بالا
لامپ رشد گیاه

 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله


 تایپ متن و مقاله و پایان نامه





 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3

موضوع: راهنمای خرید تبلت زیر یک میلیون

  1. #1
    Invisible2 آواتار ها
    • 4,111
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    راه های ارتباطی
    پست های وبلاگ
    229

    filish راهنمای خرید تبلت زیر یک میلیون

    چگونه به بازار تبلت برویم و خوشحال و راضی برگردیم؟

    می‌خواهید تبلت بخرید؟ اصلاً چیز عجیبی نیست. این وسیله که زمانی دستگاهی گران‌قیمت و لوکس به حساب می‌آمد، رفته‌رفته جایگاهش را در بین کاربران عادی باز کرده و حتی بسیاری از کسانی که خیلی با کامپیوتر و لپ‌تاپ سر و کار ندارند، با همین وسیله سراغ تکنولوژی و خوبی‌ها و بدی‌های آن می‌روند. پس عجیب هم نیست اگر بخواهید تبلت بخریم و از زیر و بم آن به خوبی خبر نداشته باشیم. در این مطلب می‌خواهیم به برخی از مهم‌ترین نکات خرید تبلت (تا جایی که امکانات و فضای این صفحه اجازه بدهد) اشاره کنیم و ببینیم با بودجه‌ی حداکثر یک میلیون تومان، چه نوع تبلت‌هایی می‌شود خرید.

    نکات اساسی پیش از خریدن تبلت

    ۱. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم، تبلتی نیست که قصد خریدش را داریم، بلکه نیازهای ما است. اگر به دنبال جایگزینی سبک‌تر و جمع‌وجورتر برای کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان هستید، تبلت گزینه‌ی مناسبی نیست، چون نمی‌تواند بسیاری از کاربردهای حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ را برای شما فراهم کند. اما اگر وسیله‌ای می‌خواهید که همیشه و همه جا همراه‌تان باشد، بتوانید با آن فیلم و سریال تماشا کنید، ۲۴ ساعته به اینترنت دسترسی داشته باشید و شاید مهم‌تر از همه بازی کنید، تبلت انتخاب خوبی است. به این نکات هم توجه کنید: اگر می‌خواهید تبلت شما حافظه‌ی داخلی زیادی داشته باشد، دنبال دستگاهی باشید که قابلیت ارتقای حافظه از طریق میکرواس‌دی را داشته باشد. یا این‌که اگر به خروجی HDMI اهمیت می‌دهید، دنبال تبلتی باشید که این خروجی را داشته باشد.
    ۲. دومین نکته این است که قیمت بالا به معنای تبلت بهتر نیست. البته باید از تبلت‌های ارزان و بی‌کیفیت هم دوری کنید. تبلت‌های ارزان‌قیمت، در کنار مشکلات دیگر، معمولا کیفیت ساخت بد و صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن پایین دارند که تجربه‌ی چندان جالبی از استفاده از آن‌ها به دست نمی‌آوریم.
    ۳. مهم‌ترین برتری تبلت نسبت به گوشی‌های هوشمند، اندازه‌ی صفحه نمایش آن است. در مورد تبلت‌های زیر یک میلیون تومان باید دقت داشته باشید که بسیاری از تبلت‌های این رده، صفحه نمایش حداکثر ۸ اینچی دارند. پس اگر دنبال تبلتی با صفحه نمایش ده اینچی هستید، احتمالا باید کمی بیشتر هزینه کنید.
    ۴. وضوح تصویر صفحه نمایش تبلت، ارتباط مستقیمی با رزولوشن آن دارد. هرچه تعداد پیکسل‌های نمایشگر بیش‌تر باشد، تصاویر را با کیفیت بهتری به نمایش در می‌آورد. البته در یکی دو سال گذشته نمایشگرهایی معرفی شده‌اند که تعداد پیکسل‌های بسیار بالایی دارند و از این لحاظ یکی از لبه‌های تکنولوژی محسوب می‌شوند. یادتان باشد که تفاوت تصویر این نوع نمایشگرها (استاندارد QHD) با نمایشگرهای معمولی HD یا Full HD با چشم غیرمسلّح مشخص نیست و لازم نیست برای داشتن کیفیت تصویر خوب، نمایشگر تبلت شما بیش‌ترین پیکسل‌های ممکن را داشته باشد. به طور کلی برای تبلت‌های هفت یا هشت اینچی، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل انتخاب بسیار خوبی است.
    ۵. نکته‌ی بعدی به پشتیبانی از سیم‌کارت مربوط می‌شود. برخی تبلت‌ها از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کنند و تنها از طریق شبکه‌ی وایرلس می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. برخی دیگر از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند، اما قابلیت مکالمه (مانند موبایل) ندارند. برخی دیگر از تبلت‌هایی که از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند، قابلیت مکالمه هم دارند. پیش از خرید باید به این نکته هم دقت داشته باشید و ببینید کدام نوع از این تبلت‌ها نیازهای شما را بهتر پوشش می‌دهد. روشن است که مدل‌هایی که سیم‌کارت نمی‌خورند، در حالت کلی کمی ارزان‌تر از تبلت‌های سیم‌کارت‌خور هستند.
    ۶. به برندها و شرکت‌های سازنده‌ی ناشناس به راحتی اعتماد نکنید. البته توجه داشته باشید که در سال‌های اخیر نام‌های تازه‌ای وارد بازار تبلت و موبایل شده‌اند و اگر نام سازنده‌ای را نمی‌شناسیم، به معنای کیفیت بد محصولات آن سازنده نیست. پس اگر محصول شرکتی را می‌خواهید بخرید که نام آن شناخته شده نیست، بهترین راه این است که از دوستان و آشنایان خود در مورد آن شرکت پرس‌وجو کنید و یا در اینترنت در موردش جست‌وجو نمایید.
    ۷. نیروی تبلت برای اجرای سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها را پردازنده و رم آن تامین می‌کند. برای آن‌که نرم‌افزارهای تبلت شما سریع و خوب اجرا شوند و در رفت و آمد بین این نرم‌افزارها دچار مشکل نشوید، باید تبلت‌تان پردازنده و رم مناسبی داشته باشد. در حال حاضر کوالکام و اینتل از مهم‌ترین سازندگان پردازنده‌های تبلت‌ها هستند. سرعت پردازش این پردازنده‌ها هم معمولا به صورت گیگاهرتز بیان می‌شود. هرچه گیگاهرتز پردازنده بالاتر باشد، سرعت و عملکرد آن هم بهتر است. اما باید توجه داشته باشید که رم دستگاه نیز نقش مهمی دارد: مسلماً دستگاهی که دو گیگابایت رم دارد، اپ‌ها را سریع‌تر و با تاخیر کم اجرا می‌کند تا دستگاهی که یک گیگابایت رم دارد.
    در مورد پردازنده‌ها، توجه داشته باشید که تعداد هسته‌های مختلفی برای آن‌ها ذکر می‌شود. گرچه تعداد بالاتر هسته‌ها به معنای مدیریت بهتر انرژی مصرفی تبلت و پردازش بهتر است، اما در کل برای استفاده‌های عادی، تعداد هسته‌های زیادتر چندان تفاوتی ایجاد نمی‌کند. بنابراین زیاد درگیر تعداد هسته‌های پردازنده نشوید.
    در مورد پردازنده‌ها، توجه داشته باشید که تعداد هسته‌های مختلفی برای آن‌ها ذکر می‌شود. گرچه تعداد بالاتر هسته‌ها به معنای مدیریت بهتر انرژی مصرفی تبلت و پردازش بهتر است، اما در کل برای استفاده‌های عادی، تعداد هسته‌های زیادتر چندان تفاوتی ایجاد نمی‌کند. بنابراین زیاد درگیر تعداد هسته‌های پردازنده نشوید.

    آشنایی با رده‌های قیمتی

    بسیار خب. حالا که با نکات کلی خرید تبلت آشنا شدیم، بیایید ببینیم با توجه به بودجه‌ای که برای خرید تبلت در نظر می‌گیریم، چه تبلتی می‌توانیم بخریم. رده‌های قیمتی را از حدود ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌کنیم، چون احتمالا تبلت‌های پایین‌تر از این قیمت (لااقل در خردادماه ۱۳۹۴) کیفیتی پایین‌تری نسبت به سطح توقع شما خواهند داشت.
    هرچه آید به سرم باز بگویم گذرد
    وای از این عمر که با میگذرد، میگذرد


  2. #2
    Invisible2 آواتار ها
    • 4,111
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    راه های ارتباطی
    پست های وبلاگ
    229

    پیش فرض

    حدود ۵۰۰ هزار تومان

    در این رده می‌توانید به راحتی تبلت‌هایی را پیدا کنید که از سیم‌کارت پشتیبانی کند. اما باید توجه داشته باشید که پشتیبانی کردن از سیم‌کارت در این رده، احتمالا به معنای این است که برخی دیگر از مشخصات فنی دستگاه پایین‌تر است. مثلا ممکن است صفحه نمایش آن کیفیت پایین‌تری نسبت به تبلت دیگری در همین رده که از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند، داشته باشد. البته اگر داشتن سیم‌کارت برای شما مهم است، چشم‌پوشی از مقدار کمی از کیفیت صفحه نمایش چندان هم ناخوشایند نیست. در این رده می‌توانید تبلتی با مشخصات زیر در بازار پیدا کنید:
    پردازنده: Intel Atom Quad-core
    حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه میکرواس‌دی
    حافظه رم: ۱ گیگابایت
    صفحه نمایش: ۷ یا ۸ اینچی، رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل
    دوربین پشتی: ۵ مگاپیکسل، دوربین جلویی: ۲ مگاپیکسل
    عمر باتری: ۹ ساعت
    سیستم عامل: اندروید
    پیشنهاد: ASUS Fonepad 7

    حدود قیمت: ۵۵۰ هزار تومان

    حدود ۶۰۰ هزار تومان

    اگر به سیم‌کارت‌خور بودن تبلت اهمیت می‌دهید، در این رده می‌توانید دنبال تبلت‌هایی باشید که امکان استفاده از سیم‌کارت را داشته باشند و صفحه نمایش آن هم کیفت نسبتا خوبی داشته باشد. در این رده می‌توانید انتظار این مشخصات را داشته باشید:
    پردازنده: Intel Atom Quad Core
    حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت با قابلیت ارتقا به کمک از میکرواس‌دی
    حافظه رم: ۱ گیگابایت
    صفحه نمایش: ۷ یا ۸ اینچی، رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل
    دوربین پشتی: ۵ تا ۸ مگاپیکسلی، دوربین جلویی: ۲ مگاپیکسلی
    عمر باتری: ۱۰ ساعت
    سیستم عامل: اندروید
    پیشنهاد: Lenovo Yoga Tablet 8

    حدود قیمت: ۶۰۰ هزار تومان

    پیشنهاد: Huawei MediaPad T1 8.0 – 3G

    حدود قیمت: زیر ۶۰۰ هزار تومان

    هرچه آید به سرم باز بگویم گذرد
    وای از این عمر که با میگذرد، میگذرد


  3. #3
    Invisible2 آواتار ها
    • 4,111
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    راه های ارتباطی
    پست های وبلاگ
    229

    پیش فرض

    حدود ۷۰۰ هزار تومان

    در این رده کم‌کم می‌توانید انتظار طراحی زیباتری را داشته باشید و تبلت‌های نسبتاً شیک‌تری را ببینید. البته در این رده هم هستند سازندگانی که پشتیبانی از سیم‌کارت را فدای طراحی و مشخصات فنی بهتر می‌کنند. پس اگر تبلت سیم‌کارت‌خور نمی‌خواهید، اما به شیک بودن و قدرتمند بودن دستگاه اهمیت می‌دهید، در این رده می‌توانید گزینه‌های بسیار مناسبی پیدا کنید. به ویژه که در این رده تبلت‌هایی با ۲ گیگابایت رم هم پیدا می‌شود.
    در این رده می‌توانید تبلتی با این مشخصات داشته باشید:
    پردازنده: Qualcomm Snapdragon Quad Core
    حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت با قابلیت ارتقا به کمک حافظه میکرواس‌دی
    حافظه رم: ۲ گیگابایت
    صفحه نمایش: ۷ یا ۸ اینچی، رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
    دوربین پشتی: ۵ یا ۸ مگاپیکسل، دوربین جلویی: ۲ مگاپیکسل
    طول عمر باتری: ۸ الی ۱۰ ساعت
    سیستم عامل: اندروید
    پیشنهاد: ASUS Fonepad 8

    حدود قیمت: ۷۱۰ هزار تومان


    حدود ۸۰۰ هزار تومان

    در این رده تبلت‌های بسیار خوبی انتظار شما را می‌کشد. حتی می‌توانید روی برخی از تبلت‌هایی که با سیستم عامل iOS کار می‌کنند هم حساب کنید (بدون سیم‌کارت و با حافظه‌ی داخلی حداقل). در بین تبلت‌های اندرویدی هم گزینه‌های خوبی خواهید داشت. مشخصات زیر می‌تواند مشخصات فنی تبلت شما در این رده باشد:
    پردازنده: Qualcomm Quad Core یا Apple A5 Dual Core
    حافظه داخلی: ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت با قابلیت ارتقا به کمک حافظه میکرواس‌دی
    حافظه رم: ۱٫۵ یا ۲ گیگابایت
    صفحه نمایش: ۷ یا ۸ اینچی، رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل
    دوربین پشتی: ۸ الی ۱۳ مگاپیکسل، دوربین جلویی: ۲ الی ۵ مگاپیکسل
    طول عمر باتری: ۸ الی ۱۲ ساعت
    سیستم عامل: اندروید یا iOS
    پیشنهاد: Apple iPad mini Wi-Fi

    حدود قیمت: ۸۵۰ هزار تومان

    حدود ۹۰۰ هزار تومان

    در رده‌ی قیمتی حدود ۹۰۰ هزار تومان، می‌توانید رفته‌رفته انتظار تبلت‌های بزرگ‌تر و ۱۰ اینچی را داشته باشید. البته باید دقت داشته باشید که در این رده، ممکن است سازندگان صفحه‌نمایش‌های کم‌کیفیت‌تری به کار بگیرند که تراکم پیکسل پایین‌تری نسبت به تبلت‌های ۷ یا ۸ اینچی داشته باشند. اما اگر اندازه‌ی ۱۰ اینچی تبلت برای شما مهم است، می‌توانید به راحتی در این رده‌ی قیمتی تبلتی ۱۰ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل داشته باشید. در این اندازه و با این رزولوشن، تراکم پیکسل تبلت چیزی در حدود ۱۵۰ پیکسل بر اینچ مربع است. اگر همین رزولوشن را روی یک تبلت ۸ اینچی داشته باشید، تراکم پیکسل‌تان به چیزی در حدود ۲۳۰ پیکسل بر اینچ مربع می‌رسد.
    در این رده‌ی قیمتی می‌توانید چنین مشخصاتی را جست‌وجو کنید:
    پردازنده: Qualcomm Snapdragon Quad Core
    حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت با قابلیت نصب حافظه‌ی میکرواس‌دی
    حافظه رم: ۲ گیگابایت
    صفحه نمایش: ۸ یا ۱۰ اینچی، رزولوشن ۱۲۰۰ در ۸۰۰ پیکسل
    دوربین پشتی: ۵ الی ۱۰ مگاپیکسل، دوربین جلویی: ۳ الی ۵ مگاپیکسل
    طول عمر باتری: ۸ تا ۱۲ ساعت
    سیستم عامل: اندروید یا iOS
    پیشنهاد: Samsung Galaxy Tab 4 8.0

    حدود قیمت: ۸۸۰ هزار تومان

    حدود ۱ میلیون تومان

    در این رده کم‌کم می‌توانید دنبال تبلت‌هایی باشید که قلم استیلوس دارند. جز این، در این رده و رده‌ی قبلی تفاوت‌های زیادی پیدا نمی‌کنید و تنها با تبلت‌هایی مواجه می‌شوید که در جزئیات با هم فرق می‌کنند. در این رده می‌توانید تبلت‌های ویندوزی هم بیابید. البته اگر طرف‌دار ویندوز هستید، پیشنهاد ما این است که فعلا تبلت ویندوزی نگیرید، چون قرار است نسخه‌ی جدید سیستم عامل ویندوز در تابستان معرفی شود، نسخه‌ای که تغییرات گسترده‌ای دارد و تبلت‌های مبتنی بر آن امکانات نرم‌افزاری بیشتری خواهند داشت. به هر حال در این رده هم می‌توانید تبلت‌هایی با این مشخصات را پیدا کنید:
    پردازنده: Qualcomm Snapdragon Quad Core
    حافظه داخلی: ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت، با قابلیت ارتقا به کمک حافظه میکرواس‌دی
    حافظه رم: ۲ گیگابایت
    صفحه نمایش: ۸ الی ۱۰ اینچی، رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰
    دوربین پشتی: ۸ الی ۱۰ مگاپیکسل، دوربین جلویی: ۳ الی ۵ مگاپیکسل
    طول عمر باتری: ۸ الی ۱۳ ساعت
    سیستم عامل: اندروید یا iOS یا ویندوز
    پیشنهاد: Samsung Galaxy Tab 4 10.1

    حدود قیمت: یک میلیون تومان

    هرچه آید به سرم باز بگویم گذرد
    وای از این عمر که با میگذرد، میگذرد


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •