شرکت (H&M) با استفاده از طرح لباس پیشمرگه های کرد و اضافه کردن یک کمربند و چکمه به آن، مدل‌های زیبای خود را روانه خیابان‌های اروپا و جهان کرده است. قیمت این لباس 15 پاند انگلیسی اعلام شده است.




شرکت لباس سوئدی (H&M)، برای فصل پائیزه یک لباس سرهمی با طرح لباس زنان "پیشمرگه کرد" را به بازارهای جهانی عرضه کرد.
به گزارش جام نیوز بر اساس گزارش " العربیه" (Alarabiya) این شرکت با استفاده از طرح لباس پیشمرگه های کرد و اضافه کردن یک کمربند و چکمه به آن، مدل‌های زیبای خود را روانه خیابان‌های اروپا و جهان کرده است. قیمت این لباس 15 پاند انگلیسی اعلام شده است.

این ابتکار این شرکت با واکنش نه چندان مساعد کردها در سایت‌های اجتماعی روبرو شد. بعضی این طرح لباس را "ناپسند" و "توهین آمیز" خواندند. بعضی حتی از این شرکت خواستند تا مبالغی را به جنگجویان کرد، که در حال جنگ با نیروهای داعش هستند، اهدا کند.
شرکت اچ اند ام روز دوشنبه 6 اکتبر 2014 ضمن عذرخواهی اعلام کرد که «هرگونه شباهت این مدل لباس به اونیفورم زنان پیشمرگه کرد تصادفی بوده است.»
این شرکت در بیانیه خود که به این مناسبت صادر شده آورده: «ما در صورتی که افرادی از این مدل لباس ناراحت شده اند متاسف هستیم. بدون تردید این نظر و قصد ما نبوده است. هدف ما ارائه طرح و مدلی جدید در عالم مد بوده و ما بطور مداوم نظرات مشتریان خود را در مورد توجه قرار می دهیم.»