بالا
 تعرفه تبلیغات




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

صفحه 2 از 2 اولیناولین 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 13 از مجموع 13

موضوع: آموزشگاه خياطي باشگاه

Hybrid View

  1. #1
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    رسم الگوی دامن

    از این شماره آموزش خیاطی به روش ساده راشروع می کنیم . امیدوارم بتوانم آموخته هایم را با شما عزیزان به نحو مطلوب درمیان بگذاریم. پیشنهادها و انتقادهای شما به من کمک می کند تا در این راه موفق تر باشم .
    اندازه گیری
    اولین مسئله برای رسم اندازه هر فرد است . بنابراین باید اندازه های شخصی که می خواهیم برایش الگو بکشیم را به دست آوریم . برای رسم الگوی دامن به 3 اندازه احتیاج داریم .
    1) دور کمر 2)دور باسن 3)قد دامن
    - دور کمر: مطابق شکل 1 متر را درگودترین قسمت کمر قرار داده، کمر رااندازه می گیریم .
    - دور باسن : مطابق شکل 2 متر را در قسمت برجسته باسن از پشت قرارداده دورباسن را اندازه می گیریم.
    - قد دامن: متر را درقسمت پهلو روی خط کمر قرار داده ، قد دامن را اندازه می گیریم .
    رسم الگو دامن :
    قسمت جلو:
    - ابتدا در سمت کاغذ خطی عمودی رسم می کنیم و سر آن را نقطه 1 می گذاریم .
    - از نقطه 1 به اندازه 20 سانت پایین می آییم تا نقطه ی 2 به دست آید .
    - نقاط 3،2،1، را به سمت چپ گونیا می کنیم .(خط عمودی زاویه ی 90 درجه )
    - از نقطه 1 به اندازه ی یک چهارم دور کمر 3 + سانت به سمت چپ می رویم تا نقطه ی 4 به دست آید.
    - از نقطه ی 2 به اندازه یک چهارم دور باسن به چپ می رویم تا نقطه 5 به دست آید.
    - از نقطه ی 3 به اندازه یک چهارم دور باسن به چپ می رویم تا نقطه 6 به دست آید.
    - نقطه ی 4 را با خط هلالی به نقطه ی 5 و نقطه ی 5 را با خط راست به نقطه ی 6 وصل می کنیم .
    - فاصله ی نقطه ی 1 تا نقطه ی 4 را(هر چقدر بود ) نصف می کنیم تا نقطه ی 7 به دست آید.
    - از نقطه ی 7 به شکل صاف به اندازه ی 9 سانت پایین می رویم تا نقطه ی 8 به دست آید.
    - از نقطه ی 7 ، به اندازه 1.5 سانت به چپ و 1.5 سانت راست می رویم تا نقاط 10و9 بدست آیند.
    - خط 1 به 3 ، خط وسط جلو است و باید روی دولای بسته ی پارچه قرار گیرد.
    رسم الگو ی پشت
    الگو یی همانند الگو ی جلو کشیده و تغییرات الگوی پشت راروی آن انجام می دهیم ، مراحل رسم تا به دست آوردن نقاط 9و10 همانند الگوی جلو است.فاصله نقطه ی 7 تا نقطه ی 8 روی الگوی پشت به اندازه 14 سانت است.
    - از نقطه 1 به اندازه ی 2 سانت پایین می آییم تا نقطه 11 به دست آید.
    - نقطه ی 11 را با خط راست به نقطه ی 4 وصل می کنیم.
    - قطعه مثلثی باریک بالای الگو (محدوده ی نقاط 1و11و4) قیچی شده و دور ریخته می شود.
    - خط 11 به ، 3 خط وسط پشت است و باید روی دولای باز پارچه قرار بگیرد .
    - خط 4 به 5 به 6 ،خط پهلوی جلو دوخته شود.

  2. #2
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    رسم الگوی دامن
    قسمت دوم
    اندازه گیری :
    اولین مسئله برای رسم الگو اندازه گیری هر فرد است .
    بنابراین ، باید اندازه های شخصی که می خواهیم برایش الگو بکشیم را به دست می آوریم . برای رسم الگوی دامن به 3 اندازه احتیاج داریم .
    1- دورکمر 2- دور باسن 3- قد دامن
    - دور کمر : مطابق شکل 1 متر را دو گودترین قسمت کمر قرار داده ، کمر را اندازه می گیریم .
    - دور باسن : مطابق شکل 2 متر را در قسمت برجسته باسن از پشت قرار داده دور باسن را اندازه می گیریم .
    - قد دامن : متر را در قسمت پهلو روی خط کمر قرار داده ، قد دامن را اندازه می گیریم .
    دراین شماره ، طریقه ی روی پارچه گذاشتن الگو را درس می دهیم . همان گونهکه در شکل یک می بینید ، الگوی جلو باید روی دولای بسته ی پارچه قرار بگیرد تا بعد از بریدن قسمت جلوی دامن به شکل کامل در آید . قسمت پشت را هم روی دولای باز قرار می دهیم تا وسط پشت دامن درز داشته باشد . از خط کمر به اندازه ی 18-20 سانت پائین می آییم و محل انتهای زیپ را مشخص می کنیم . از محل انتهای زیپ تا پائین دامن را می دوزیم . البته اگر بخواهیم پشت دامن چاک داشته باشد محل چاک را هم مشخص می کنیم و به مقداربلندی درز و وسط پشت را ندوخته باقی می گذاریم .
    - بعد از کوک زدن پنس ها ، دامن را پرو می کنیم . اگر اندازه ی کمر خوب بود ، پنس ها را چرخ می کینم و به سمت پهلو خوابانده اتو می کنیم . اگر کمر دامن گشاد بود پنس ها را بیشتر می گیریم . اگر کمر دامن تنگ بود ، مقدار پنس ها را کمتر می گیریم .
    - برای پارچه ی کمر ، مستطیلی در می آوریم به درازای دور کمر + پنج سانت و به پهنای هشت سانت .
    - لایی کمر مستطیلی است به دارازای دور کمر + سه سانت و به پهنای سه سانت .
    - لایی را مطابق شکل روی قسمت ها شور خورده ی پارچه ی کمر می چسبانیم . ( شکل دو )
    - پارچه ی کمر را از وسط تا کرده اتو می کنیم . لبه های یک سانتی را از پشت چرخ کرده از رو اتو می کنیم .

    - قسمت لایی دار را به سمت داخل لباس دوخته و قسمت پارچه ی بدون لایی را به سمت روی لباس می دوزیم
    - پارچه ی کمر در محل زیپ سه اضافه دارد که این اضافه را برای جادکمه یا قزن قفلی در نظر گرفته ایم . ( شکل سه )

  3. #3
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    بافت پارچه:ساده ترین نوع پارچه از بهم بافته شدن دو دسته نخ عمود بر هم تشکیل می شود.نخ هایی که در جهت طول پارچه قرار دارند"تار"ونخ هایی که در جهت عرض پارچه قرار دارند "پود"نام دارند.


    الف: کوک ساده(شلال ساده) :این دوخت برای اتصال درزها یا وصل دو تکه یا تا کردن لبه پارچه به کار می رود.طول هر شلال کوک در حدود یک سانتی متر و فاصله شلال های زیر و روی پارچه با هم برابر است.

    ب: پس دوزی :از پس دوزی زمانی استفاده می شود که نخواهیم دوخت از پشت یا روی پارچه دیده شود.برای این کار یک تار از پارچه را با سوزن بگیرید و سپس سوزن را از میان تای پارچه رد کنید.این عمل را تکرار کنید تا پس دوزی تمام شود.

صفحه 2 از 2 اولیناولین 12

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •