شركت تبليغاتي AdMob از شركت‌هاي زيرمجموعه گوگل بررسي گسترده‌اي را در مورد نحوه استفاده كاربران از رايانه‌هاي لوحي انجام داده تا دريابد كه مردم با چه هدفي سراغ رايانه‌هاي لوحي فاقد صفحه‌كليد مي‌روند.

شركت تبليغاتي AdMob از شركت‌هاي زيرمجموعه گوگل بررسي گسترده‌اي را در مورد نحوه استفاده كاربران از رايانه‌هاي لوحي انجام داده تا دريابد كه مردم با چه هدفي سراغ رايانه‌هاي لوحي فاقد صفحه‌كليد مي‌روند.
به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين شركت براي رسيدن به اين هدف 1500 كاربر را مورد آزمايش قرار داد كه بيشتر آن‌ها صاحب رايانه لوحي iPad بودند و بقيه از ديگر مدل‌هاي رايانه لوحي ساخت شركت‌هاي مختلف استفاده مي‌كردند. نتايج حاصل از اين بررسي در 5 بخش زير اعلام شده است
** استفاده از رايانه‌هاي لوحي فقط در منازل
رايانه‌هاي لوحي تمام قابليت‌هاي رايانه‌هاي شخصي روميزي يا لپ‌تاپ‌ها را شامل مي‌شوند و در برخي زمينه‌ها از آن‌ها پيشرفته‌تر هستند. اما بررسي جديدي كه شركت AdMob انجام داده نشان مي‌دهد كه 82 درصد كاربران رايانه‌هاي لوحي را در در منازل به كار مي‌برند و استفاده تخصصي از آن نمي‌كنند. اين بررسي نشان داد كه تنها 11 درصد كاربران اين ابزار را به عنوان رايانه همراه با خود حمل مي‌كنند.
** استفاده از رايانه‌هاي لوحي به عنوان دستگاه‌هاي چندرسانه‌اي
شركت تحقيقاتي IDC در يك بررسي جديد به اين نتيجه رسيد كه به اين قبيل دستگاه‌ها به جاي رايانه‌هاي لوحي مي‌توان "تبلت‌هاي چندرسانه‌اي " اطلاق كرد. اما "هوريس دِديو " از محققان مركز AdMob اعلام كرده است كه تنها نيمي از كاربران رايانه لوحي را براي استفاده از قابليت‌هاي چندرسانه‌اي و سرگرمي آن خريداري مي‌كنند.

** استفاده از رايانه‌هاي لوحي براي گشت‌وگذارهاي اينترنتي
اين امر يك واقعيت است كه كاربران گشت‌وگذارهاي اينترنتي در رايانه‌هاي لوحي را مي‌پسندند؛ اما نوع اين گشت‌وگذارها با آنچه كه در رايانه‌هاي معمولي تجربه شده بود متفاوت است. طبق بررسي جديد مركز AdMob، حدود 72 درصد كاربران اعلام كرده‌اند كه از تبلت‌ها براي جست‌وجو به دنبال اطلاعات مختلف در اينترنت استفاده مي‌كنند.
اين دسته از رايانه‌ها با ابزارهاي اينترنتي سازگاري زيادي دارند و كاربران در اين حوزه بسيار از آن‌ها راضي هستند. طبق اين بررسي جديد 61 درصد كاربران از رايانه‌هاي لوحي به عنوان روزنامه‌هاي الكترونيكي استفاده مي‌كنند و به كمك آن اخبار روزانه را در اختيار مي‌گيرند.
** عدم محبوبيت رايانه‌هاي لوحي در زمينه بازي‌هاي رايانه‌اي
صاحبان رايانه‌هاي لوحي تمايل چنداني براي انجام بازي‌هاي رايانه‌اي ندارند و اين ابزار را در اين زمينه چندان كاربردي و مناسب نمي‌دانند. طبق آمار موجود 84 درصد شركت‌كنندگان در تحقيق مركز AdMob اعلام كردند كه از رايانه‌ لوحي خود براي انجام بازي‌هاي رايانه‌اي استفاده مي‌كنند. با توجه به اينكه iPad اپل حاكميت بازار تبلت‌ها را در دست دارد و از نرم‌افزار فلش پشتيباني نمي‌كند، 84 درصد از صاحبان تبلت‌ها در اصل از بازي‌هاي رايانه‌اي محبوب و معمول استفاده نمي‌كنند و بايد بازي‌هاي غيرفلشي خود را از فروشگاه App Store خريداري كنند.
** جدال تبلت‌ها با رايانه‌هاي روميزي
اين امر برهمگان مشخص شده است كه رايانه‌هاي شخصي در حال از دست دادن بازار خود هستند و از مدت‌ها پيش محبوبيت رايانه‌هاي روميزي نزد كاربران بسيار كاهش يافته است. در اين ميان رايانه‌هاي لوحي از فرصت استفاده كرده‌اند و با افزايش محبوبيت خود نزد كاربران جهاني، توانسته‌اند سهم از دست رفته رايانه‌هاي روميزي را تصاحب كنند.
طبق آمار موجود، 77 درصد شركت‌كنندگان در تحقيق AdMob اعلام كردند كه ميزان استفاده از رايانه روميزي يا لپ‌تاپ آن‌ها از زماني كه تبلت خريده‌اند بسيار كمتر شده است. تنها 23 درصد اين افراد خاطرنشان ساختند كه ورود اين رايانه جديد تغييري در روند استفاده از رايانه‌هاي قديمي آن‌ها به وجود نياورده است.