نمایش اجرای فیزیک در GPU توسط AMD در GDC
با خرید شرکت Havok توسط Intel در سال 2007 ، شرکت AMD عرضه تکنولوژی اجرای فیزیک در GPU یا (GPU-Accelerated Physics ) مسکوت باقی گذاشت . پس از آن اعلام کرد هنوز بر روی این پروژه با Havok همکاری میکند اما فقط برای اجرای Havok در CPU های X86 خود و نه در GPU .بهر حال AMD اکنون اعلام کرده است میخواهد تکنولوژی GPU-Accelerated Phsics خود را در کنفرانس توسعه دهندگان بازی (GDC) در هفته آینده به نمایش بگذارد.


مسئول بخش تولید کاتالیست، Terry Makedon در AMD استراتژی ATI GPU Physics خود را اعلام کرد و نیز افزود که در GDC این تکنولوژی را به نمایش خواهند گذاشت. او همچنین اظهار داشت که Havok همچنان با ما همکاری میکند. او افزایش واقعیت بازی را از قابلیت های این تکنولوژی برشمرد.

نتیجه این نشست نشان میدهد که AMD میخواهد مواردی در مورد آخرین پیشرفتهای اجرای بازی، استانداردهای فیزیک در openCL و ATI Stream را به نمایش بگذارد. رئیس بخش Stream Computing در AMD ، پتی هارل توضیح داد که: زیبایی Havok آنقدر نامحدود است که ما انتظار داریم آنرا بالاتر از برترین استانداردهای صنعتی این APIها که تا کنون در دسترس قرار گرفته اند ببینیم. بنابراین ما با آنها (Havok) کار میکنیم و در حقیقت یک تیم در قسمت Consumer Group ما کار میکند که همکاری نزدیکی با آنها دارد.

AMD بعد از اینکه Intel شرکت Havok و Nvidia شرکت Ageia را خریداری کردند در موقعیت سختی قرار گرفت و استفاده از Havok FX API در این پروژه پس از اینکه Intel شرکت Havok را خریداری کرد بطور کامل منتفی شد.

پس از آن AMD بر روی گسترش این API بر روی CPUهای خود تمرکز کرد. اما عرضه این تکنولوژی برای اجرای فیزیک بازیها در GPU در محصولات این شرکت نیز دور از انتظار نیست.