كارشناسان معتقدند موتورهاي جستجو در سال‌هاي آينده با رقيبي جدي و نوپا به نام شبكه‌هاي اجتماعي مواجه خواهند شد.



به گزارش فارس به نقل از لست كليك نيوز، شبكه‌هاي اجتماعي با توسعه دامنه فعاليتها و اقدامات در حال انجام بخشي از وظايف موتورهاي جستجو هستند.
اين شبكه ها كه صدها ميليون نفر عضو در سراسر جهان دارند، براي افزايش پايبندي كاربران خود و جلوگيري از مراجعه آنها به ديگر سايت ها قصد دارند خدمات پيشرفته جستجو ارائه دهند اين كار بدون شك سود مالي مناسبي را هم براي اين شبكه ها به ارمغان خواهد آورد.
از سوي ديگر موتورهاي جستجو هم كه خطر را احساس كرده اند بيكار ننشسته و قصد دارند با افزودن برخي قابليت هاي شبكه هاي اجتماعي مجازي به سرويس هاي خود با رقباي تازه نفس مبارزه كنند.
اطلاع رساني در مورد عملكرد افرادي كه ايميل آنها در فهرست تماس هاي پست الكترونيك جيميل، ياهو قرار دارد و ارائه سرويس هاي متنوع ديگر از جمله اقدامات موتور جستجوها در اين زمينه است.

=============================================

Is Facebook transforming into a search engine?

Published on June 25, 2010 by Last Click News


Searching in Facebook now brings results outside of its own platform—it’s no longer limited to Facebook pages, apps, and profiles.
With over 400 million users worldwide, there is no doubt that Facebook has tremendous search potential. And many experts say that the social networking site can easily be a great convertible search engine.
Currently, Facebook gives pages more weight if a user “likes” it. Like is a feature that allows users to mark sites that they are inclined to. It essentially turns every page into a Facebook page.
Is search a part of Facebook’s future prospects? For now, the social media site says that it will not actively pursue it as a goal.
“While we plan on continuing to test features, right now, search is not the focus of the team working on the product,” explained a spokeswoman from Facebook. “We are focused on discovery and enabling users to build out their profile by liking things around the web.”

http://www.lastclicknews.com/is-face...rming-into-a-s