چند سال پیش میان انبوهی از آهنگ‌های سری‌دوزی شده و شبیه هم، سر و کله خواننده‌ای پیدا شد که آهنگ‌ها، ترانه‌ها و بیان زاویه‌دارش از جریان اصلی پاپ، توانست نظر برخی شنوندگان را جلب کند. پس از انتشار تک‌آهنگ‌های موفق زير زميني با خواندن تیتراژ سریال "مسیر انحرافی"، روي زمين آمد و به اصطلاح «مجاز» شد. «رؤیا» نخستین آلبوم رسمی سینا حجازی است که اتفاقا خودش تهیه‌کننده اش هم هست. آلبوم رؤیا ادامه همان مسیر مشخصی است که حجازی در تک‌آهنگ‌های پیشینش طی کرده است.

حجازي در آهنگ‌هایش کاراکتر خاصی برای خود دست و پا کرده. یک شخصیت بسیار احساساتی که با وجود داشتن تجربه‌های تلخ، ما را به خوشحال بودن دعوت می‌کند. این شخصيت احساساتی در همه زوایای آلبوم دیده می‌شود؛ از لحن و بیان خواننده تا سولوی ساز دهنی و ترانه‌ها. همچنین تکرار کلماتی مانند: بارون، رفیق، دل، دیوونه، گریه و خنده در بیشتر آهنگ‌ها، تصویری از یک آدم بسیار احساساتی به شنونده می‌دهد.

وجه تمایز سینا حجازی با دیگران، لحن وبیان شخصی و خاصش در خواندن است. چنین موضوعی نه به عنوان نقطه مثبت یا منفی، بلکه به شكل یک ویژگی خاص در او وجود دارد؛ همان طور که بیان خواننده‌ای مانند «حسن.ش» منحصر به فرد است. این لحن خودمانی و البته غیر متعارف، شاید باعث شود تا در برخورد نخست تکلیفتان با او و آهنگ‌هایش یکسره شود. اما شاید با اندكي فرصت دادن بتوانید با این لحن و بیان فانتزی که دور از گفتار معمولی است ارتباط برقرار كنيد
.
رویا یک آلبوم پاپ «شسته رفته» است. ریتم، در آهنگ‌های حجازی نقش اساسی و محوری دارد. نیمی از آهنگ‌های آلبوم ریتم «رِگی» دارد. سبکی که خواننده اهل جامائیکا یعنی «باب مارلی» پایه گذاري كرد و سینا حجازی هم از علاقه‌مندانش است. او به جای استفاده از صداهای الکترونیکی و الگوهای «کیک» معروف به «دوبس دوبس» از سازبندی استخوان‌دار و عمدتا آکوستیک استفاده می‌کند. در این زمینه نوازندگان شناخته‌شده‌ای سینا حجازی را در رویا همراهی می‌کنند: کیان ایرجمهر (گیتار)، بابک صفر نژاد (هارمونیکا)، دارا دارایی (باس)، حسن فراهانی (ترومپت)، حسین شریفی (ترومبون)، هومن نامداری (کلارینت)، بهنام ابطحی (درامز) و همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای). با توجه به تکنوازی‌ها و مجموع سازبندی آلبوم، گاهی رگه‌هایی از راک و کانتری هم در این آلبوم وجود دارد.

آلبوم ١٠ آهنگ دارد. آرزوی بازگشت به کودکی و مذمت دنیای آدم بزرگ‌ها درون‌مایه اصلی قطعه اول یعنی «تیک تیک تیک» است: «آرزوم حالا بچگی‌هامه، دنیا پس بده بچگی‌هامو».

در «بادبادک» از صدای ساز ایرانی استفاده شده است و جالب آنكه سولوی هارمونیکا هم، حال و هوای ایرانی دارد. البته حجازی هم گه گاهی با خوانش و تحریرهایی خاص، این حس ایرانی را به همه آلبوم سرایت می‌دهد. قطعه «خودتی» که بهنام ابطحی تنظيمش كرده ریتم کوبنده‌تری دارد و «بده بستان» در روابط انسانی را تشریح می‌کند: «اونی که چترم شد زیر بارونا، اما تو تابستون، کنارم اونه».

قطعه «قهرمان» متفاوت‌ترین آهنگ آلبوم، فضایی ارکسترال-حماسی دارد. این آهنگ را امیر عظیمی تنظیم کرده و جایگاهش در میانه آلبوم باعث شده تا فضای یکنواخت آهنگ‌های پیشین شکسته شود.

«ماما» همان روایت عشق پسر به مادرش است؛ هرچند كه اين قطعه هم دنیای آدم بزرگ‌ها را مذمت مي كند.«هارمونی» و «آی‌دل» را می‌توان شخصی‌ترین آهنگ‌های سینا حجازی به حساب آورد؛ چرا که سوژه دیگر نه یک عشق بیرونی بلکه خود او و رابطه‌اش با زندگی و آدم‌های اطرافش است.

در مجموع رؤیای سینا حجازی، سر و صداهای آدمی است احساساتی، خوشحال، تنها، کمی سرخوش و شاید لوس

.
  • ×× مشخصات آلبوم

عنوان: رویا
خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و تهیه کننده: سینا حجازی
تنظیم: سینا حجازی ، امیر عظیمی (قطعه قهرمان) و بهنام ابطحی(قطعه خودتی)
نوازندگان: کیان ایرجمهر (گیتار)، بابک صفر نژاد (هارمونیکا)، دارا دارایی (باس)، حسن فراهانی (ترومپت)، حسین شریفی (ترومبون)، هومن نامداری (کلارینت)، بهنام ابطحی (درامز)، همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای) و سینا حجازی (سازهای الکترونیک)
میکس و مسترینگ: سینا حجازی و آرش پاکزاد
گرافیک: بزرگمهر حسین‌پور،سهیل نوری و محمد نوروزیان
ناشر: موسسه فرهنگی - هنری آوای دوران
پخش: شرکت پخش «هنر اول»
زمان انتشار: اردیبهشت 1394