زنبورهاي منطقه‌اي در شمال شرق فرانسه به دليل تغذيه از ضايعات كارخانه شكلات‌سازي، عسل‌هايي به رنگ سبز، آبي و قهوه‌اي توليد كرده‌اند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از اواسط ماه آگوست (مرداد ماه) زنبورداران شهر ریبوویل در منطقه آلزاس در شمال شرق فرانسه شاهد بازگشت زنبورهاي عسل به كندوها با مواد رنگي ناشناخته‌اي بودند.

به گفته محققان، پسماندهاي كارخانه توليد شكلات M&M براي پردازش به نيروگاه بيوگاز در چهار كيلومتري منطقه نگهداري كندوها منتقل مي شوند.

زنبورها بدليل مصرف اين ضايعات، عسل هايي با رنگ هاي عجيب توليد كرده اند و در حال حاضر قاب موم‌شان در كندوهاي اين منطقه مملو از عسل هاي سبز، آبي و قهوه‌اي رنگ هستند.

مسؤولان نيروگاه بيوگاز به محض اطلاع از بروز اين مشكل اقدام به پاكسازي كانتينرهاي حامل پسماندهاي كارخانه شكلات سازي و ذخيره سازي آنها در يك سالن سرپوشيده كرده‌اند.

فرانسه با توليد 18 هزار تن عسل در سال، يكي از بزرگترين توليدكنندگان عسل در اروپا محسوب مي شود؛ تنها در اين منطقه بيش از دو هزار و 400 زنبوردار مشغول بكار هستند و ميزان توليد عسل اين منطقه بالغ بر يك هزار تن است، اما تغيير رنگ ناگهاني رنگ عسل هاي اين منطقه باعث نگراني مردم و خودداري از خريد عسل شده است.


منبع:سایت علمی دانشجویان ایران