در مجارستان رستورانی وجود دارد که نوعی سالاد را که در آن میوه‌های نایاب استوایی هم استفاده شده است با قیمت 600 پوند به مشتریان خود می‌فروشد. این بشقاب سالاد که گران‌ترین سالاد دنیا محسوب می‌شود شامل گران‌قیمت‌ترین و نادرترین ادویه‌جات و مواد غذایی كشورهای مختلف دنیاست و عنوان بهترین سالاد دنیا را در «هفته ملی درست كردن سالاد» كه یکی از پرطرفدارترین مراسم كشور مجارستان به شمار می‌رود از آن خود کرده است.
به قول یکی از روزنامه‌های مجارستان این سالاد مخصوص کسانی است که در بشقاب‌های طلا غذا می‌خورند و صفرهای حساب‌های بانكی‌شان از شمارش خارج شده است. خاویار طلایی، زعفران، سس‌های عجیب‌وغریبی چون سس خرچنگ دریایی و سس حلزون، میوه‌های نایاب استوایی و منحصر به فرد‌ترین میوه‌های هر یک از کشورهای دنیا و مواد و ادویه‌جات گرانقیمت به كار رفته در این سالاد است.

بریتانیا رکورددار اروپا
مردم بریتانیا به خاطر بسیاری از عادات و خلق‌وخوی‌شان زبانزد خاص و عام هستند. آنها که معتقدند آنقدر پولدار نیستند که جنس ارزان بخرند، جولای سال گذشته رکورددار بدترین و گرانقیمت‌ترین میوه و سبزیجات به خصوص در مورد میوه‌هایی همچون گلابی، گیلاس و سیب در اروپا شدند! هر کیلو گیلاس در انگلیس حدود 9 پوند قیمت دارد. البته رکوردار گرانقیمت‌ترین میوه در بریتانیا زغال‌اخته بود که به دلیل شهرت در ارزش بالای غذایی‌اش برای حفظ سلامت بدن هر 150 گرم آن نزدیک به 3 پوند فروخته شد. این در حالی است که دولت‌های فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان با کیفیت‌ترین و تقریبا ارزان‌ترین میوه‌ها را برای مردمانشان فراهم کرده‌اند.