاد سازی آب تغذیه از هوا و دیگر گازهای خورنده و غیرقابل تقطیر قبل از ورود به پیش گرمکن ها در دیگ نصب می کنند. لوله ها بایستی از سمت جداره های خارجی عاری از دود نگهداری شود و این کار بادمنده هایی شبیه به دمنده های مورد استفاده در دیگ واتر تیوپ انجام می گیرد.
برای افزایش سطح جذب گرما پیش گرمکن ها مجهز به پره های مار پیچی بوده و لوله ها درون صفحه ای فولادی که از ناحیه سر پرچ می شوند و دریچه تمیز کاری نیز دارند قرار دارند.
پیش گرمکن ها مقاومت قابل ملاحظه ای در مقابل عبور گاز خروجی به وجود می اورند بنابراین در صورت استفاده از آنها باید نوعی مکش مکانیکی ایجاد کنیم ، آنها علاوه بر هزینه اولیه نصب،نیاز به هزینه های هنگفت برای نگه داری و تمیز کاری و تعمیر دارند، از جهتی دیگر پیش گرمکن ها ممکن است در صرفه جوئی در مصرف سوخت نیز تاثیر داشته باشند چون با پیش گرم کردن تا دمای 50 در جه فارنهایت مصرف سوخت در حدود 5 در صد کاهش می یابد .آنها بازده دیگ را هنگامی بیشتر افزایش می دهند که دیگ با بیش از ظرفیت معمول کار می کند .دما های بالاتر از آب تغذیه باعث می شود تا تنشهای دیگ رو به نزول برود.
پیش گرم کردن هوای احتراق
هوای احتراق ممکن است به صورتی دیگر پیش گرم شود در این صورت قبل از ورود به کوره دیگ ازمیان لوله های نصب شده در بین راه دیگ ، به دود کش عبور کند و در نتیجه مقداری از گرما که در غیر این صورت هدر میرفت مورد استفاده قرار بگیرد.پیش گرم کردن هوای احتراق فایده های بسیار زیادی دارد .بهبود احتراق ، بازده و ظرفیت افزایش می یابد و سوختهای نامرغوب تر را می توان به طور موفقیت آمیزی مصرف کرد .تغذیه هوای گرم تر دمای کوره را افزایش می دهد ، در نتیجه بازده احتراق بیشتر شده و انتقال حرارت به سطح گرمایی دیگ صعود خواهد کرد.
فروشگاه اس جی ست بوتان
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن