زمانی بود که هرگاه نام هدیه تبلیغاتی به گوش می رسید متعاقباً تصویر خودکار و لیوان تبلیغاتی در ذهن شکل می گرفت. در آن زمان خبری از فلش مموری و پاوربانک و صدها هدیه الکترونیک امروزی نبود. ولی حالا این سوال پیش می آید که با وجود پیشرفت تکنولوژی و آمدن صدها مدل وسیله جذاب به سبد تبلیغات، آیا هنوز هم این وسیله نوشتاری کوچک می تواند جایگاه خود را حفظ کند؟
ابتدا اجازه دهید مسأله را از دیدگاهی متفاوت بررسی کنیم و چند سوال کلیدی را ازخودمان بپرسیم :
1. هدف از اهدای هدایای تبلیغاتی چیست؟
2. مخاطبین شما چه کسانی هستند؟
3. برای هدیه دادن بین کمیت و کیفیت کدام را انتخاب می کنید؟
مسلماً مسأله ای که در این بین حائز اهمیت است انتخاب بازار هدف می باشد؛ اینکه آیا مشتریان و مدیران خاص خود را هدف قرار داده اید و یا عموم مردم!
از آنجایی که خودکار بازه قیمتی وسیعی را به خود اختصاص می دهد، می تواند تمام دسته های مخاطبان را مورد هدف قرار داده و پیام تبلیغاتی مورد نظر را نشر دهد. یعنی شما می توانید تعداد زیادی خودکار ارزان قیمت بین عوام پخش کنید و تعداد محدودی از مدل های لوکس را به مدیران و مشتریان خاص خود هدیه دهید. پخش تعداد زیاد این محصول تبلیغاتی بین جامعه آماری وسیع اگرچه ممکن است یک هدف متمرکز نباشد ولی شناساندن و گردش نشان تجاری بین تعداد زیادی مخاطب بی ثمر نخواهد بود.
این را در نظر داشته باشید که فرقی نمی کند انتخابتان کالای ارزان است و یا لوکس ، مهم این است که محصول شما خاص و با کیفیت باشد تا نام و نشان تجاریتان را به درستی منتقل کند. محصول بی کیفیت اگر در دستان مشتریان قرار گیرد عوایدی جز سوء تبلیغ نخواهد داشت و اعتبارتان را خدشه دار خواهد کرد.
کاواترسیم با ارائه محصولات خاص و با کیفیت در به ثمر رساندن این هدف در کنارتان خواهد بود.
با جمع بندی تمام مسائل به این نتیجه می رسیم که خودکار تبلیغاتی همچنان می تواند هدیه مناسبی تلقی شود اگر :
1. بازار هدف به درستی انتخاب شود
2. محصول صرف نظر از قیمت، خاص و با کیفیت باشد