به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ دوم پاسدار مرتضی سیاوشی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: معلم در دین و جامعه اسلامی از اهمیت والایی برخوردار است و همه باید احساس کنند که همیشه در حال یادگیری هستند.
مدیر بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه ارزش معلم به دلیل نشان دادن ارزش علم است، افزود: معلم همواره علم را در اختیار متعلم می گذارد.
وی با بیان اینکه تزکیه در جامعه ای قرار دارد که آموزش در آن درست انجام شود، بیان داشت: همواره تزکیه مقدم به تعلیم است.
باید معیشت معلمان و دغدغه های آنان مرتفع شود سرهنگ سیاوشی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش نیز علاوه بر فراهم بودن ابزار، حرمت و شأن علم نیز باید مطرح شود، اضافه کرد: باید معیشت معلمان و دغدغه های آنان مرتفع شود.
مدیر بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه افراد در هر زمان در جامعه نقش آفرینی می کنند، گفت: نمونه بارز آن دفاع مقدس است که در آن افراد به خوبی به وظیفه خود عمل کردند و در حال حاضر مورد تکریم مردم هستند، در نتیجه معلمان نیز باید اینگونه عمل کنند تا برای خود شرف و حرمت کسب کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه جامعه اکنون ایران، جامعه اسلامی است، گفت: همه امور کشور باید بر مبنای اسلام عرضه شود چراکه برای اسلام انقلاب کردیم و همواره هدف اولیا زنده نگه داشتن اسلام بوده است.
سرهنگ سیاوشی با بیان اینکه علاوه بر قشر فرهنگیان جامعه بزرگ دانش آموزان را در اختیار داریم، یادآور شد: این امر باعث تاثیرگذاری دو چندان در خانواده ها و جامعه می شود.
مدیر بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه برنامه هایی از سوی بسیج فرهنگیان در طول سال انجام می شود، گفت: نظام تربیتی شجره طیبه صالحین در چهار سطح حلقه سرمربیان، مربیان، سرگروه ها و متربیان برگزار می شود و در سطح های مختلف در جریان مباحث فرهنگی، دینی، مهارتی و غیره فعالیت می کنند و این موارد در جامعه دانش آموزی رسوخ می کند.
۸۶۰ حلقه صالحین در سطح بسیج فرهنگیان در استان وجود دارد وی با بیان اینکه ۸۶۰ حلقه صالحین در سطح بسیج فرهنگیان در استان وجود دارد، اظهار داشت: آموزش های مختلف عقیدتی، سیاسی، معرفتی و بصیرتی، طرح هادیان بسیج، برگزاری یادواره شهدا، اعزام به اردوهای راهیان نور، بازدید علمی، برگزاری جلسات امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری نشست فرهنگیان و برگزاری نشست های روشنگری از جمله برنامه های بسیج است.
سرهنگ سیاوشی با اشاره به جلسات روشنگری افزود: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم هدف  از  جلسات حلقه های صالحین معرفی افراد اصلح و شرکت سراسری مردم در انتخابات برای افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.
مدیر بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به مناسبات و نامگذاری هفته معلم، بیان داشت: روز جمعه یازدهم اردیبهشت ماه نخستین روز هفته معلم به نام روز معلم، ولایت و مهدویت نامگذاری شده است که در این روز فرهنگیان با ائمه جماعات دیدار و در نماز جمعه شرکت می کنند.
وی اضافه کرد: دومین روز هفته معلم به نام معلم، ایمان و معنویت نامگذاری شده که در این روز برنامه هایی نظیر تشکیل حلقات صالحین با بهره گیری از اندیشه های شهید مطهری را انجام می شود و همچنین فرهنگیان در مراسم اعتکاف حضور خواهند داشت.
یک صد بسیج و فعال فرهنگی در روز سوم از هفته معلم در همدان تجلیل می شوندسرهنگ سیاوشی عنوان داشت: سومین روز  از هفته معلم به نام معلم، علم و فناروی نامگذاری شده که در این روز فرهنگیان از مراکز علمی دیدن خواهند کرد و همچنین از بیش از یکصد بسیجی و فعال فرهنگی در استان تجلیل به عمل خواهد آمد.
مدیر بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه گفت: چهارمین روز نیز به نام معلم، پیشرفت و عدالت نامگذاری شده که در این روز مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت شعار سال برگزار خواهد شد و همچنین ۲۰ نفر از معلمان بسیجی نیز به دیدار رهبری اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه پنجمین روز به نام معلم، امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و در این روز نشست های بصیرتی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر برگزار خواهد شد، گفت: همچنین ششمین روز نیز به نام معلم، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است و برنامه هایی در این راستا برگزار خواهد شد.
سرهنگ سیاوشی افزود: هفتمین روز نیز به نام معلم، فرهنگ و اخلاق نامگذاری شده است که در این روز مزار شهدای فرهنگی عطر افشانی و غبارروبی خواهد شد و همچنین از خانواده شهدای فرهنگی دیدار به عمل خواهد آمد.
وی با بیان اینکه آمار فرهنگیان استان همدان بیش از ۲۴ هزار نفر است، اظهار داشت: بیش از نیمی از فرهنگیان استان عضو بسیج فرهنگیان هستند.