یاهو اعلام کرده است که از این به بعد داده های مربوط به جستجوهای کاربران را برای مدت طولانی تری ذخیره خواهد کرد. از حدود اواسط جولای، یاهو داده های خام فایل لاگ جستجو شامل آدرس های IP، کوکی ها و اطلاعات مربوط به جستجو را برای مدت ۱۸ ماه ذخیره خواهد کرد. در حال حاضر این داده ها برای مدت ۹۰ روز ذخیره می شوند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مرکز امداد و امنیت رایانه ای ماهر، این تغییرات روز جمعه توسط یک مقام ارشد امنیتی یاهو اعلام شد. وی اظهار داشت که فایل های خام لاگ جستجو برای مدت ۱۸ ماه نگهداری خواهند شد و این شرکت در مورد سیاست های صحیح و مدت زمان نگهداری سایر داده های فایل لاگ نیز تصمیم گیری خواهد کرد.

یاهو در سیاست فعلی نگهداری داده های خود که از سال ۲۰۰۸ آن را اعمال کرده است، اغلب داده های فایل لاگ را فقط برای مدت ۹۰ روز نگهداری می کند. البته در برخی موارد خاص نیز این شرکت به دلیل چیزی که خود آن را اهداف امنیتی می نامد، داده ها را برای مدت شش ماه ذخیره می نماید. دو شرکت گوگل و مایکروسافت نیز داده های جستجو را به ترتیب برای مدت ۹ ماه و ۶ ماه ذخیره می­کنند.

بسیاری از شرکت ها از جمله گوگل و یاهو تحت فشار دولت ها برای ذخیره تمامی انواع داده ها برای مقاصد قانونی قرار دارند. اما کاربران چندان با این مساله موافق نیستند.