شرط پذیرش دانشجوی تك‌جنسیتی در دانشگاه‌ها اعلام شد


مدیركل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد 24 پردیس دانشگاهی در كل كشور خبر داد.











دكتر ابوالفضل حسنی گفت: دانشگاه‌های كشور برای پذیرش دانشجوی تك جنسیتی و حذف پذیرش یك جنسیت باید ابتدا بستر لازم را فراهم كنند تا ناعدالتی ایجاد نشود كه در این میان ایجاد پردیس‌های دانشگاهی مجزا برای پذیرش دختران و یا پسران یكی از این شرایط است.

وی با بیان اینكه پردیس‌های دانشگاهی برای مقطع كارشناسی ارشد از دو طریق می‌توانند پذیرش دانشجو داشته باشند، تصریح كرد: یك روش از طریق برگزاری كنكور اختصاصی و انجام مصاحبه و روش دیگر نیز پذیرش دانشجو از طریق آزمون كارشناسی ارشد است.

وی با بیان اینكه پردیس دانشگاه‌های لرستان و خوارزمی در شرف اخذ مجوز هستند، افزود: همچنین پردیس‌ها برای پذیرش دانشجوی دكتری باید از طریق آزمون نیمه متمركز به صورت مازاد بر ظرفیت، پذیرش دانشجو داشته باشد.

حسنی با بیان اینكه دانشگاه تهران و دانشگاه شریف در پردیس كیش خود تنها می‌توانند در مقطع تحصیلات تكمیلی فعالیت داشته باشند، به ایسنا گفت: این تصمیم از سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

مدیركل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینكه برخی از پردیس‌های دانشگاهی به صورت تفكیكی تنها دانشجویان دختر یا پسر را پذیرش می‌كنند، تصریح كرد: به عنوان نمونه در حال حاضر پردیس دانشگاه الزهرا(س) در ساوجبلاغ ایجاد شده است كه همانند دانشگاه الزهرا دانشجوی دختر پذیرش می‌كند.