-
درسهاي تك نكته اي - دسته بندي kpi در نگهداري و تعميرات
شاخصهاي كليدي عملكرد (KPI) در نگهداري و تعميرات به دو دسته كلي تقسيم ميگردد :
1- شاخصهاي كنترل عملكرد فرايند نت ( MP-KPI) :
اين دسته از شاخصها به ارزيابي فرايند برنامه ريزي و اجراي فعاليتهاي نت مي پردازد. مواردي همچون درصد سفارش كارهاي تاخيري ، درصد زمان صرف شده جهت PM به كل زمان نت- درصد دوباره كاريها و ... در اين گروه تعريف ميگردد.
2- شاخصهاي كنترل نتايج اجراي نت (MR-KPI) :
در اين دسته از شاخصها به ارزيابي نتايج حاصله از برنامه ريزي و اجراي نت پرداخته ميشود . در اين گروه مواردي همچون درصد توقفات ، درصد هزينه هاي نت ، فركانس خرابيها ، متوسط زمان بين وقوع خرابيها و ... قرار دارد.
MP – KPI: Maintenance Process Key Performance Indicators
MR – KPI: Maintenance Results Key Performance Indicators
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن