بالا
لامپ رشد گیاه

 دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد پیام نور با پاسخنامه

 دانلود نمونه سوالات فراگیر پیام نور

 فروشگاه پایان نامه و مقاله


 تایپ متن و مقاله و پایان نامه





 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 از مجموع 6

موضوع: یک بار برای همیشه مشکل خود را با sis و sisx حل کنید(خلاصی از ساین کردن و خطا های گوشی)

  1. #1
    Dr.Mobile آواتار ها
    • 2,781

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    محل تحصیل
    موبايل
    شغل , تخصص
    موبايلي
    رشته تحصیلی
    موبايل
    راه های ارتباطی

    Icon12 یک بار برای همیشه مشکل خود را با sis و sisx حل کنید(خلاصی از ساین کردن و خطا های گوشی)

    دوستان ابتدا باید بگوییم در وب مطالب بسیاری در این زمینه وجود دارد اینو گفتم تا دوستان خرده نگیرن که من اینو قبلا گفته بودم یا ... ویژگی این تایپیگ اینه که یک جا می توان تمامی مشکلات نصب برنامه را در گوشی های سیمبیان و با فایل های sis و sisx حل کرد خوب پر حرفی بسه

    حتما برای شما نیز مشکلات و ارورر های در هنگام نصب برنامه های این چنینی پیش امده پس به ادامه ی مطلب توجه کنید

    **1. خلاص شدن از دست ساین کردن

    خوب این کار بسیار سادس من در 6 مرحله توضیح دادم فقط قدم به قدم اجرا کنید بدون کم و کاست
    ابتدا فایل زیر را دانلود کنید

    دانلود با حجم 773 کیلوبایت (فقظ دوستانی که با پرشین گیگ مشکل دارن بگن جای دیگه ای بزارم)

    طریقه نصب :
    1) فایل پیوست بالا را دانلود کنید سپس از حالت زیپ خارج کنید
    ۲) در فایل دریافتی باتوجه به مدل سیمبیان خود که ۹.۱ یا ۹.۲ هست پوشه مربوط را باز کنید*.
    ۳) سه فایل به نام های HelloCarbide.sisx ٫ installserver.exe ٫ Y_Browser_3rdEd_088_3.SIS را در یک فولدر در رم گوشی خود قرار دهید.
    ۴) برنامه های HelloCarbide.sisx ٫ Y_Browser_3rdEd_088_3.SIS را به طور کامل نصب کنید.
    ۵) حال برنامه Y Browser را اجرا کنید و برنامه را باز نگه داشته و کلید منو را بزنید و وارد منوی گوشی خود بشوید در همین حال که برنامه Y Browser باز است برنامه HelloCarbide را اجرا کنید و در برنامه مسیر زیر را دنبال کنید Options>Menu1 و سپس Yes را بزنید.
    ۶) حال باز به برنامه Y browser بازگشته و به وسیله برنامه فایل installserver.exe را در مسیر C:SYSBIN قرار دهید ( کپی کنید ) ٫ پس از انجام اینکار فقط کافیست یکبار گوشی خود را ریست کنید.
    تمام دیگر نگران ساین نباشید تمای برنامه ها را بدون نیاز به ساین نصب کنید .


    *توجه:مدل ها ی گوشی
    اگر گوشی شما از سری 9.1 هست مثلا گوشی N93 ,N80,N73,N71 یا ... فایل را (Hacks (9.1 را باز کنید و محتوا را نصب کنید
    ولی اگر گوشی شما از سری 9.2 هست مثلا گوشی N95,N82,6120 و یا .... فایل را (Hacks (9.2 را باز کنید و محتوا را نصب کنید

    **2.تمامی پیام های خطا در هنگام نصب و روش بر طرف کردن آن ها

    خطای اول : Certificate error. Contact the application supplier.
    اگر در هنگام نصب نرم افزاری دچار چنینپیغامی شدید تنها یک دلیل دارد :

    برنامه ساین نشده است و شما باید آن راساین نمایید
    با روشی در بالا که توضیح دادم حلش کنید
    2)
    خطای دوم : Unable to install. Constrained by the certificate.
    اگر در هنگام نصب نرم افزاری دچار چنین پیغامی شدید تنها 2 دلیلدارد و لاغیر :

    1)
    برنامه برای imei گوشی دیگری ساین شده است . به عبارت دیگرشما اقدام به نصب نرم افزاری نموده اید که مختص imei گوشی شما ساین نشده است و برای imei گوشی دیگری ساین شده است .
    2)
    مدت اعتبار cer شما به اتمام رسیده است وبرنامه imei شما را به علت اکسپایر شدن cer شناسایی نمیکند. برای آنکه از اعتبار cer خود مطمئن شوید بر روی فایل cer خود کلیک راست نمایید و open را بزنید و سپس run کلیک کنید . در پنجره محاوره ای باز شده سربرگ certification path را کلیکنمایید و ورودی زیر پنجره cetificate status را ملاحظه نمایید . چنانچه با عبارت This certificate has expired or is not yet valid. مواجه شدید یعنی مدت اعتبار 6ماه ی cer شما به پایان رسیده است و cer شما اکسپایر شده است و هنگام نصب برنامه هادچار پیغام خطای فوق خواهید شد . میگید نه ؟ امتحان کنید . این مورد ممکن است درمورد تمام برنامه ها و یا برنامه هایی که تاریخ cer را چک نمیکنند صادق نباشد ! البته گاهی اوقات تمام شدن مدت اعتبار با ارور دیگری همراه است که در بندهای بعدیبه آن اشاره خواهد شد .
    با روش بالا دیگه از شر این خطا خلاص می شوید
    3) خطای سوم : Required application access not granted
    میخواهم در مورد این خطا با این جمله شروع کنم : یک cer خودساخته وعمومی عاقبت در مقابل این بند بازنده است !
    این پیغام یکی از شوم ترین خطاهاییاست که عملا ساین عمومی را به بن بست کشانده است ! میتوانم بگویم گارد امنیتی سیستمعامل سیمبیان ویرایش سوم در این بند نهفته است !

    اگر در هنگام نصب نرمافزاری دچار پیغام فوق شدید بدان علت است که :

    نرم افزار از سرتیفیکیت شما ( cer ) قابلیتهای 13 گانه ای را که در هنگام ساخت فایل csr انتخاب کرده اید را چکمیکند . چنانچه نرم افزاری از لحاظ امنیتی پیشرفته باشد معمولا تمام 13 قابلیت رااز فایل cer شما چک میکند و چنانچه یکی از آن قابلیتها در فایل cer شما موجود نباشدبرنامه به شما پیغام خطای Required application access not granted را خواهد داد واین یعنی شکست ساین عمومی و نشستن پشت درهای بسته ی سایت سمیبیان ساین و از من وشما انتظار و از او فیس و افاده! ( او همون سایت عاشق کش و فارغ کش سمیبیان ساینهست ) !

    بیایید قبل از رفتن به سراغ آیتم و خطای 4 قدری در مورد خطای سومبیشتر با هم صحبت کنیم :

    در هنگامی که شما برنامه ای را با یک سرتیفیکیت وکلید عمومی ساین میکنید و به اصطلاح برنامه را سلف ساین و یا ساین عمومی مینماییددر فایل cer شما تنها 5 قابلیت برای ساین نرم افزار وجود دارد و چنانچه نرم افزاری capabilities ای را غیر این موارد 5 گانه چک و طلب نماید بلافاصله پیغام ناخوشایندفوق ظاهر میگردد و از این روست که بارها گفته ام تعداد اندکی از برنامه ها ساینعمومی میپذیرند چرا که اغلب برنامه ها capabilities بیشتری را چک مینمایند مگر آنکهسطح برنامه از لحاظ امنیتی چندان بالا نباشد . این 5 capabilities که در cer عمومیموجودند عبارتند از : UserEnvironment , WriteUserData , NetworkServices, ReadUserData, و LocalServices

    ملاحظه میکنید که در یک cer خود ساخته (self) تنها قابلیتهای پایه و ساده ای وجود دارند و 8 capabilities مهم دیگر وجودندارند که معمولا وابسته به دیتاهایی است که از imei گوشی شما تبعیت میکند نظیر swEvent و trustedUI و ...

    پس در یک جمله میتوان پیغام فوق را در وابسته به 2 عامل دانست :
    الف) در هنگام ساخت csr از تمام capabilities ها استفاده نکردهاید .
    ب ) برنامه ساین عمومی شده است .
    تبصره :
    ج ) در برخی از برنامه هاچناچه برنامه selfsign شده باشد و بعد با cer ای که مختص به imei خودتان است واعتبار آن cer شما نیز تمام شده باشد برنامه را ساین کرده باشید ممکن است دچار خطایفوق شوید که در این حالت با به عقب بردن تاریخ گوشی این خطا رخ نخواهد داد
    اماآیا ساین عمومی تنها خطای فوق را در برمیگیرد ؟ خیر در مورد بعدی به خطایی اشارهخواهم کرد که ساین عمومی از ساین نمودن نرم افزارهای امنیتی عاجز است و باعث بروزخطای 4 خواهد شد .
    با روش بالا دیگه از شر این خطا هم خلاص می شوید


    4) خطای چهارم : Unable to install a protected application from an untrusted supplier
    این خطا نیز اگر چه زیر سر ساین عمومیاست اما من آنرا دور زده ام و با ترفندی خاص میتوان از شر این پیغام رهایی یافت . اما دلیل این پیغام خطا در چیست ؟ :

    چناچه برنامه ای را که میخواهید نصبنمایید دارای یک uid حفاظت شده باشد حتما باید آنرا با imei مخصوص گوشی خود سایننمایید تا قابلیت نصب بر روی گوشی شما را داشته باشد در غیر اینصورت برنامه ای کهساین عمومی شده باشد اگر دارای uid حفاظت شده و یا همان شماره منحصر به فرد نرمافزاری که در مبنای 32 bit است باشد پیغام خطای فوق در هنگام نصب نرم افزار بر رویگوشی شما ظاهر خواهد شد و تلاش شما را برای نصب برنامه تان بی ثمر خواهد گذاشت . اگر چه این خطا تنها با ساین نمودن برنامه با cer مخصوص گوشی خودتان قابل حل استاما چنانچه از cer و ساین عمومی استفاده کرده باشید میتوانید برنامه را با دکومپایلکردن از یک uid حفاظت شده به uid غیر حفاظتی تغییر دهید و به اصطلاح خودمانی برنامهرا دور بزنیم . uid های حفاظت شده معمولا با اعداد 1 و 2 شروع شده اند و در غیر آنبا حروف . به عنوان مثال uid نظیر 0xAFFFFFFF غیر حفاظتی و 0x1FFFFFFF یک uid وارثو حفاظت شده است

    به اعتقاد اینجانب sepehrn حقیر این خطا جز ساده ترینپیغامهای خطا محسوب میشود . چنانچه برنامه نویسی برنامه ای را با sdk های 9.2 وفیوچر پک fp1 مربوط به آن نوشته باشد و فرضا برنامه مذکور را بخواهید بر روی n73 نصب نمایید دچار پیغام خطای فوق میشوید .

    با روش بالا دیگه از شر این خطا هم خلاص می شوید


    6) خطای ششم : Unable to install
    ریشه ی این پیغام یک عامل است و خودمونی بگم : فایلها و ریسورسهایبرنامه میخواد تو فولدرهای پرایویت دیگه نصب و کپی بشه و چون شما به فولدرهای private برنامه های دیگه دسترسی ندارید ( یعنی برنامه دسترسی نداره ) این پیغاماعصاب خورد کن ظاهر میشه . حالا علت چیست که روی بعضی از گوشیها و برنامه ها چنیناتفاقی میفته شما یه کم فکر کنید من هم بیشتر فکر میکنم شاید دلایل انحراف مسیر نصبفایلها رو تونستیم کشف کنیم . تنها یک دلیلش مشکل خود برنامه و پی کی جی هست .

    7) خطای هفتم : expired certificate
    این خطا هنگامی اتفاق می افتد کهدسته ای از برنامه های s60v3 محدوده ی معینی را از نظر زمانی برای اینستال شدن درخود مشخص کرده اند . معمولا در این دسته از برنامه ها این محدوده 6 ماهه میباشد کهبرنامه تاریخ محدودیت خود را با تاریخ گوشی مشتری چک میکند و چنانچه از ماکزیممتاریخ برنامه گذشته باشد چنین پیغامی بر روی گوشی شما ظاهر خواهد شد .
    راه حلساده برای رفع این خطا به عقب بردن تاریخ گوشی است . این عقب بردن میتواند از یکماهبه بالا و حتی با توجه به تاریخ برنامه بیشتر از یکسال نیز باشد .

    8) خطایهشتم : CERTIFICAT MAY NOT BE VALID ,IS EXPIRED OR PHONS DATE SETTING MAY BE INCORECCT
    آندسته از برنامه هایی که از تاریخ اعتبار نصب آنها نگذشته باشدهنگامی چنین پیغامی را صادر میکنند که تاریخ گوشی مشتری تنظیم نباشد . برای برطرفکردن این خطا تنها کافیست که تاریخ گوشی خود را به طور صحیح تنظیم نمایید .

    9) خطای نهم : not supported
    مبتدیانه ترین خطای ممکنه است که امکاندارد در هنگام نصب یک برنامه رخ دهد .
    برای برطرف کردن این خطا هیچ راه و روشیوجود نخواهد داشت مگر آنکه بگویم :
    کاربر گرامی برنامه ای را که در حال نصبهستید مخصوص سیستم عامل گوشی شما نمیباشد و بی خیال شوید : :

    10) خطای دهم : update error
    این خطا نام با مسمایی را برای خود انتخاب کرده است .
    دلیلبروز این خطا همنام بودن ریسورسهای اپز یک برنامه است . برای حل آن 2 راه موجود است :

    الف ) ورژن قبلی برنامه ی در دست نصب را از روی گوشی پاک و ریموو کنید . که بهترین و ساده ترین راه ممکن برای شماست

    ب) اگر کمی مثل من دنبال دردسرو خفت گیری از برنامه باشید نیز میتوانید میتوانید با تغییر نام فایلهای با پسوند rsc و mif حاصله از اکسترکت کردن sis مربوطه به انضمام تغییر uid آن از این ارورجلوگیری به عمل آورید . نتیجه دادن این روش منوط به آنست که مسیرهای آدرس دهیفایلهای مذکور در خود سورس برنامه نیز اصلاح شود وگرنه برنامه بدون ارور آپدیت نصبولیکن اجرا نخواهد شد . خب راه عاقلانه آن است که از روش الف استفاده شود و بهدنبال راه ب نباشید که مصداق ضرب المثل : لقمه را دور دهان چرخاندن است !

    11) خطای یازدهم : file corrupted
    این خطا از خطاهای مقدم است و نه مؤخرو چنانچه در اول نصب یک برنامه ظاهر نشود دیگر هرگز رخ نخواهد داد .
    دلیل بروزاین خطا کامل نبودن فایل از سورس اصلی خود در هنگام نصب است . این امر با عدمدریافت کامل و انتقال فایل ارتباط مستقیم دارد .
    چه آنکه این امر در حین آپلود ویا دانلود اتفاق بیفتد .
    بنابراین : هر گاه دچار این ارور شدید مطمئن باشید کهفایل دریافتی شما کامل نیست و به طور ناقص آنرا دانلود کرده اید و یا آنکه فایل بهطور ناقص آپلود شده است و شما فایل ناقصی را دانلود نموده اید . با دانلود کاملفایل دیگر دچار این خطا نخواهید شد

  2. #2
    amir702006 آواتار ها
    • 2

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    چه جوری گوشی رو باید ریست کنم؟

  3. #3
    amir702006 آواتار ها
    • 2

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    hello carbid رو که میرم توی منو و menu1 رو میزنم از برنامه میپره بیرون
    چی کار کنم؟

  4. #4
    sabeghedar92 آواتار ها
    • 1

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    May 2012
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    ریست چی هست حالا؟

  5. #5
    snice آواتار ها
    • 1

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    راه های ارتباطی

    Icon5 مشکل من نصب نشدن همه برنانمه ها با فرمت sis و sisxهست

    هیچکدوم از نرم افزارها با فرمت سیمبین نصب نمیشه حتا یه تم ساده لطفا کمک کنید

  6. #6
    imansi آواتار ها
    • 2

    عنوان کاربری
    کاربر باشگاه
    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    سلام.این برنامه هم نصب نمیشه چیکار کنم؟HelloCarbide.sis

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •