برای مدیریت نگهداری و تعمیرات به صورتی اثربخش لازم است که بداند در کدام قسمت از فرایند نگهداری و تعمیرات ، مشکل داشته و این مشکلات چه هستند؟
این امر نیازمند وجود شاخصهایی است که به صوت دقیق و مستمر نشان دهنده نیازهای توسعه و تکامل فرایند برنامه ریزی و اجرای نت باشند.




علاوه بر این ، مدیریت علاقمند است که بداند اجرای نت چه نتایجی برای شرکت به دنبال داشته است. بعنوان مثال درصد توقفات اضطراری تجهیزات ، به چه میزان کاهش یافته است؟
آیا فرایند نت در تحقق اهداف کسب و کار موثر بوده و در راستای این اهداف حرکت می نماید؟





باتوجه به موارد فوق الذکر ، سازمانها به دو دلیل به شاخصهای کلیدی کنترل عملکرد در نت نیاز دارند :
الف) ارزیابی نحوه عملکرد فرایند برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای نگهداری و تعمیرات و شناسایی مشکلات موجود در این حوزه.

ب) اندازه گیری نتایج حاصله از اجرای نگهداری و تعمیرات ، تاثیر آن بر اهداف کسب و کار سازمان و شناسایی نقاط نیازمند بهبود.