به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پور محمدی شنبه در نشست مشترک مسئولان دانشگاه تبریز با مسئولان دانشگاه های میانه با بیان اینکه توسعه هر کشور و منطقه ای وابسته به نیروی متخصص و کاردان بوده و نیروی انسانی مذکور محصول دانشگاه هاست، افزود: رمز توسعه در گرو توجه بیشتر به مراکز علمی و پژوهشی است.
وی با اشاره به اینکه گسترش مراکز پژوهشی و آموزشی و تربیت و آموزش نیروهای متخصص و کاردان سبب توسعه کشور می شود، افزود: دانشگاه ها به ارتقای فرهنگ و دانش عمومی و اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز به گسترش همکاری های دانشگاه با سایر حوزه ها در جامعه کمک می کنند.
رئیس دانشگاه تبریز، توسعه این دانشگاه را در توسعه واحدهای اقماری خوانده و افزود: دانشگاه های مادر باید نقش تولید دانش را بر عهده داشته و به تدریج با فراهم آمدن امکانات و شرایط لازم، تربیت نیروهای کاردان و کارشناس خود و مسائل سطحی را به واحدهای اقماری واگذار کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه های اردبیل، مراغه و بناب در گذشته جزو دانشکده های اقماری دانشگاه تبریز به شمار می رفتند و اکنون به دانشگاه ارتقا یافته اند، گفت: در حال حاضر دانشکده فنی مهندسی میانه، مرند و اهر جزو دانشکده های اقماری مرکز تبریز به شمار می روند که امیدواریم به زودی شاهد ارتقای دانشکده میانه به مجتمع آموزش عالی و در مرحله بعد به دانشگاه  باشیم.
پورمحمدی افزود: تعیین تکلیف قرادادهای اساتید، تدبیر برای ایجاد رشته های جدید و توسعه مقطع تحصیلی رشته کاردانی راه آهن در شهرستان به کارشناسی و تاسیس بنیاد خیرین آموزش عالی از اولویت های دانشگاه در شهرستان است که انتظار می رود مسئولین و خیرین با مشارکت هم در ارتقای آموزش عالی در شهرستان از جمله ارتقای دانشکده فنی و مهندسی ما را یاری کرده و بدانند که ما نیز با تمام قوا حمایت خواهیم کرد.