معاون بخش مادربرد گیگابایت: آواژنگ بهترین شریک تجاری گیگابایت در دنیا است
شرکت گیگابایت به دنبال استقبال کاربران از مقوله اورکلاکینگ و برنامه‌های آن قصد دارد در فصل اول سال ۲۰۱۱ مادربوردهای خاص سری گیمینگ خود را روانه بازار کند.
هنری کائو، معاون بخش مادربورد شرکت گیگابایت در خلال برگزاری نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۰ در بین خبرنگاران گفت: ما اعتقاد داریم اگر مادربورد را برای اورکلاکینگ آماده کنیم، آنقدر توانایی دارد که حتما برای کار معمولی و گیمینگ هم بتوان از آن استفاده کرد، اما به زوری مادربوردهای سری گیمینگ را هم ارایه می‌کنیم.
نسل جدید مادربردهای گیگابایت سیاه جامه شدند وی درباره دلیل رنگ مشکی مادربوردهای جدید گیگابایت افزود: اگر دقت کرده باشید هر وقت ما ایده جدیدی چه از نظر تکنولوژی و چه از نظر طراحی ارایه می‌کنیم سعی می‌کنیم بقیه را تحت تاثیر قرار دهیم. در واقع رنگ مشکی را فقط برای جدیدترین نسل از مادربوردهای گیگابایت استفاده کرده‌ایم و قرار نیست همه مادربوردهای گیگابایت مشکی رنگ شود.
کائو گفت: من امیدوارم با این تغییری که در مادربوردهای Hi-End خودمان دادیم بتوانیم مشتریان حرفه‌ای را راضی نگه داریم.
وی همچنین درباره مادربوردهای جدید گیگابایت که مبتنی بر چیپ‌ست P67 و Sandy Bridge اینتل افزود: در ساخت نسل جدید چیپ‌ست‌های Sandy Bridge اینتل از فناوری ۳۲ نانومتری استفاده شده و این چیپ‌ست‌ها می‌توانند پردازنده گرافیکی را نیز در خود جای دهند. خاصیت گرافیکی چیپ‌ست‌های Sandy Bridge که به صورت آنبورد روی چیپ‌ست واقع شده است مشابه گرافیک‌ غیر آنبورد در سطح Low-End است. در واقع این نسل کارایی گرافیکی بهتری نسبت به نسل قبل دارد.
به گفته وی، ورود نسل جدید مادربوردهای گرافیک آنبورد با همان Sandy Bridge تجارت شرکت‌های nVIDIA و ATi را در بازار کارت‌های گرافیک Low-End تحت تاثیر قرار دهد.
معاون بخش مادربوردهای گیگابایت گفت: زمان رسمی عرضه مادربوردهای P67 گیگابایت ژانویه ۲۰۱۱ است، اما احتمالا از دسامبر ۲۰۱۰ وارد بازار می‌شود.
قائم مقام بخش مادربوردهای گیگابایت درباره سهم این برند از بازار مادربورد ایران گفت: گیگابایت در ایران سهم بسیار بالایی دارد. مسلم است که ما رقابت سختی با رقبا داریم. ولی فکر می‌کنم این رقابت برای مصرف‌کننده نهایی ایران خیلی مناسب باشد و باعث می‌شود که ما و رقبا فعالیت‌مان را بهتر انجام دهیم و سرویس بهتری به مشتری ایرانی ارایه کنیم. کلید برنده شدن ما در بازار ایران این است که همچنان به سرمایه‌گذاری برای ارایه آخرین فناوری‌های در بازار ایران ادامه می‌دهیم.
وی با بیان اینکه ما در ایران همیشه شماره یک بازار مادربورد بوده‌ایم افزود: بعضی اوقات پیش می‌آید که رقبای ما کالا در انبارشان زیاد است و برای اینکه انبارشان را خالی کنند، قیمت‌ها را پایین می‌آوردند تا از بازار سهم بگیرند.
وی با اشاره به اینکه گیگابایت سرمایه‌گذاری زیادی در بخش تحقیق و توسعه انجام داده تا مادربورد‌هایش ویژگی‌های کامل و مختلفی داشته باشد گفت: به همین دلیل قیمت مادربوردهای گیگابایت از دیگر مادربوردهای بازار گران‌تر است چون این ویژگی‌ها هزینه بالایی دارد.
معاون بخش مادربوردهای گیگابایت در باره سطح و رتبه سرویس دهی شرکت آواژنگ در جهان افزود: آواژنگ بهترین شریک ما در دنیا است و سطح خدمات پس از فروش درجه مهندسان آواژنگ به اندازه دفتر خدمات ما در تایوان است. ما با آواژنگ رابطه بسیار نزدیک داریم. مثلا اگر یک نرم‌افزار و یا سخت‌افزار جدید برای بخش خدمات داشته باشیم خیلی سریع برای آواژنگ ارسال می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد شرکت گیگابایت توزیع‌کننده جدیدی به جز آواژنگ برای عرضه محصولات خود در ایران اضافه کند گفت: رابطه گیگابایت و آواژنگ یک رابطه بسیار طولانی مدت است. ما نه نماینده فعلی‌مان را در ایران عوض می کنیم و نه شرکت دیگری را در ایران برای عرضه محصولات اضافه می‌کنیم. ما با همدیگر کار می‌کنیم تا بهترین خدمات و سرویس را به مشتری بدهیم و با همدیگر با رقیب می‌جنگیم. نه اینکه کسی را به عنوان رقیب گیگابایت اضافه کنیم.


منبع:ict