بالا
 تعرفه تبلیغات




 دانلود نمونه سوالات نیمسال دوم 93-94 پیام نور

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای مختلف فراگیر پیام نور

صفحه 4 از 4 اولیناولین ... 234
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 36 از مجموع 36

موضوع: اولين هاي نظامي، دفاعي در ايران

  1. #31
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    اولين مدرسه خلباني در ايران

    در شهريور سال 1311 اولين مدرسه خلباني تأسيس گرديد. محصلين اولين دوره خلباني که از بين صدها داوطلب به عنوان واجدين شرايط انتخاب و پذيرفته شدند، 20 نفر بودند که از بين آنها 14 نفر فارغ التحصيل شدند.

  2. #32
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    اولين خلباني که در يک سانحه هوايي جان سپرد

    در سال 1311 بيست فروند هواپيماي "مشقي تايگر موس" خريداري شده و از "دوهاويلاند" انگليس در صندوق ها به وسيله کشتي وارد خرمشهر و از آنجا به اهواز منتقل شدند و از 24 آبان آن سال هيأتي مرکب از عده اي خلبان و مکانيسين جهت آماده کردن، آزمايش پرواز و انتقال هواپيماهاي جديد به تهران، عازم جنوب شدند. پنج فروند از اين هواپيماها صبح روز 12 آذرماه 1311 بوسيله خلبانان ايراني از اهواز پرواز و ساعت 30/11 همان روز به تهران رسيدند. چهارده فروند ديگر در سه مرحله تا سوم بهمن ماه سال 1311 به تهران پرواز داده شدند. يک فروند از اين هواپيماها نيز حين آزمايش پرواز در اهواز نخستين سانحه منجر به مرگ خلبان را در تاريخ هواپيمايي ايران به وجود آورد. خلبان تايگر موس که در اين سانحه جان سپرد، نايب اول "فتح الله زند انصاري" بود.

  3. #33
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    اولين پرواز به خارج از کشور در تاريخ هواپيمايي ايران

    حکومت ترکيه در سال 1313 گروهي از کارکنان قواي هوايي ايران را دعوت کرد که همراه هواپيماهاي خود ديدار دوستانه اي از آن کشور بعمل آورند. بعد از پذيرش اين دعوت، پنج فروند هواپيماي اداکس (هورنت) ساعت 30/9 روز دوم آبان ماه 1313 در مسير تهران - تبريز - اسکي شهر به سوي آنکارا به پرواز درآمده و وارد آسمان ترکيه گرديدند و در فرودگاه آنکارا فرود آمده و پس از 15 روز توقف در آن کشور، روز 17 آبان 1313 مراجعت نموده و ساعت 12 همان روز در فرودگاه قلعه مرغي فرود آمدند. در اين مأموريت بازديد، جمعاً 131 ساعت و 29 دقيقه به وسيله پنج فروند هواپيماي اعزامي پرواز انجام گرفت.
    پرواز به ترکيه و مراجعت از لحاظ تاريخ هواپيمايي سه مورد اولين در بر داشت:
    1- اولين پرواز هواپيماي متعلق به ايران با خلبان ايراني در عبور از مرز و خروج از آسمان اين کشور بود.
    2- اولين پرواز جمع هواپيماها (به طور اعم) در خروج از آسمان ايران محسوب مي شد.
    3- اولين پرواز جمع هواپيماهاي متعلق به ايران با خلبانان ايراني (به طور اخص) در خروج از آسمان اين کشور به شمار ميرفت.

  4. #34
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    اولين افسر خارجي که در دانشکده خلباني نيروي هوايي خلباني آموخت

    در سال 1330 "سرهنگ پ. شاونن" وابسته هوايي و زميني سفارت فرانسه در ايران دوره خلباني ارتباط را در دانشکده خلباني نيروي هوايي طي کرد و روز 15 خردادماه 1330 طي مراسمي که در باشگاه دانشکده خلباني برگزار شد از دست رئيس ستاد وقت نيروي هوايي به دريافت گواهينامه و نشان خلباني نيروي هوايي نايل شد.

  5. #35
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    ورود اولين هواپيماي نظامي متعلق به ايران به خلباني اولين هوانورد ايراني از اروپا

    سرهنگ نخجوان فارغ التحصيل مدرسه خلباني فرانسه، با يک فروند هواپيماي برگه-19 خريداري شده توسط ايران، از فرودگاه "ويلا کويلي" پاريس به مقصد تهران پرواز کرد و مسير: ايستر - ونيز - مکدار - اسکي شهر - حلب و بغداد را پيمود و سرانجام روز پنجم اسفند ماه 1304 به تهران رسيد و در ميدان پرواز قلعه مرغي سالم فرود آمد و به اين ترتيب براي اولين بار يک هواپيماي متعلق به ايران به وسيله خلبان ايراني در آسمان پايتخت اين کشور ديده شد و در فرودگاه تهران بزمين نشست.

  6. #36
    MIN@MAN آواتار ها
    • 4,997

    عنوان کاربری
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    راه های ارتباطی

    پیش فرض

    اولين کارخانجات هواپيما سازي
    ماشين آلات کارخانجات هواپيمايي در سال 1314 نصب و براي بهره برداري آماده گرديد. لوازم اين کارخانجات که از تاريخ 21 شهريور ماه 1315 "شهباز" ناميده شد، به منظور انجام تعميرات اساسي و سوار کردن قطعات هواپيماهاي مختلف در سال 1312 از انگلستان خريداري گرديد. اين کارخانه علاوه بر تعميرات اساسي با استفاده از قطعات و مواد اوليه مورد لزوم، موفق شد تا قبل از 1320 تعدا قابل ملاحضه اي هواپيماهاي مشقي و جنگي ساخته و تحويل نيروي هوايي نمايد (از انواع هواپيماهاي تايگر موس، اداکس و هايند). در اول مرداد ماه 1317 نخستين سري از هواپيماهاي ساخت اين کارخانه پرواز نمود. برنامه ساختن هواپيما توسط اين کارخانجات تا سال 1318 اجرا شد ولي از اين تاريخ به بعد به سبب بروز جنگ جهاني و نرسيدن مواد اوليه اين برنامه متوقف شد.

صفحه 4 از 4 اولیناولین ... 234

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •