-
ده فاكتور كليدي براي اجراي موفق cmms (بخش آخر )
بخش آخر مقاله تقديم ميگردد.پيشنهادات ارائه شده توسط نويسنده اين مقاله ، ضامن موفقيت در استقرار سيستم مكانيزه مديريت نگهداري و تعميرات ميباشد.
4) آمادگي براي تغيير
هرگز تصور نكنيد كه همه پرسنل شركت به حضور CMMS خوش آمد خواهند گفت و آنرا با آغوش باز مي پذيرند.
پرسنل ممكن است تصور كنند CMMS ميخواهد در آينده جايگزين آنها شود و كارگران نيز از هرچيزي كه بر كارشان تاثيرگذار است بيمناكند.
لازمست تا اطلاع رساني كلي درباره پروژه و تغييرات مثبتي كه CMMS ميتواند دنبال داشته باشد ، صورت گيرد. با پاسخگويي به سئوالات و ابهامات پرسنل شركت ، تلاش كنيد تا مخالتها كاهش يافته و پرسنل شركت نياز به اجراي CMMS را بپذيرند. اين موضوع از شكست پروژه در مراحل پياده سازي آن جلوگيري خواهد نمود.
5) آموزش
اجراي CMMS به پرسنل ماهر نياز دارد. آموزش اوليه كه توسط فروشنده نرم افزار ارائه ميشود كافي نيست و نياز به آموزش تخصصي كليه كاربران سيستم براي اجراي CMMS هستيم .
لازم به توضيح است كه روش اجراي CMMS در هر سازماني ممكن است با سازمانهاي ديگر متفاوت باشد.
6) جمع آوري اطلاعات
جمع آوري كليه اطلاعات مورد نياز جهت درج در CMMS يكي از اصلي ترين و بزرگترين دلايل در شكست پروژه CMMS ميباشد. جمع آوري كامل اطلاعات از 6 الي 12 ماه طول ميكشد.
تعيين داده هاي مورد نياز و نحوه جمع آوري داده ها از اجزاء كليدي برنامه اجراي CMMS ميباشد.
7) ورود اطلاعات
بعد از خريد CMMS و جمع آوري اطلاعات نوبت به ورود اطلاعات در نرم افزار ميباشد. تدوين يك برنامه كامل براي نحوه ورود اطلاعات از بروز اشتباهات بعدي جلوگيري مي كند.
در شروع مقدار زيادي اطلاعات وجود دارد كه تنها يكبار وارد سيستم ميشود. در صورت نياز براي اين بخش ميتوان از پيمانكار استفاده نمود.
در گام بعدي ، شما نيازمند تعيين بهترين روش جهت ورورد اطلاعات ضروري بصورت روزانه هستيد كه قرار است CMMS آنها را مديريت نمايد.
ورود اطلاعات work order در پايان هر روز ميتواند توسط پرسنل برنامه ريزي يا توسط تكنسين ها و يا توسط كسي كه كار را انجام داده است انجام پذيرد . لازمست تا در اين قسمت روش مناسب با شركت خود را انتخاب نمائيد.
8) گزارشات و آناليز
داشتن 4 يا 5 گزارش قابل استفاده و اثربخش بهتر از داشتن صدها گزارش غيرقابل استفاده براي شركت ميباشد.
در نظر بگيريد چه كسي قرار است اين گزارشات را آناليز نمايد. چه تصميمي قرار است براساس اين آناليز گرفته شود. قبل از راه اندازي سيستم مشخص نمائيد كه سيستم قرار است چه كاري براي شما انجام دهد.
همچنين مطمئن شويد كه گزارشات شما اطلاعات مورد نياز براي بررسي روند اجراي نت را مدت زمان كوتاه در اختيارتان قرار ميدهد.
9) اجرا و بهبود مستمر
از CMMS تنها بعنوان ابزاري جهت نگهداري اطلاعات پايه و شناسنامه اي ماشين آلات استفاده نكنيد. مطمئن شويد كه كليه پرسنل مرتبط با CMMS با وظايف آن آشنا هستند.
CMMS قادر به نگهداري حجم زيادي از داده ها ميباشد . آيا كسي به اين اطلاعات مراجعه مي كند؟ چطور ميتوان روند اطلاعات نت را ديد ، آنها را آناليز نمود و اقدام اصلاحي تعيين نمود. بعنوان مثال آيا خرابيهاي مربوط به قطعه يا مجموعه اي از دستگاه قابل رديابي ميباشد؟
CMMS كمك ميكند براي تعيين اينكه چرا خرابيها رخ ميدهند . آنها دائما" فرايند نت را كنترل نموده و بهبود مي بخشند.
10) لينكها و پيوستها
در برخي از نرم افزارها امكان لينك فايلهاي مختلف (PDF ، تصوير و ...) وجود دارد. فرض بگيريد در شركت شما آقاي محمدي تنها تكنسين مكانيكي است كه ميتواند تعمير يك ماشين خاص را انجام دهد ، در صورت عدم حضور اين فرد چه مشكلاتي براي سازمان بوجود خواهد آمد؟
با CMMS بعد از گذشت چند سال از اجراي برنامه ، هركسي ميتواند به اطلاعات و گزارشات ذخيره شده توسط آقاي محمدي دسترسي داشته و ببيند كه تعمير چگونه انجام شده است.
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن