-
برنامه نویسی Direct3D در ویژوال بیسیک (قسمت چهارم)
برنامه نویسی Direct3D در ویژوال بیسیک (قسمت چهارم)
Vertex:
یک نقطه در فضای سه بعدی که برای دادن موقعیت، Scale و زاویه یک Face استفاده می شود.
Face:
یک چند ضلعی که توسط مجموعهای از نقاط به نام Vertex ساخته می شود.
Mesh:
مش، مجموعهای از Faceها است که یک شی سه بعدی را روی صفحه تشکیل می دهند.
Direct3D از ساختاری بنام D3DVERTEX برای نمایش یک Vertex استفاده می کند. برای ساخت Face نیز از آرایهای از Vertexها استفاده می شود. آرایه همیشه بایستی قابل تقسیم به سه باشد زیرا اشکال از Faceهای مثلثی ساخته می شوند. هنگامیکه این مثلثها کنار هم گذاشته شوند، شی سه بعدی را می سازند. Direct3D از بافری با نام Index Buffer استفاده می کند که به Direct3D می گوید با چه ترتیبی Vertexها را رسم نماید. Indexها بایستی همیشه در جهت عقربههای ساعت مشخص شوند.
برچسب برای این موضوع
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
- شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
- شما strong>نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
- شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن