به گزارش خبرنگار مهر، آیین تشییع و تدفین شهدای والامقام و گمنام غواص عملیات کربلای ۴ با حضور مردم ولایتمدار پیش از ظهر پنجشنبه در برخی شهرستانهای مازندران از جمله محمودآباد، تنکابن، عباس آباد و ... برگزار شد و سه شهید گمنام و غواص در شهرستان محمودآباد آرام گرفت.
این شهدای والامقام از کاروان ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای ۴ هستند که ۳۰ شهید برای تشییع و خاکسپاری به مازندران منتقل شدند و از این تعداد، دو شهید گمنام غواص و خط شکن در روز شهادت امام جعفرصادق(ع) در حسینیه عاشقان کربلای ساری خاکسپاری شد.
بقیه شهدای گمنام از تاریخ ۲۱ مرداد تا ۲۵ مرداد قبل از دهه کرامت در شهرهای بهشهر، نکا، میاندرود، شیرگاه، پل سفید، ساری، گنج افروزبابل، محمودآباد، ایزدشهر، عباس آباد، فریدونکنار، چالوس و آمل تشییع و تدفین خواهند شد که پیش از ظهر پنجشنبه آیین تدفین شهدای والامقام در برخی شهرستانهای مازندران برگزار شد.
این شهدا، آلاله های خونین بالی هستند که در عملیات کربلای ۴ در زمستان سال ۱۳۶۵ ناجوانمردانه حین اسارت با دستان بسته زنده به گور شدند و به فیض عظیم شهادت نایل آمدند که پیکر پاک و مطهر شان به همراه ۱۷۳ شهید غواص و خط شکن دیگر پس از ۲۹ سال دوری از وطن پیدا شد و از بین ۳۰ نیلوفر خونین بال و غواص، هفت شهید احراز هویت و شناسایی شدند و بقیه آنان همچنان گمنام هستند.

شهید  «غلام‌رضا اسدی ولی آبادی» متولد سال ۱۳۴۹ نوشهر در سن ۱۶ سالگی به همراه شهید «سیدرضا میرفاضلی هچیرودی» در سن ۲۲ سالگی در عملیات کربلای ۴ در منطقه ام الرصاص در قالب غواصان خط شکن لشگر همیشه ظفرمند ۲۵ کربلا مازندران حضور داشتند که به دست ارتش بعث صدام به اسارت گرفته شدند و توسط عوامل یزید زمان ناجوانمردانه همراه ۱۷۳ غواص دیگر زنده به گور و شهید شدند.  شهید اسدی ساکن منطقه ۴۰۰ دستگاه نوشهر و شهید میر فاضلی ساکن منطقه هچیرود چالوس بودند.
شهید  «منصور مهدوی‌نیاکی» متولد سوم فروردین ۱۳۴۶ در آمل است، وی از غواصان لشکر ۲۵ کربلا بود و در جریان عملیات کربلای ‌چهار در منطقه ام‌الرصاص، در تاریخ چهارم دی‌ماه ۶۵ براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و شهید  «سیدحسن فاطمی» از رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا بود و در جریان عملیات کربلای ‌چهار در منطقه ام‌الرصاص، در تاریخ چهارم دی‌ماه ۶۵ بر ثر اصابت گلوله مستقیم آر. ‌پی. جی هفت به شهادت رسید.
شهید  «مسلم رسولی‌کناری»  فرزند حسین ۱۲ مردادماه ۴۶ در فریدونکنار است، وی از رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا بود و در جریان عملیات کربلای ‌چهار در منطقه ام‌الرصاص، در تاریخ چهارم دی‌ماه ۶۵ به شهادت رسید.
شهید  «غلامرضا اسدی‌ولی‌آبادی»  فرزند حیدر متولد اول مهرماه ۴۹ در نوشهر است، وی نیز از رزمندگان لشکر ۲۵  کربلا بود و شهید «سیدرضا میرفاضلی هچیرودی»  فرزند سیدعلی متولد ششم مرداد ۱۳۴۳ در چالوس است، وی از رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا بود و در جریان عملیات کربلای ‌چهار در منطقه ام‌الرصاص، در تاریخ چهارم دی‌ماه ۶۵ به شهادت رسید.