Borna66
04-01-2011, 12:24 AM
در گذشته مرسوم بود كه برای هر یك از این فرآیندها، سیستمهای جداگانهای در محدوده آن فرآیند تهیه میشد كه به سیستمهای جزیرهای معروف بودند، ولی مشكلاتی اساسی به مرور زمان با این نوع نگرش حاصل میشد كه یكی از بزرگترین آنها این بود كه چون هر یك از سیستمها برای یك فرآیند خاص تهیه میشدند، اتصال سیستمها به یكدیگر مشكل یا حتی غیرممكن بود و از طرفی چون دید طراحی سیستمها در مورد بخشی از سازمان و نه كل آن بود، این سیستمها اهداف كلی سازمان را به نحو مطلوب برآورده نمیكردند. بدینصورت ایده سیستمهای یكپارچه سازمانی به وجود آمد. در این دیدگاه برای سازمان یك سیستم متشكل از تعدادی زیرسیستم مستقل، ولی مرتبط با هم طراحی میشد كه مشكلات مذكور را مرتفع میساخت. با این حال یك مشكل اساسی كه هنوز هم خودنمایی می كرد، حجم زیاد كار برای طراحی و پیاده سازی این سیستمها بود.
http://pnu-club.com/imported/2011/03/2019.jpg
به اینصورت BPM مطرح شد كه با داشتن الگوهای متعدد مورد نیاز سازمانها، روشی یكپارچه برای تعریف، اجرا و مدیریت فرآیندهای كسب وكار سازمانها را ارایه میكرد و با استفاده از متدها و ابزارهای خاص خود حجم كار توسعه راهحلهای اطلاعاتی برای سازمانها را به حداقل میرساند.
جهت دانلود متن کامل اینجا (http://www.persiangig.com/pages/download/?dl=http://atofighi.persiangig.com/document/BPM.pdf)را کلیک فرمایید
http://pnu-club.com/imported/2011/03/2019.jpg
به اینصورت BPM مطرح شد كه با داشتن الگوهای متعدد مورد نیاز سازمانها، روشی یكپارچه برای تعریف، اجرا و مدیریت فرآیندهای كسب وكار سازمانها را ارایه میكرد و با استفاده از متدها و ابزارهای خاص خود حجم كار توسعه راهحلهای اطلاعاتی برای سازمانها را به حداقل میرساند.
جهت دانلود متن کامل اینجا (http://www.persiangig.com/pages/download/?dl=http://atofighi.persiangig.com/document/BPM.pdf)را کلیک فرمایید