خبر آنلاین : مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح تعطیلی روزهای پنج شنبه مدارس ابتدایی از هفته آینده خبر داده و گفته است که « اجرای این طرح برای مدارس داوطلبانه است و مدیران مدارس در این زمینه مختار هستند.»
بعد از تمام بالا و پایین‌هایی که طرح تعطیل کردن پنج‌شنبه‌های مدارس ابتدایی در سال گذشته از سرگذراند، بالاخره قرار است که از مهرماه امسال این طرح اجرایی شود.
طرح تعطیلی مدارس ابتدایی بالاخره نهم اسفند 1389 به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و قرار شد که از فروردین‌ماه سال جدید اجرایی شود اما حالا اینطور که از خبرها برمی‌آید قرار است اجرای رسمی آن از مهرماه آغاز شود و از فروردین ماه، دبستان‌هایی که مدیرانشان مایل باشند، در روزهای پنجشنبه تعطیل شود.
مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح تعطیلی روزهای پنج شنبه مدارس ابتدایی از هفته آینده خبر داده و گفته است که « اجرای این طرح برای مدارس داوطلبانه است و مدیران مدارس در این زمینه مختار هستند.»
علی رحیمی با بیان اینکه اجرای طرح تعطیلی مدارس ابتدایی از هفته آینده در سراسر کشور قابل اجرا خواهد بود، ادامه داد: « اجرای طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه در دو ماه باقی مانده از سال تحصیلی جاری اختیاری است و مدیران مدارس با تصمیم انجمن اولیا و مربیان، شورای معلمان می توانند در این زمینه اقدام کنند.»
مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت که « اجرای این طرح در سال تحصیلی آینده برای همه مدارس اجباری خواهد بود.»
مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌گویند که با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش و سامان دهی و بهینه کردن زمان آموزشی در مقطع ابتدایی و توجه بیشتر به بحث تعلیم و تربیت در خانواده و تحکیم بنیان خانواده، مدارس ابتدایی سراسر کشور از آغاز سال تحصیلی جدید پنج روزه اداره خواهد شد و دانش آموزان ابتدایی روز پنجشنبه در کنار خانواده خود حضور خواهند یافت.
قرار است در این طرح به ساعات درسی پایه های اول و دوم ابتدایی در روزهای شنبه تا چهارشنبه 45 دقیقه و پایه های سوم تا پنجم ابتدایی 50 دقیقه افزوده شود و به این ترتیب برنامه درسی آنها در روزهای پنجشنبه به این پنج روز منتقل شده وبنابراین با اجرای این طرح یک ساعت به ساعات درسی مدارس ابتدایی افزوده شود.
حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش نیز چندروز پیش در این مورد گفت: « مدیران مدارس ابتدایی بعد از تعطیلات نوروزی می توانند با هماهنگی با انجمن اولیا و مربیان و تغییر ساعات درسی، پنجشنبه ها را تعطیل کنند.»
به گفته او طرح تعطیلی پنجشنبه مدارس ابتدایی از ابتدای سال تحصیلی 90-91 به صورت رسمی و اجباری اجرا می شود: «از ابتدای سال تحصیلی 90-91 یک ساعت درسی با عنوان انس با قرآن به ساعات درسی دانش آموزان دوره ابتدایی افزوده می‌شود. با اجرای این طرح دانش آموزان از کلاس اول ابتدایی با قرآن مانوس می شوند و در دوره ابتدایی؛ حفظ، روان خوانی، روخوانی و مفاهیم قرآن را فرا می‌گیرند.»
هرچند قرار است به زودی این طرح در مدارش ابتدایی کشور اجرا شود ولی همچنان این طرح موافقان و مخالفان زیادی دارد. مخالفان این طرح معتقدند که چنین کاری بیشتر از آنکه به نفع دانش‌آموزان باشد، به ضررشان است اما موافقان آن می‌گویند که چنین طرحی برای تحکیم بنیان خانواده لازم است.
لاله افتخاری، عضو کمیسیون آموزش مجلس یکی از موافقان این طرح است. او درباره طرح تعطیلی پنج‌شنبه در مدارس ابتدایی می‌گوید: « این تعطیلی می‌تواند پیامدهای مثبت و منفی بسیاری داشته باشد که باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد تا تصمیم نهایی ضرری برای آموزش و پرورش کشور نداشته باشد.»
نماینده مردم تهران در خانه ملت ادامه می‌دهد: « این در حالیست که این طرح قبلا هم در بسیاری از روستاها و شهرها از جمله شهرستان‌های اطراف تهران تجربه شده و براحتی قابل ارزیابی است.»