در این آموزش روش ساخت دود واقعی رو خواهیم دید.
برای شروع یه داکیومنت جدید باز کنید و رنگ داخل اون رو با رنگ مشکی پر کنید.
یه لایه جدید باز کنید و با ابزار Polygonal lasso tool شکلی مثل شکل زیر بکشید و داخل اون رو با یه رنگ پر کنید. دقت کنید که رنگ داخلش خیلی مهم نیست ولی سعی کنید یه رنگ تقریبا روشن انتخاب کنید.
ابزار Dodge Tools رو انتخاب کنید و لبه ها و گوشه های شکلتون رو مثل شکل زیر نور بدید. البته قبل از این کار سایز براش این ابزار رو روی 50 پیکسل و Range رو روی Highlight قرار بدید. بعد از اینکار ابزار Burn Tools رو انتخاب کنید و وسط شکل رو تیره کنید. شکل شما باید یه چیزی شبیه شکل زیر باشه:
حالا از مسیر (Filter > Distort > Wave) وارد تنظیمات ********** بشید و تنظیماتش رو اینطوری قرار بدید:
Generators = 5
Wavelength = 10/120
Amplitude = 5/35
Scale = 100/100
البته تنظیماتی که اینجا گفتم مربوط به این شکل میشد و ممکنه شما برای شکل خودتون تنظیمات دیگه رو انجام بدید که این تنظیمات بعد از چند بار امتحان دستتون میاد.
دقیقا بعد از اینکه این ********** رو روی شکلتون اجرا کردید یه گزینه به منوی Edit اضافه میشه به نام Fade-Wave. این گزینه رو انتخاب کنید و مقدار اون رو روی 50% قرار بدید.
این عمل رو یعنی اجرای ********** و بعد دادن fade رو اونقدر تکرار کنید تا به شکل مطلوبتون برسید. در اینجا بعد از چند بار تکرار همچین شکلی ایجاد شد:
حالا یه لایه جدید ایجاد کنید و جاهایی رو که ممکنه رنگ درست ایجاد نشده باشه رو با ابزار براش و رنگ مناسب تصحیح کنید. بعدشم مد لایه رو روی Overly بذارید.
منبع: tutorialpod.com