بالا
لامپ رشد گیاه

 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله


 تایپ متن و مقاله و پایان نامه





 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4

موضوع: مقالات مربوط به جراحی های زیبایی

  1. #1
    Isooda آواتار ها
    • 11,406
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    محل تحصیل
    pnu
    شغل , تخصص
    مربی
    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    راه های ارتباطی
    پست های وبلاگ
    562

    filish مقالات مربوط به جراحی های زیبایی



    این تاپیک به منظور قرار دادن مقالاتی در زمینه جراحی های زیبایی در نظر گرفته شده پس به منظور


    نظم بیشتر تالار این دست مقالات را در این تاپیک قرار دهید بسیار سپاسگزارم



  2. #2
    Isooda آواتار ها
    • 11,406
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    محل تحصیل
    pnu
    شغل , تخصص
    مربی
    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    راه های ارتباطی
    پست های وبلاگ
    562

    پیش فرض

    جراحی بینی یا عمل رینوپلاستی


    جراحی زیبائی بینی با هدف زیبا تر نمودن شکل خود بینی و متناسب ساختن ابعاد بینی در رابطه با سایر اجزای صورت انجام می شود. بینی جایگاه محوری در صورت دارد و تمامی اجزاء صورت با واحد بینی سنجیده می شوند. بطور مثال طول صورت باید به اندازه سه بینی باشد. شاید بتوان بینی را هم ضربه گیر صورت نامید چون شایعترین شکستگی ناحیه صورت در بینی اتفاق می افتد.

    بینی را به عنوان « عضو بویائی » می شناسیم. گرچه حس بویائی که در قسمت داخل و بالای بینی قرار دارد رکن اساسی در تشخیص بوهای متنوع را در ا نسان دارد ولی وظیفه اصلی بینی بویایی نیست. بینی رکن اساسی و حیاتی تنفس را برعهده دارد. با اینکه به راحتی میتوان از دهان نفس کشید ولی در صورتیکه این وظیفه بینی به دهان سپرده شود مشکلات فراوانی برای حلق و حنجره و ریه ها ایجاد خواهد شد. بینی با مرطوب کردن هوای تنفس و تنظیم درجه حرارت مناسب برای ورود به ریه ها وگرفتن گرد و غبار توسط موها نقش مهمی در جلوگیری از عفونت های ریوی ایفا میکند.

    تنظیم فشار هوا در سینوس ها ، حلق و شیپور استاش نیز مربوط به بینی میباشد. (شما میتوانید با قورت دادن آب دهانتان صدای این تنظیم را در گوشتان بشنوید). نقش مهم دیگری که خلقت برعهده بینی گذاشته است، کمک در ادای بعضی از حروف حین صحبت کردن است به گونه ای که صدای بعضی از حروف برای صحیح ادا شدن بایستی از بینی خارج شود ( بطور مثال افراد سرماخورده که دچار گرفتگی بینی هستند برخی از حروف را خوب ادا نمی کنند).

    با توصیف های گفته شده از این عضو کلیدی بدن و صورت ، شایسته است که بعد از شکر پروردگار یکتا و گرامی داشت این عضو قیمتی ، تصمیم برای هرگونه دستکاری دراین عضو را سنجیده و با بینش کافی انجام دهیم. مشاوره کنیم و پزشک خود را بشناسیم و اطلاع کافی داشته باشیم که پزشک مورد نظر ما آموزش علمی کافی و تجربه لازم را برای انجام جراحی زیبائی بینی دارد و به راحتی از عهده عوارض احتمالی ضمن و بعد از عمل بر می آید.

    بایستی جراح مورد نظر جراح پلاستیک کل صورت نیز باشد تا بتواند با ترسیم ذهنی و عملی از وضع فعلی و آینده صورت و بینی و تناسب این دو باهم طرح نهایی بینی را پیاده نماید. چه بسیار مواردی که یک بینی معمولی در یک صورت معمولی بسیار زیباتر ازیک بینی بسیار زیبا در همان صورت جلوه می کند و چه بسیار مواردی که با انجام جراحی نامناسب برروی بینی ، سایر اجزای صورت هم بسیار بدمنظره جلوه می نمایند.

    بینی از پوست، استخوان، غضروف و مخاط تشکیل شده است و سهم هرکدام از این اجزاء برای ایجاد یک بینی زیبا و مناسب ، بر حسب نژاد متفاوت است . آنچه در همه بینی ها مهم است ، حفظ یا برقراری ترکیب مناسب این اجزاء برای وجود تنفس سالم و بدون مشکل است. هر جراحی که قرار است این ترکیب را دستکاری کند باید تناسب ها را حفظ کرده و اختلالی در امر حیاتی تنفس ایجاد نکند و برنامه کار را طوری طراحی نماید که فرد عمل شده علاوه بر بدست آوردن زیبائی از نعمت سلامت درونی بینی نیز محروم نشود.

    دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی


  3. #3
    Isooda آواتار ها
    • 11,406
    مدير بازنشسته

    عنوان کاربری
    مدير بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    محل تحصیل
    pnu
    شغل , تخصص
    مربی
    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    راه های ارتباطی
    پست های وبلاگ
    562

    پیش فرض

    جراحی پلاستیک بینی




    هر روز افراد بسیاری با استفاده از عمل‌های مختلف زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می‌برند. این اطلاعات فقط برای آگاهی شما ارائه شده است. بدیهی است جزئیات بیشتر و میزان سودمندی چنین عملی برای شما، مواردی هستند که می‌توانید با پزشک خود مطرح نمایید.
    از بین تمام اعمال زیبائی، جراحی پلاستیک بینی که اصطلاحا «رینوپلاستی» نامیده می‌شود از ویژگی‌های خاصی برخوردار است لذا سعی می‌کنم با تفضیل بیشتری مورد بحث قرار گیرد. این عمل چیزی بیشتر از مهارت جراحی است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است.

    جراح زیبایی بینی قبل از هر چیز یک پزشک است و فاکتورهای پزشکی و روانی که باعث شده یک فرد سالم با میل خودش برای انجام یک جراحی مراجعه کند را به خوبی درک می‌کند ضمناً او مثل میکل آنژ یک مجسمه تراش است. میکل آنژ تکه سنگی در اختیار داشت و با چشم بصیرت اثر خود را در لابلای آن می‌دید. وی با تراشیدن قسمت‌های زاید سنگ اثر خود را در معرض دید دیگران قرار داد.

    جراح زیبایی بینی نیز با در نظر گرفتن شکل مناسب بینی برای هر صورت خاص، با برداشتن قسمت‌های اضافی و حالت دادن به قسمت‌های باقیمانده سعی می‌کند اثر هنری خود را در معرض دید قرار دهد. بدیهی است وی هیچگاه به بینی به طور منفرد نگاه نمی‌کند بلکه بینی را در کنار سایر اجزای صورت بیمارش می‌بیند. به عبارت بهتر نمی‌توان با در نظر گرفتن یک بینی ایده آل به خلق یک بینی زیبا پرداخت بلکه بهترین بینی نوعی است که با سایر اجزاء صورت هماهنگی داشته باشد.

    تصور و انتظارات غیر واقع بینانه در مورد جراحی پلاستیک بینی زیاد است. همیشه این امکان وجود ندارد که بافت انسان را به گونه‌ای تغییر داد تا آنچه بیمار دلش می‌خواهد حاصل شود. هدف جراح این است که ظاهر بیمار را در طی اعمالی که به دقت برنامه‌ریزی شده‌اند زیباتر کند. این‌که او چگونه به این مهم دست می‌یابد به میزان زیادی بستگی به آموزش، تجربه، علم و مهارت او دارد و تمامی این فاکتورها بسیار متغیر هستند. همکاری بیمار و واکنش‌های ناخواسته نیز نقش بسیار اساسی در نتیجه نهایی یک عمل جراحی دارد. جراح نمی‌تواند نتیجه نهایی عمل را تضمین کند بلکه قادر است تضمین کند که تمامی تلاش خود را برای حصول نتیجه بهتر بکار خواهد برد.


  4. #4
    employer آواتار ها
    • 3

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Dec 2014
    محل تحصیل
    دماوند
    شغل , تخصص
    کارمند
    رشته تحصیلی
    زبان انگلیسی
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    جراحي زيبايي بزرگ كردن پستان
    در حال حاضر هزاران محصول تجاري از كرمهاي ويژه تا تمرينهاي خاص، وجود دارند كه ادعا مي كنند مي توانند سينه هاي شما را بزرگتر نمايند و حتي در بعضي از تبليغات نيز فراورده هايي معرفي مي شوند كه توان انجام اين كار مهم را در زمان بسياركوتاه دارند. لازم است بدانيد كه مصرف اينگونه پماد ها و يا تزريق اين آمپولها موقتي بوده و تا مدت زمان كوتاهي مثلا حدود يك ماه اثر دارد. گونه اي از جراحي ها هم با قرار دادن لايه اي اسفنجي زير پوست سينه، آن را تا يكسال بالا نگه مي‌دارد ولي اين مواد به زرودي جذب بدن خواهند شد. اگر به اين ايراد كه این نوع اقدامات موقتي هستند ايراد مهمتري تحت عنوان خطرات احتمالي آن (مانند احتمال افزايش ميزان سرطان پستان و يا واكنش هاي غير قابل پيش‌بيني نسج بدن به اين تركيبات ) را نيز اضافه كنيد به اين نتيجه خواهيد رسيد كه بي جهت به اين موارد اعتماد نكنيد و سلامت خود را به مخاطره نياندازيد. حقيقت اين است كه تنها يك راه مطمأن براي بزرگتر كردن سينه ها وجود دارد، و آن عبارت است از جراحي!
    بزرگ کردن پستان ها یکی از شایع ترین اعمال جراحی زیبایی مورد در خواست بانوان است. طبق آمار حدود سه میلیون زن در سراسر دنیا در 35 سال اخیر پروتز پستان گذاشته اند. علل مهم درخواست جراحي بزرگ كردن پستان ها شامل موارد زير است:
    1. برخي از بانوان در حالي كه پستان هايي با شكل و اندازه طبيعي دارند احساس خوبي تسبت به اين عضو خود ندارند و ترجيح مي‌دهند پستان هايشان بزرگتر باشد.
    2. عده كمي از درخواست كنندگان، بيماري خاصي دارند كه در طي آن پستان هاي آنها رشد واقعي و طبيعي نداشته است. در واقع اين افراد به علت ابتلا به بيماري خاص كانديد جراحي هستند، اگر چه اين كار باعث زيباتر شدن پستان ها نيز مي شود و از اين نظر عمل جراحي آنها جزو اعمال جراحي زيبايي محسوب مي‌شود.
    3. بسياري از بانوان با افزايش سن يا شيردهي دچار تغيير شكل پستان و افتادگي آن شده اند كه براي آنها خوشايند نيست و بنابر‌اين درخواست بالا كشيدن يا بزرگ كردن پستان را دارند.
    4. در برخي موارد بيماران قبلا به هر علت از جمله سرطان پستان تحت عمل جراحي قرار گرفته اند و پستان هايشان كوچك شده است. در اين موارد آنان درخواست بازگرداندن اندازه و شكل طبيعي را به عضو خود دارند.
    به هر دليلي كه درخواست جراحي بزرگ كردن پستان ها را داريد بهتر است بدانيد كه اين موضوع تصمیمی است كه باید کاملا شخصی و آگاهانه گرفته شود و نباید صرفا برای خشنود کردن کس دیگری گرفته شود. توجه داشته باشيد كه اين عمل هم مثل بسياري از اعمال جراحی زیبایی دیگر، به تنهايي تمام مشکلات اصلی زندگی شما را حل نمی کند، اما ممکن است به افزایش اعتماد به نفس و بهبود شکل ظاهری شما کمک کند.. اين شماييد كه پس از انجام مشورت هاي كافي بايد تمام فواید و اشكالات بالقوه اين عمل را بررسی نموده و تصميم نهايي را بگيريد.
    توجه داشته باشید که روشهای مختلفی برای این نوع جراحی وجود دارد. انتخاب بهترین روش برای جراحی، بستگی به سن و شرایط فیزیکی بدن شما و شرایط عمومی سلامت شما دارد. محل برش روی پستانها می تواند متغیر باشد و این شما هستید که پس از کسب اطلاعات کافی در مورد فایده ها و ضررهای احتمالی هریک از روشها، از پزشک معالج خود کمک گرفته و بهترین روش را انتخاب می نمائید.

    مشخصات پروتزهای پستانی
    مهمترین و شایعترین سؤالی که بسیاری از زنان قبل از عمل جراحی بزرگ کردن پستانها دارند در مورد پروتز است. سؤالاتی نظیر اینکه، جنس پروتز چیست؟ قوام آن چگونه است؟ آیا این پروتزها باعث ایجاد سرطان پستان می شوند؟ آیا این جسم خارجی در بدن باعث آسیب و از بین رفتن پستان طبیعی نمی شود؟ آیا پس از جاگذاری پروتز برای بزرگ کردن یا بالا کشیدن پستانها امکان انجام ماموگرافی یا سونوگرافی برای بررسی های بعدی پستان از بین نمی رود؟ و بسیاری از سؤالات دیگر. در ادامه مطلب شما پاسخ سوالات بالا را خواهید یافت.

    جنس پروتز پستانی چیست؟
    اگرچه لایه خارجی تمام پروتزها از سیلیکون ساخته شده است ولی داخل آن می تواند از مواد مختلفی مثل آب نمک و یا ژل سیلیکون خالص پر شده باشد. اگرچه سابق براین اغلب پروتزها پر شده از آب و نمک یا ژل سیلیکون ساده بوده، ولی امروزه در اغلب پروتزهایی که مورد استفاده قرار می گیرند (بخصوص در انواع قطره اشکی) از ژل سیلیکون منسجم استفاده می شود.
    انواع جدیدتری از پروتزها نیز وجود دارند که پروتزهای تری لوسنت (روغن سویا) و ئیدروژنی از آن نوعند که با توجه به اشکالات احتمالی مصرف آنها، هنوز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند. درمجموع می توان گفت با توجه به سابقه 35 سالۀ استفاده از پروتزهای پستانی با جنس سیلیکون، اغلب جراحان تمایل بیشتری برای استفاده از این نوع پروتزها دارند.

    شکل پروتزهای پستانی چگونه اند؟
    تاکنون 3 نوع شکل کلی از پروتز وجود دارد:
    1- نوع گرد
    2- نوع قطره اشکی
    3- نوع غیرقرینه


    منبع: پروتز سینه

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •