در ساعت 2/10 دقیفه روز 5 دسامبر 1945 پنج بمب افکن تور پیدو غرش کنان از پایگاه نیروی دریایی فورت لودردال به پرواز در امدند .
ستوان تعلیم پرواز چالز جی- تیلور سیزده خلبان پرواز شماره 19 را در یک برنامه اموزش پرواز هوایی سرپرستی می کرد . اما از بد شانسی مسیر پرواز بر روی ناحیه ای قرار داشت که در نهایت به برمودا فلوریدا و پورتوریکو محدود می شد که اکنون مثلث برمودا نامیده می شود . مکانی که بسیاری از کشتی ها و هواپیماها به سرنوشت اسرار امیزی دچار شدند
.
پرواز شماره 19 روال عادی خود را طی می کرد ، در ساعت 3/40 دقیقه که ستوان رابرت کاکس که خود در حال تعلیم پرواز بر فراز فورت لودردال بود ، پیام تیلور را دریافت کرد .پکاکس از تیلور پرسید مشکل شما چیست ؟ پتیلور پاسخ داد : هر دو قطب نما از کار افتاده و من سعی می کنم پایگاه را پیدا کنم . چهل وپنج دقیقه بعد ، کاکس سعی می کرد موقعیت دقیق تیلور را پیدا کرده و با قرار دادن مسیر هواپیما ها به سمت خورشید او را به پایگاه هدایت کند .پاما با وجود اینکه هوا صاف بود . کاکس نتوانست او را پیدا کند . سرانجام تماس تیلور بتدریج ضعیف و بعد به کلی قطع شد .پرادیوی کاکس نیز بطور ناگهانی از کار افتاد . او به طرف پایگاه فروت لودردال تغییر مسیر داد. در همین حال ، ایستگاه زمینی در بندر اورگلید که بطور متناوب با پرواز 19 در تماس بود . گزارشهای کاکس را تایید کرد .پدر ساعت 5/15 دقیقه پایگاه زمینی از پرواز 19 پیغام ضعیفی با این گفته دریافت کرد . " ما همگی به طرف غرب پرواز می کردیم تا به ساحلی رسیدیم که از ان گاز بیرون می اید " مقامات دستور یک جستجو را دادند : هواپیمای نیروی دریایی با 13 خدمه که برای یافتن هواپیما ها پرواز کرده بودند ، خود ناپدید شدند .پدر طی 5 روز هواپیما های تحقیقاتی که بیش از 930 پرواز بر فراز منطقه انجام داده بودند ، هیچ نشانی از باقیمانده هواپیما ها پیدا نکردند .
بیشتر تحلیل گران علل وقوع این واقعه و وقایع دیگر را ناش از حوادث معمولی دانسته اند که در دریا ها ود ر هوا اتفاق می افتد . اما کسانی که به نیرو های فوق طبیعی معتقد هستند ، علل بروز چنین فاجعه هایی را نیروی مرموز درون مثلث برمودا می دانند . ( پایان )