وگل و شرکت TimeWarner اعلام کردند طی قراردادی از امروز تمام مردم جهان میتوانند میلیون ها عکسی که متعلق به مجله Life است و ۹۷ درصد آن تا بحال چاپ نشده و هیچ کس تا بحال آنها را ندیده است , از طریق سرویس Image گوگل ببینند .

عکس بسیار بزرگ بوده به صورت اتوماتیک کوچیک شده است روی نوار زرد برای بزرگ شدن کلیک کنید این عکس تغییر سایز داده شده است. روی این جایگاه کلیک کنید برای دیدن عکس کامل. تصویر اصلی دارای اندازه 723x640 یا سنگینی میباشد 67کیلو بایت.
تمامی این عکس ها که در آرشیو Time-Life قرار داشته توسط گوگل اسکن شده و به مرور آپلود میشوند و در نتایج جستجوی گوگل هم جای خواهند گرفت . این عکس ها در کیفیت های ۵ و ۶ مگاپیکسل تهیه شده و میشوند .
خوب من این سرویس را امتحان کردم فعلا گفته شده ۳ میلیون عکس موجود است ( در آینده به ۱۰ میلیون خواهد رسید ) و در تستی که کردم متوجه شدم هنوز زبان فارسی در نتایج جستجو وجود ندارد اما با جستجو کردن ” IRAN ” عکس های جالبی را خواهید یافت .
اما برای تست ” Lenon ” را جستجو کردم , مطابق روال عادی مجموعه ای از عکس های Lenon ظاهر شد منتها عکس هایی که همه متعلق به Time-Life است و تا بحال کسی آن ها را ندیده است , اما با کلیک کردن روی یکی از عکس ها به چنین صفحه ای برخوردم :

عکس بسیار بزرگ بوده به صورت اتوماتیک کوچیک شده است روی نوار زرد برای بزرگ شدن کلیک کنید این عکس تغییر سایز داده شده است. روی این جایگاه کلیک کنید برای دیدن عکس کامل. تصویر اصلی دارای اندازه 1279x657 یا سنگینی میباشد 154کیلو بایت.
این صفحه به شما لینکی را نشان میدهد که این عکس را خریداری کنید . و همچنین حقوق Time هم یادآوری شده است .
هدف این قرارداد مشخص شده و آن هم فروش آرشیو مجله Life است و البته در قوانین استفاده از عکس ها آمده استفاده شخصی و غیر تجاری از عکس ها ایرادی ندارد .
شما میتوانید عکس ها را در دسته بندی های : اشخاص , اماکن , اتفاقات , ورزش و فرهنگ جستجو کنید و یا با قرار دادن عبارت:source : Life بعد از مورد جستجو مستقیما به آرشیو تایم دسترسی پیدا کنید