بالا
 تعرفه تبلیغات




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2

موضوع: راز 10 خودروی افسانه‌ای جهان

  1. #1
    مژگان آواتار ها
    • 14,355

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    راه های ارتباطی

    New4 راز 10 خودروی افسانه‌ای جهان



    گزارش تصویری به خودروهای مفهومی بی‌نظیری می‌پردازد که برخی از آن‌ها در انتظار تولید به سر می‌برند و برخی دیگردر کنار طراحی تحسین برانگیز خود، گرفتار بداقبالی‌هایی شده‌اند و شانسی برای ورود به خطوط تولید نخواهند داشت.
    کادیلاک Sixteen
    اغلب در مورد ماشین‌های مفهومی می‌پرسیم چرا طراحی شده‌اند؟ اما Sixteen طراحی شده که کادیلاک کادیلاک‌ها باشد. این خودروی نرم و زیبا با موتور 13.6 لیتری شانزده سیلندر، اگر به مرحله تولید برسد، یکی از گران‌قیمت‌ترین و سریع‌ترین خودروهای لوکس جهان خواهد بود. قدرت این خودرو هزار اسب بخار است که با توجه به امکان حرکت آن در حالت 4 سیلندر مصرف بنزین در شرایط عادی قابل قبول خواهد بود. اگر Sixteen هرگز به مرحله تولید نرسد، باز هم یک خودروی پیشرو خواهد ماند، خودرویی که محصول زبان طراحی علم و هنر در کنار یکدیگر است.

    Stratos Zero
    شاید چیزی شبیه به این ترکیب سه‌گوش را که از طراحی چندین دهه ماشین‌های مسابقه اقتباس شده، در فیلمی دیده باشید. برای رانندگی با این خودرو باید از شیشه جلوی آن که لولادار است وارد شوید، کف ماشین تقریبا دراز بکشید و دید پشت و کنار را هم فراموش کنید. اگر فکر می‌کنید رانندگی با لامبورگینی کمی ساده‌تر است، کاملا حق با شماست.

    فورد نوکلئون
    فکر می‌کنید تولید خودرویی با سوخت هسته‌ای ممکن باشد؟ موتوری که امکان شکافت هسته‌ای را فراهم کند چطور؟ به نظر میرسد نوکلئون برای سوار کردن رآکتور سنگین راهی پیدا کرده باشد. کف تقویت‌شده به علاوه پوششی برای جلوگیری از خروج پرتوهای خطرناک رادیو اکتیو در این خودرو تعبیه شده است. اما واقعا می‌شود در هر جادهای از چنین خودرویی استفاده کرد؟

    آرورا Safety Car
    آرورا که توسط یک کشیش و با سرمایه اندک اعضای کلیسای او طراحی شده، شاید خودروی امنی باشد، اما بدون شک زشت‌ترین خودرویی است که در تمام عمرتان دیده‌اید. سپر جلوی این خودرو از کف پر شده تا انرژی برخوردها را جذب کند و علاوه بر این به شکلی فرورفته که بتواند عابران را در صورت برخورد، بی هیچ آسیبی، تنها از روی زمین بلند کند. شکل خاص شیشه جلو هم میتواند در صورت تصادف، سرنشینان را پیش از بازشدن کیسه هوا در امان نگه دارد. گذشته از ابداعات به کار رفته در آرورا، کشیش سازنده آن که هنوز نتوانسته برای تولید این خودرو سرمایه‌گذاری پیدا کند، ورشکسته شده و حتی در مظان اتهام برای سوءاستفاده از اموال کلیسا هم قرار گرفته است.

    بی.ام.و GINA
    آن روی طراحی‌های تازه بی.ام.و، طراحی جنجالی کریس بنگل برای جینا است. شاید بخواهید بدانید که G در جینا نماینده هندسه است و N نیز باید سرنام کلمه عملکرد و سازگاری باشد. این خودرو در پوششی از تار و پودی سخت پوشیده شده که روی اسکلتی از سیم‌ها سوار شده است. سیم‌ها میتوانند حرکت کنند و پوشش کنار برود تا امکان رؤیت جزیات فنی این خودرو نیز وجود داشته باشد













    من همچنان بی امضاء









  2. #2
    مژگان آواتار ها
    • 14,355

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    راه های ارتباطی

    New4

    بی.ام.و Vision EfficientDynamics
    بی.ام.و پس از سال‌ها سکون و بی‌تحرکی متأثر از وجود کریس بنگل، طراح ارشد این شرکت، در نهایت با طراحی Vision EfficientDynamics قدمی انقلابی رو به جلو برداشته است. این خودرو تازه، در باطن چیزی بیشتر از طراحی مفهومی چندلایه و رنگارنگ دارد. در طراحی آن نه تنها طرح‌های زشت قدیمی کنار گذاشته شده‌اند، بلکه دیگر از موتورهای سنگین و معروف بی.ام.و هم خبری نیست. البته این اصلا به این معنی نیست که با ماشین قدرتمندی طرف نیستیم، این نمونه یک خودروی هیبریدی است که قدرتی معادل 265 اسب بخار و گشتاوری برابر 81.6 نیوتن‌متر دارد. علاوه بر این از نظر اقتصادی نیز به دلیل مصرف انرژی الکتریکی در کنار سوخت‌های فسیلی و بهره‌وری بالا مقرون به‌صرفه است. به نظر می‌رسد مشتریان بی.ام.و در آینده نزدیک بتوانند طراحی زیبا را در کنار سرعت قابل قبول و هزینه‌های جاری منطقی در اختیار داشته باشند.

    ساب Aero-X
    تصور کنید روی راحت‌ترین صندلی ممکن نشسته‌اید و دارید یک ماشین مسابقه بی‌نظیر را با سرعت جنگنده‌های جت می‌رانید. خوب Aero-X با سرعت 250 کیلومتر برساعت و سوخت اتانول خالص می‌تواند رؤیای شما را محقق کند. حالا اگر این محصول فوق‌العاده جنرال‌موتورز را با انواع سوئدی آن –محصولات شرکت ساب که زیرمجموعه جنرال‌موتورز است- مقایسه کنید، در مقابل Aero-X محصولاتی را می‌بینید که بیش از یک دهه است دارند با موتورهای ارزان ساخت این شرکت و همان طراحی قدیمی تولید می‌شوند. فکر نمی‌کنید مقایسه این خودرو استثنایی با نمونه‌های فعلی تولید این شرکت، درک اهمیت Aero-X برای جنرال‌موتورز و اصرار این شرکت برای به فروش رساندن آن در سال گذشته را ساده‌تر می‌کند.

    مزدا Furai
    آیا می‌دانستید اتومبیل‌های هیچ خودروسازی به اندازه مزدا در ایالات متحده به مسابقه گذاشته نشده‌اند؟ نمی‌دانستید؟ تعجبی ندارد، کمتر کسی این را می‌داند. شاید اصلا تولید این طرح اولیه جذاب برای Furai به دلیل یادآوری گذشته مزدا باشد یا این شرکت بخواهد با نمایش آن بهبود زبان طراحی‌اش را به رخ دیگران بکشد و اتومبیلی برای آینده خلق کند. با نگاهی دقیق به خطوط اصلی دریچه‌ها و ورودی‌های هوا می‌بینید، پیشرفت بزرگی در زمینه سکون و آرامش اتومبیلی که پیش از این پر سر وصدا و صرفا اقتصادی تولید می‌شد، صورت گرفته است. نکته‌ای وجود دارد. خطوط اغراق‌شده این اتومبیل برای یک ماشین مسابقه انتخاب مناسبی است اما با خودروهایی که متعلق به جاده یا خیابان هستند، چندان سنخیتی ندارد. روی مزدا اسپید 3 یک لبخند دیجیمونی عجیب طراحی شده و حتی خطوط روی مینیون‌های مزدا 5 هم به شکلی ترسیم شده‌اند که انگار نیمی از بدنه این اتومبیل در آب غرق شده است!

    لینکلن Futura
    اگر این اتومبیل عجیب خیلی آشنا به نظر می‌رسد، تعجبی ندارد. حتما شما هم آن‌را در سری «بتمن» دیده‌اید که دارد قهرمان داستان را به سرعت به مقصد می‌رساند. اما Futura پیش از این‌که برای هنرنمایی در صحنه سینما توسط جرج باریس دستخوش تغییراتی شده و به اتومبیل محبوب بتمن تبدیل شود، پیشگام طراحی در خوردوهای عصر فضا نیز بوده است. میشود گفت لینکلن Futura چیزی فراتر از یک اتومبیل مفهومی است، لینکلن در سال 1955/1334 و پیش از این‌که آن‌را برای حضور در نمایشگاه اتومبیل به آمریکا برگرداند، نمونه‌ای دست‌ساز از این اتومبیل را با صرف هزینه‌ای معادل 250 هزار دلار آمریکا/250 میلیون تومان در ایتالیا ساخت. با همه این حرف‌ها Futura مطمئنا آخرین اتومبیل مفهومی‌ای نخواهد بود که سر از فیلم‌های تلویزیونی درمی‌آورد و نمونه‌ای بی‌نقص و خارق‌العاده را به نمایش می‌گذارد. برای خودروسازان هم حضور در سینما اتفاق خوبی است که علاوه بر نمایش رایگان اتومبیل آنها باعث می‌شود بخشی از هزینه‌های اولیه نیز به آنها برگردد.

    آئودی Avus
    زمانی که آئودی آووس، سال 1991/1370 برای اولین بار در نمایشگاه خودوی توکیو به نمایش درآمد، همان‌طور که پیش از این صنعت آلمان، جهان را به تحسین واداشته بود، مورد استقبال فراوان قرار گرفت. علی‌رغم موفقیت‌های چشم‌گیر چندین دهه گذشته آئودی در مسابقات اتومبیل‌رانی، کسی انتظار نداشت این شرکت بتواند چنین ماشین مسابقه جذابی را خلق کند. اما پس از آن آووس درگیر بحران شتاب پیش‌بینی‌نشده شد. 15 سال تمام طول کشید تا آئودی با تولید خودروی محبوب R8 عرض اندام کند و به بزرگ‌ترین سازنده اتومبیل‌های لوکس در آلمان تبدیل شود. آئودی توانست با ایجاد تغییراتی در طراحی اولیه آووس، آن‌را به خودرویی نه‌تنها برای مسابقات رالی که برای تمامی دوست‌داران آئودی تبدیل کند

    منبع: خبر آنلاین















    من همچنان بی امضاء









برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •